Welke tubeless reparatieset voor onderweg

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4697
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

TaurineR schreef: ma 13 mei 2019, 22:23 En neem je dan nooit meer een reserve binnenband meer mee?..
Nope als je tenminste aan mij de vraag stelde? Heb diverse 120k+ tochten gedaan maar lek nee dat ken ik al lang niet meer ::
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ik wel. Maar ik ben toch nooit als eerste over de streep en ik heb een bloedhekel aan opgeven dus ik neem geen risico. Ik heb zelfs plakkers bij me voor die binnenband die ik vrijwel nooit gebruik. Die heb ik nog nooit nodig gehad behalve de keer dat ik tijdelijk met een andere wielset met binnenbanden reed en gelijk 2 keer lek had :lol:
Give me little bits of / more than I can take
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16789
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het hangt er ook een beetje vanaf waar je rijdt. Voor de lokale bosrondjes heb ik niet eens altijd een binnenband mee, de kans dat er dan iets gebeurd wat de latex niet oplost is vrij klein en als het gebeurt is de afstand naar huis of auto ook te overzien.

Maar voor een Ardennendagje of Alpenvakantie neem je dat risico niet. Dus altijd een biba en buitenbandplakker (voor grote snedes in de band) mee. Tot nu toe geen tubeless reparatiesetje maar zal er ook eens een gaan halen binnenkort.
De Decathlon zit tegenwoordig toch lekker dichtbij :)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Gebeurt regelmatig, ook bij fietsmaatjes, inderdaad door het gebied waarin je rijdt. Vuursteen, losse steen... onvermijdelijk.
Mijn record is 3x pluggen tijdens 1 rit naar Banneux. Met NoNi's (met versterkte zijwand) vol gas naar beneden over/door (losse) stenen...
Plugje erin, oppompen, en weer verder. Fluitje van een cent, veel sneller/makkelijker dan bandjes plakken/wisselen. Buitenband blijft prima bruikbaar. Je moet natuurlijk er wel voor zorgen dat er altijd voldoende latex in je band zit.

Zelden tot nooit meegemaakt dat een band zo stuk ging dat er niets meer te repareren viel. Bij lange scheuren die niet te pluggen zijn desnoods een groter stukje binnenband tegen het gat aan de binnenkant band leggen, alsnog een biba erin, en als het echt moet nog een tiewrap over de scheur heen trekken, om 'aneurysmavorming' (balonnetje) te voorkomen.
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Ook al 2x nodig gehad. 2x in dezelfde band, 2x een scheur door een steen in een vittoria mezcal. Scheur was te groot voor de latex. Decathlon setje ook bij mij, werkt goed. Beide pluggen zitten nog steeds in de band, 1ste keer in de aug 2017, de 2e ergens in feb dit jaar.
Bikee
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 29
Lid geworden op: do 14 februari 2019, 13:39

Ook hier een Decathlon reparatiesetje voor onderweg. Heel goedkoop in aankoop, compact om altijd bij je te hebben. Al 1 keer gebruikt en doet zijn werk prima, een duurdere set aankopen is echt voor niets nodig.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7840
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

Plaats reactie