Ik ben sinds vandaag nieuw hier en stel me graag even voor. Mijn naam is Juliette en ik ben zo’n 4,5 jaar geleden begonnen met mountainbiken. Ik rijd op een fiets die mijn man (zelf een zeer fanatiek fietser) eigenhandig heeft gebouwd, met een frame van Drössiger, in een mooie paarse kleur (hij heet Purple reign, en nee dat is geen spelfout

Ik ben begin april 50 geworden, dat brengt me meteen op de titel van dit onderwerp. Ik ben nl heel erg benieuwd hoeveel vrouwen op het forum er ook al ‘wat ouder zijn’, maar voor wie dat geen belemmering is om lekker te blijven fietsen. Voor de duidelijkheid: met mijn leeftijd zit ik weliswaar ruim in de categorie ‘middelbare leeftijd’, maar zo voel ik me niet. Naast mtb-en loop ik hard (door een hardnekkige achillespeesblessure helaas niet meer zo intensief) en ga ik 2x per week naar de sportschool voor een training die een combi is van kracht en conditie.
Het valt mij op, dat de vrouwen die ik tegenkom op de mtb-routes, over het algemeen jonger zijn dan ik. Maar ik kan me niet voorstellen dat er niet meer vrouwen van 45+ zijn, vandaar dit onderwerp. Ik ben benieuwd!