Rockshox Reverb (B1) Vraagje

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Vanaf het moment dat ik hem kocht wist ik al dat hij op zich wel onderhoud kon gebruiken (er zat wat speling op, maar werkte nog goed) en omdat ik hem nu toch op een andere bike wilde monteren, is dit het juiste moment :)

Maar wat heb ik precies nodig? En ik heb de leiding door moeten snijden om hem uit het frame te krijgen, dus olie heb ik waarschijnlijk ook nodig, maar de leiding zelf zal vast nog wel lang genoeg zijn.

Dus dan heb ik een nieuw nippeltje oid nodig om die leiding weer aan de Reverb te koppelen.
Hoe weet ik wat ik precies nodig heb?

Foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
BramVice
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1716
Lid geworden op: vr 1 juli 2011, 15:10
Mijn mountainbike: Spectral 29

Wat wil je doen? Full service, of alleen in elkaar zetten (en dus bleeden/ontluchten)?
Gebruikersavatar
DuReal
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 907
Lid geworden op: di 17 januari 2006, 18:51

Aan de aangeperste koppeling te zien had je hem iig beter los kunnen halen bij de remote ipv door knippen.. Daar draai je de leiding zo vanaf namelijk. Nu lijkt het me dat je een nieuwe leiding nodig hebt.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Heb je al op de site van Rockshox gekeken en in de juiste manual?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Bram87 schreef: vr 10 mei 2019, 15:46 Wat wil je doen? Full service, of alleen in elkaar zetten (en dus bleeden/ontluchten)?
Full service, dan kan hiij gelijk weer even mee.
DuReal schreef: vr 10 mei 2019, 15:56 Aan de aangeperste koppeling te zien had je hem iig beter los kunnen halen bij de remote ipv door knippen.. Daar draai je de leiding zo vanaf namelijk. Nu lijkt het me dat je een nieuwe leiding nodig hebt.
Dat heb ik (utieraard) eerst geprobeerd, maar dat leek zó vast te zitten dat ik het niet aandurfde om hem los te draaien.
Ook in de zadelpen geprobeerd los te draaien, daar hetzelfde verhaal. Maar omdat de kabel daar al wat beurs was besloten om hem daar af te knippen en er het beste van te hopen ;)
Heb ik een andere kabel nodig dan is dat zo, maar hij moest toch los...
Snelle Buffer schreef: vr 10 mei 2019, 15:56 Heb je al op de site van Rockshox gekeken en in de juiste manual?
Jazeker, maar daar kan ik geen wijs uit worden wat ik dan als set precies moet bestellen:

https://www.sram.com/sites/default/file ... _rev_c.pdf
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Manual bekeken waarin je toch duidelijk kunt zien dat je aan onderzijde dropper de kabel had kunnen losdraaien.

En je hebt dus bij het stuk wat je los hebt gesneden 3 opties volgens de manual. Ik zou even uitzoeken welke van de 3 aansluitingen je hebt door alsnog alles los te halen aan de dropperzijde en dan te bepalen welke onderdelen je nieuw nodig hebt. Anders .. uitbesteden :-?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

hanjovdberg schreef: ma 13 mei 2019, 16:52 Manual bekeken waarin je toch duidelijk kunt zien dat je aan onderzijde dropper de kabel had kunnen losdraaien.
De manual heb ik uiteraard achteraf pas opgezocht :D
Maar ok, misschien is laten doen toch wel hanidger, alleen hij moet naderhand toch door mijn frame heen voor hij aangesloten kan worden, dus ik moet toch nog een deel zelf doen...

Waar zou;ik zo'n ding het beste kunnen laten servicen?
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Sram heeft echt heel goede video's om je te helpen met een revers service. Even op YouTube opzoeken. Veel makkelijker dan een Manuel lezen :-q
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Gewoon via je lbs op laten sturen naar sram? Kan toch gewoon?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

hanjovdberg schreef: di 14 mei 2019, 14:01 Gewoon via je lbs op laten sturen naar sram? Kan toch gewoon?
Nou, mijn lbs zit in een heel ander segment dan ik en heeft volgens mij niet eens contacten met SRAM.
Daardoor zijn mijn eigenlijke lbs-en mountainbike.nl, facebook.com, marktplaats.nl en google.com :D
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Okay nou pb maar als ik het voor je moet regelen via LBS waar ikzelf ook parttime werk :)
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

hanjovdberg schreef: di 14 mei 2019, 20:10 Okay nou pb maar als ik het voor je moet regelen via LBS waar ikzelf ook parttime werk :)
Bedankt voor het aanbod, maar Ede is niet echt om de hoek :D
Plaats reactie