NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Noin schreef: ma 13 mei 2019, 18:37
Lars TB schreef: ma 13 mei 2019, 11:56

Je denkt wel vaker niet voordat je wat schrijft?


Stop nu eens met het spuien van dit soort onzin. Het is vaak genoeg uitgelegd wat de achterliggende gedachte is en wat de beperkingen in Nederland zijn. Dit soort opmerkingen is een soort trappen naar degenen die hun nek uitsteken om routes aan te leggen en te onderhouden.

En als het je mening is, dan moet je het minstens anders verwoorden.
Je kunt natuurlijk ook niet op de man spelen..... Om de een of andere reden is de enige geaccepteerde mening hier "de UHR routes zijn geweldig" :S. Mijn reactie is simpelweg tegenreactie aan een bovenstaande reactie in de trant van 'er waren wortels, ik vond het gevaarlijk en toen het simpeler was vond ik het leuker".
Kapitein Iglo schreef: ma 13 mei 2019, 11:58 Ik vraag me dan ook een beetje af in welke gemoedstoestand je op de fiets zit. Zit je dan de hele tijd te mopperen en chagrijnig te wezen tot je bij een stuk met boomwortels komt? Pfwah, dan heb je echt een rotdag als je naar de UHR komt hee.
Nee, maar het gebrek aan uitdaging in de buurt is wel de reden waarom ik bijna elk weekend een paar uur in de auto zit om op interessantere plekken te biken. Daarnaast krijg je in wedstrijden steeds vaker *wel* technischere passages voorgeschoteld. Ik werk graag aan mijn techniek, maar lastige passages oefenen hier in de buurt (i.e. omgeving Zeist) wordt steeds lastiger omdat (i) de routes dus niet zo heel uitdagend zijn mijns inziens en (ii) er steeds minder mogelijkheden zijn om buiten de routes passages te oefenen.
Jij begon met op de man spelen!


Maar je ziet het niet geloof ik. We wonen in Nederland. Daar zijn niet echt technische uitdagingen te vinden. En zijn die er wel, dan slijten ze als een gek onder je gat vandaan. Daarnaast was er 5 jaar zo ongeveer niets om naar uit te kijken in Nederland, nu liggen er door heel Nederland routes die niet alleen stukken leuker zijn, maar ook een bepaalde vorm van uitdaging bieden. Nee, het gaat niet steil omlaag over rotsblokken. Want Nederland. Maar binnen de mogelijkheden kun je je prima uitleven. En als er geen onderhoud wordt gepleegd - lees: routes in oorspronkelijke staat houden - dan is er in no-time geen route meer te bekennen, maar een uitgereden track die waarschijnlijn een groot deel van het jaar te modderig is om lekker te berijden.


En geloof mij, het grootste deel van de lui die onder andere voor jouw lol regelmatig staan te graven (of regelen dat ergens gegraven mag worden!), die willen ook mooie dingen aanleggen. Als je zoekt, vind je wel wat. Maar in veel gevallen kan het gewoon niet of mag het niet.

Dus spreek ik hier regelmatig mountainbikers aan die blijkbaar in sprookjes geloven en dit ten koste van de hardwerkende trailbouwers ook nog eens spuien.


Verder even goede vrienden :kiss:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

bert l. schreef: ma 13 mei 2019, 20:52 Kwint ontvangt minder dan 10% van alle bezoekers aan onze routes.
Heb kwint nog nooit gereden :oops:
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

bert l. schreef: ma 13 mei 2019, 20:52 Kwint ontvangt minder dan 10% van alle bezoekers aan onze routes.
Wacht effe. 9 routes en Kwint heeft er zeg maar 9% van de bezoekers van (minder dan 10). Dan is het per kilometer route gewoon de populairste!

(Tenzij Rhenen of HG bijvoorbeeld 20% van de bezoekers krijgt...)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Noin schreef: ma 13 mei 2019, 18:37 Nee, maar het gebrek aan uitdaging in de buurt is wel de reden waarom ik bijna elk weekend een paar uur in de auto zit om op interessantere plekken te biken. Daarnaast krijg je in wedstrijden steeds vaker *wel* technischere passages voorgeschoteld. Ik werk graag aan mijn techniek, maar lastige passages oefenen hier in de buurt (i.e. omgeving Zeist) wordt steeds lastiger omdat (i) de routes dus niet zo heel uitdagend zijn mijns inziens en (ii) er steeds minder mogelijkheden zijn om buiten de routes passages te oefenen.
Als je je techniek voor wedstrijden wil trainen, moet je dat niet zoeken op de MTB routes, maar op MTB clubparcoursen. Als ik zie wat ik daar door het jaar bij de wedstrijden van mijn zoon zie aan technische uitdagingen, dan is er genoeg.

Maar het is een illusie dat je dat soort uitdagingen op openbare MTB routes gaat vinden.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Noin schreef: ma 13 mei 2019, 18:37 Nee, maar het gebrek aan uitdaging in de buurt is wel de reden waarom ik bijna elk weekend een paar uur in de auto zit om op interessantere plekken te biken. Daarnaast krijg je in wedstrijden steeds vaker *wel* technischere passages voorgeschoteld. Ik werk graag aan mijn techniek, maar lastige passages oefenen hier in de buurt (i.e. omgeving Zeist) wordt steeds lastiger omdat (i) de routes dus niet zo heel uitdagend zijn mijns inziens en (ii) er steeds minder mogelijkheden zijn om buiten de routes passages te oefenen.
Daar kunnen de routebouwers dus weinig aan doen.
Er is op dit forum al tig keer uitgelegd dat er ook een juridische kant aan zit.
Daarnaast is het terrein ook niet van de vrijwilligers maar van landeigenaren en die willen niet elke week een ambulance in het bos, omdat iemand zichzelf weer overschatte.
Dus wil je wat technischer terrein, dan moet je het verderop zoeken.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Volgens mij ontkent noin dat ook niet. Ik denk dat het meer een verzuchting is, zo van, "wat zou het toch leuk zijn als we wat meer technische uitdaging in de routes hadden". Ja, vind ik ook.

Maar om boomwortels dan te omarmen omdat dat wat technischer zou zijn, gaat me ook weer wat ver :lol: :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Als je boomwortels gaat omarmen zit je sowieso te ver van je fiets af. :winkie:

En ja, het zou leuk zijn als er meer technische uitdagingen waren, maar zolang dat niet mogelijk is moeten we het doen met de routes zoals die er liggen.
En aangezien ik daar geregeld al mensen van de grond heb moeten rapen, is het voor een gedeelte van de mtb'ers al technisch genoeg. :-D
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2441
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Lag er weer goed bij ,Zeist, trappetje was ook leuke uitdaging , alleen nieuwe stukje nog beetje mul .

Weer prima vermaakt ! :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Hebben we een trappetje...?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
_Chris
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 480
Lid geworden op: di 30 september 2008, 12:06
Mijn mountainbike: #OpaHeeftEenIZZO

Kapitein Iglo schreef: do 16 mei 2019, 13:33 Hebben we een trappetje...?
Ja! Afbeelding
#OpaRijdtEenIZZO
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Dat deel van Zeist is nieuw voor me :D
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Afbeelding
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Vanavond rondje Zeist en lusje Austerlitz gedaan en lag er lekker bij zeg! Wel 1 iemand tegen gekomen dus had het helemaal voor mezelf.. En ik vind het stukje vanaf het jeagerhuis met alle wortels (vooral op het begin stuk) juist fantastisch lekker wat ruiger en je moet iets beter opletten. Een welkome afwisseling voor mij op de route.. Maar al met al lekker gefietst was ook kwa temperatuur nog perfect!!
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

De kombocht in paars (op Bornia net na de splitsing met Zeist) is bovenin iet wat trikkie, bestaat namelijk uit mulzand, dus houdt de snelheid vast 8)

Trap ligt op Bornia.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Wilde vanmiddag een rondje echt knallen voor ik op vakantie ga. Maar het werd rustig aan genieten van heel veel kids op de mtb met papa's erachter. Blijft erg leuk om de kleine humpies te zien gaan zeg. Af en toe bewust lekker rustig erachter gereden gewoon omdat het zo mooi is om ze te zien genieten!!
Plaats reactie