Jij begon met op de man spelen!Noin schreef: ↑ma 13 mei 2019, 18:37Je kunt natuurlijk ook niet op de man spelen..... Om de een of andere reden is de enige geaccepteerde mening hier "de UHR routes zijn geweldig" :S. Mijn reactie is simpelweg tegenreactie aan een bovenstaande reactie in de trant van 'er waren wortels, ik vond het gevaarlijk en toen het simpeler was vond ik het leuker".Lars TB schreef: ↑ma 13 mei 2019, 11:56
Je denkt wel vaker niet voordat je wat schrijft?
Stop nu eens met het spuien van dit soort onzin. Het is vaak genoeg uitgelegd wat de achterliggende gedachte is en wat de beperkingen in Nederland zijn. Dit soort opmerkingen is een soort trappen naar degenen die hun nek uitsteken om routes aan te leggen en te onderhouden.
En als het je mening is, dan moet je het minstens anders verwoorden.
Nee, maar het gebrek aan uitdaging in de buurt is wel de reden waarom ik bijna elk weekend een paar uur in de auto zit om op interessantere plekken te biken. Daarnaast krijg je in wedstrijden steeds vaker *wel* technischere passages voorgeschoteld. Ik werk graag aan mijn techniek, maar lastige passages oefenen hier in de buurt (i.e. omgeving Zeist) wordt steeds lastiger omdat (i) de routes dus niet zo heel uitdagend zijn mijns inziens en (ii) er steeds minder mogelijkheden zijn om buiten de routes passages te oefenen.Kapitein Iglo schreef: ↑ma 13 mei 2019, 11:58 Ik vraag me dan ook een beetje af in welke gemoedstoestand je op de fiets zit. Zit je dan de hele tijd te mopperen en chagrijnig te wezen tot je bij een stuk met boomwortels komt? Pfwah, dan heb je echt een rotdag als je naar de UHR komt hee.
Maar je ziet het niet geloof ik. We wonen in Nederland. Daar zijn niet echt technische uitdagingen te vinden. En zijn die er wel, dan slijten ze als een gek onder je gat vandaan. Daarnaast was er 5 jaar zo ongeveer niets om naar uit te kijken in Nederland, nu liggen er door heel Nederland routes die niet alleen stukken leuker zijn, maar ook een bepaalde vorm van uitdaging bieden. Nee, het gaat niet steil omlaag over rotsblokken. Want Nederland. Maar binnen de mogelijkheden kun je je prima uitleven. En als er geen onderhoud wordt gepleegd - lees: routes in oorspronkelijke staat houden - dan is er in no-time geen route meer te bekennen, maar een uitgereden track die waarschijnlijn een groot deel van het jaar te modderig is om lekker te berijden.
En geloof mij, het grootste deel van de lui die onder andere voor jouw lol regelmatig staan te graven (of regelen dat ergens gegraven mag worden!), die willen ook mooie dingen aanleggen. Als je zoekt, vind je wel wat. Maar in veel gevallen kan het gewoon niet of mag het niet.
Dus spreek ik hier regelmatig mountainbikers aan die blijkbaar in sprookjes geloven en dit ten koste van de hardwerkende trailbouwers ook nog eens spuien.
Verder even goede vrienden