NP Utrechtse Heuvelrug - Cannondale Zeist - Continental Austerlitz - Kidsroute Austerlitz

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

markpatat schreef: ma 13 mei 2019, 10:50 Vorige week dat stuk ook gereden, op 1 bocht naar rechts na was het prima met de flow hoor! Weinig last van wortels...
Precies! Dat is juist een van de weinige stukken waar het een beetje interessant wordt op Zeist. "Flow" is iets dat je zelf creëert/moet creëren door op een goede manier over het terrein te rijden, wat voor een terrein dan ook. Helaas is de mentaliteit in NL vooral "laten we het terrein aanpassen zodat je zonder moeite flow kunt creëren". :S
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Noin schreef: ma 13 mei 2019, 11:30Helaas is de mentaliteit in NL vooral "laten we het terrein aanpassen zodat je zonder moeite flow kunt creëren". :S
Je denkt wel vaker niet voordat je wat schrijft?


Stop nu eens met het spuien van dit soort onzin. Het is vaak genoeg uitgelegd wat de achterliggende gedachte is en wat de beperkingen in Nederland zijn. Dit soort opmerkingen is een soort trappen naar degenen die hun nek uitsteken om routes aan te leggen en te onderhouden.

En als het je mening is, dan moet je het minstens anders verwoorden.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ik vraag me dan ook een beetje af in welke gemoedstoestand je op de fiets zit. Zit je dan de hele tijd te mopperen en chagrijnig te wezen tot je bij een stuk met boomwortels komt? Pfwah, dan heb je echt een rotdag als je naar de UHR komt hee.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Gelukkig mag je veel wat op een forum geschreven wordt negeren en vergeten.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

bert l. schreef: ma 13 mei 2019, 12:15 Gelukkig mag je veel wat op een forum geschreven wordt negeren en vergeten.
Zeker :-q :bier:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Zonder boomwortels geen bomen, dus dan hou je woestijn of strand over.................
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Fred (mtb-sport) schreef: ma 13 mei 2019, 12:42 Zonder boomwortels geen bomen, dus dan hou je woestijn of strand over.................
Exact. In een bos staan bomen en bomen hebben wortels. Door displacement verdwijnt er zand tussen de wortels. Dat gaat met de fiets en de fietser mee naar huis en wordt daar afgespoeld. Of het wordt als opspattend zand in de berm gemikt. Daardoor komen er meer wortels bloot te liggen. Doen we verder niks an.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Breng jij het zand niet weer terug na de rit dan Bert?
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Jewel, maar dat zou iedereen moeten doen, anders zet het geen zoden aan de dijk
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Lars TB schreef: ma 13 mei 2019, 11:56 Stop nu eens met het spuien van dit soort onzin. Het is vaak genoeg uitgelegd wat de achterliggende gedachte is en wat de beperkingen in Nederland zijn. Dit soort opmerkingen is een soort trappen naar degenen die hun nek uitsteken om routes aan te leggen en te onderhouden.
+1
Gebruikersavatar
Noin
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 519
Lid geworden op: zo 12 november 2006, 13:49

Lars TB schreef: ma 13 mei 2019, 11:56
Noin schreef: ma 13 mei 2019, 11:30Helaas is de mentaliteit in NL vooral "laten we het terrein aanpassen zodat je zonder moeite flow kunt creëren". :S
Je denkt wel vaker niet voordat je wat schrijft?


Stop nu eens met het spuien van dit soort onzin. Het is vaak genoeg uitgelegd wat de achterliggende gedachte is en wat de beperkingen in Nederland zijn. Dit soort opmerkingen is een soort trappen naar degenen die hun nek uitsteken om routes aan te leggen en te onderhouden.

En als het je mening is, dan moet je het minstens anders verwoorden.
Je kunt natuurlijk ook niet op de man spelen..... Om de een of andere reden is de enige geaccepteerde mening hier "de UHR routes zijn geweldig" :S. Mijn reactie is simpelweg tegenreactie aan een bovenstaande reactie in de trant van 'er waren wortels, ik vond het gevaarlijk en toen het simpeler was vond ik het leuker".
Kapitein Iglo schreef: ma 13 mei 2019, 11:58 Ik vraag me dan ook een beetje af in welke gemoedstoestand je op de fiets zit. Zit je dan de hele tijd te mopperen en chagrijnig te wezen tot je bij een stuk met boomwortels komt? Pfwah, dan heb je echt een rotdag als je naar de UHR komt hee.
Nee, maar het gebrek aan uitdaging in de buurt is wel de reden waarom ik bijna elk weekend een paar uur in de auto zit om op interessantere plekken te biken. Daarnaast krijg je in wedstrijden steeds vaker *wel* technischere passages voorgeschoteld. Ik werk graag aan mijn techniek, maar lastige passages oefenen hier in de buurt (i.e. omgeving Zeist) wordt steeds lastiger omdat (i) de routes dus niet zo heel uitdagend zijn mijns inziens en (ii) er steeds minder mogelijkheden zijn om buiten de routes passages te oefenen.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Gelukkig maar. Overigens doe ik hetzelfde (ook woonachtig omgeving Zeist): af en toe naar technisch uitdagender terrein gaan, dat houdt het wel leuk. Wat we hier hebben moeten we koesteren, maar als we het maar laten voor wat het is gaat het nog steeds niet technisch uitdagender worden. Wel worteliger - en dat is niet per definitie de uitdaging die ik zoek.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Jullie hebben absoluut een punt, maar waarom zie je dan op de meest technische track van de UHR (Kwint) maar weinig bikers? Zelfs op zondag.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10837
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Kwint ontvangt minder dan 10% van alle bezoekers aan onze routes.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Fred (mtb-sport)
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5756
Lid geworden op: do 8 augustus 2002, 12:51
Mijn mountainbike: Cervelo Aspero-5, Cannondale SuperX gravelbikes, Scott Addict RC
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 13 mei 2019, 20:28 Jullie hebben absoluut een punt, maar waarom zie je dan op de meest technische track van de UHR (Kwint) maar weinig bikers? Zelfs op zondag.
Omdat deze route wat afgelegen ligt en velen het verbindingsstuk van 3,5 km over de weg niet echt leuk vinden.
Mocht er ooit een leuke doorsteek komen tussen Rhenen en Kwintelooyen dan zal het drukker worden, want dan heb je leukere combik te pakken.
Verder toch ook het karakter van deze route maakt hem minder populair dan bijvoorbeeld Amerongen. Komt ook bij dat de route erg kort is en niet iedereen van de meerdere (of vele) rondjes houd.
Retired from MTB, but still riding. Don't worry.
Enne, stop met gezeik over vignetten, ga wat nuttigs doen ipv de boel vervelen :winkie:
Plaats reactie