NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Ligt er inderdaad prachtig bij!
Afbeelding

Heb jullie volgens mij gespot, ongeveer rond 5u 's middags onderaan de Bergwegklim?
Noordelijk deel Leersum is op de bekende plekken hier en daar wat mul aan het worden maar gewoon 100% fietsbaar.
Zuidelijk deel begint inderdaad mooi ruig te worden met soms heerlijke HG trekjes.
Zag op HG af en toe sporen van vrij stevige oepzz momentjes, zelfs een remspoor dat slingerend eindigde tegen een boom :o
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mijn neefje was in geel in in blauw. Boevenfoto zie Strava. Dat rem spoor hadden wij ook gezien. Hing geen bloed aan de boom dus vast goed afgelopen.
◼︎ Go round the outside.
B.A.R.T
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 06:41
Mijn mountainbike: Canon Nerve 7.0 AL.

Tijgerhaai schreef: do 2 mei 2019, 14:29 Mijn neefje was in geel in in blauw. Boevenfoto zie Strava.
Niet stuk te krijgen de kleine man! Ik heb jullie rit op Strava gezien. Knap hoor! :-q
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

B.A.R.T schreef: do 2 mei 2019, 21:46
Tijgerhaai schreef: do 2 mei 2019, 14:29 Mijn neefje was in geel in in blauw. Boevenfoto zie Strava.
Niet stuk te krijgen de kleine man! Ik heb jullie rit op Strava gezien. Knap hoor! :-q
Ja, hij rijd wel door. Vroeger moest ik nog voor hem inhouden. In een afdaling win ik het nog van hem, op het vlakke hou ik hem bij, maar op een klim rijd hij bij mij weg. Langzaam is niet leuk zegt hij. Hij rijd het LJC dat is gewoon iets van 45Min. volle bak racen. Standje doseren zit er niet op bij die jongens en meisjes. Snakerun gingen we ook als een malle. Eerste twee bochten in de hairpins nog tips geven maar dat ging alleen maar harder tot wij op iemands wiel zaten. Die persoon ging onderaan maar even op zij. Hoge Ginkel hadden wij iemand gesandwiched, stond stil in die diepe drop, maar voor wij stil stonden stonden wij er naast. Marmottenbak, Harry Slinger, en hoe heet dat lekkere stukje op Amerongen voor het fietspad? Flow metertje stond op dikke prima. Wij hebben ons vermaakt. :-q
◼︎ Go round the outside.
B.A.R.T
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 06:41
Mijn mountainbike: Canon Nerve 7.0 AL.

Mooi dat hij zo gemotiveerd is! Ik zeg volhouden!
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

ROUTE AMERONGEN WEER HELEMAAL OPEN
De hele route Amerongen is met ingang van zaterdag 11 mei weer open. Dankzij het vrijwilligerswerk en de regen ligt ook het stuk boven het Berghuis er weer prima bij. Geniet ervan!
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

dubbelop schreef: za 11 mei 2019, 12:25 ROUTE AMERONGEN WEER HELEMAAL OPEN
De hele route Amerongen is met ingang van zaterdag 11 mei weer open. Dankzij het vrijwilligerswerk en de regen ligt ook het stuk boven het Berghuis er weer prima bij. Geniet ervan!
Daverend applaus!
Sneeuwmonster
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

+1 :bier:
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Gaaf!! Binnenkort gauw eens langs.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Vandaag natuurlijk direct geprobeerd. De aangepaste stukken liggen er super bij (duh). Afdalingen waar voorheen je bidon er uit viel lopen perfect. Ook nog wat bochten verbeterd. Erg fijn. Chapeau!
StevenK
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1323
Lid geworden op: do 24 april 2003, 07:10
Mijn mountainbike: Epic Evo, Epic Hardtail, Crux, Diverge.
Contacteer:

Ligt er echt super bij. Wel een nieuwe ervaring: mensen die op een e-mtb en klim niet halen😳😳
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

dubbelop schreef: za 11 mei 2019, 12:25 ROUTE AMERONGEN WEER HELEMAAL OPEN
De hele route Amerongen is met ingang van zaterdag 11 mei weer open. Dankzij het vrijwilligerswerk en de regen ligt ook het stuk boven het Berghuis er weer prima bij. Geniet ervan!
Geweldig mannen!
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

StevenK schreef: zo 12 mei 2019, 18:48 Ligt er echt super bij. Wel een nieuwe ervaring: mensen die op een e-mtb en klim niet halen😳😳
Er mag gelachen worden. Recht in hun gezicht. (Mits geen mensen met een handicap, zieke, of oude baasjes die nog mooi wel op een mountainbike bezig zijn. Want voor die mensen heb ik niks anders dan respect. :-q )
◼︎ Go round the outside.
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 694
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

Tijgerhaai schreef: zo 12 mei 2019, 19:24
StevenK schreef: zo 12 mei 2019, 18:48 Ligt er echt super bij. Wel een nieuwe ervaring: mensen die op een e-mtb en klim niet halen😳😳
Er mag gelachen worden. Recht in hun gezicht. (Mits geen mensen met een handicap, zieke, of oude baasjes die nog mooi wel op een mountainbike bezig zijn. Want voor die mensen heb ik niks anders dan respect. :-q )
+1 :-q
de rest moet gewoon gaan trainen of gewoon lol hebben in het bos
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

StevenK schreef: zo 12 mei 2019, 18:48 Ligt er echt super bij. Wel een nieuwe ervaring: mensen die op een e-mtb en klim niet halen😳😳
Jij dacht dat je bij de aanschaf van een emtb de techniek er gratis bij kreeg :lol:

Sta te popelen om de kant van Amerongen op te gaan.
Plaats reactie