Wheelie

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7362
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

1. Zadel initieel helemaal naar beneden te zetten zodat je echt fatsoenlijk de ruimte hebt,
2. Gewoon de stappen van het filmpje volgen.

Bij een manual moet je je gewicht echt tamelijk radicaal (zeker met een XC fiets) naar achteren verplaatsen omdat je niet het extra moment van de aandrijving hebt, edoch voor een bunny hop wil je je gewicht dicht boven het midden van je fiets houden omdat het met je gewicht achterop wel heel moeilijk wordt je achterwiel omhoog te krijgen.

In principe trek je dus gewoon je stuur omhoog, omdat je zelf voor je achteras staat betekent dat dus ook dat je zelf omhoog moet komen. Dat doe je in principe niet veel anders dan je normaal zou doen om zonder fiets te springen: je maakt je klein, en je strekt je uit... Alleen omdat je nu wel een fiets hebt, moet je aan je stuur trekken...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Floris2005
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 0
Lid geworden op: wo 8 mei 2019, 09:42

Ik doe altijd wheelies met een hand en heb nog 2 vrienden die het kunnen ik weer dat het niet mag maar het blijft spannend en leuk zeker als je heel de stad op de kop zet met ze 3 ben 2 keer bijna gepakt en toch bleef ik het doen jammer dat Nederland zo'n zeik land is :-q
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Floris2005 schreef: wo 8 mei 2019, 09:47jammer dat Nederland zo'n zeik land is :-q
:o :o :o En dat is nog niet eens het ergste.
Dit vind ik persoonlijk minimaal factor 10x erger, dat het zó erg was om in NL te wonen wist ik nog niet (van Pinkbike);

Afbeelding
The Netherlands is the third flattest country in the world. Photo: Fine Line Media

Oplossing is dus heel simpel, emigreren naar welk land dan ook want daar is het so-wie-so al minder plat.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Mijn Wheelie :winkie:

https://www.pinkbike.com/video/497480/

en met twee handjes los (nu max zo'n 20 a 30 meter)

Afbeelding

Als je eenmaal kunt Wheelien, kun je gaan varieren.

- Handje los
- Twee handjes los (liefst beetje heuvelop)
- Voetjes los
- Voorwiel eruit
- etc etc
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Maverick02
Mountainbiker
Mountainbiker
Berichten: 1
Lid geworden op: vr 10 mei 2019, 08:23

1 hand los lukt me nog wel maar hoe voorkom je met 2 handen los dat je stuur niet omslaat?
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Maverick02 schreef: vr 10 mei 2019, 16:58 1 hand los lukt me nog wel maar hoe voorkom je met 2 handen los dat je stuur niet omslaat?
Steelflex hope remleidingen helpen goed.
Sneeuwmonster
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Maverick02 schreef: vr 10 mei 2019, 16:58 1 hand los lukt me nog wel maar hoe voorkom je met 2 handen los dat je stuur niet omslaat?
Stuur in het midden (proberen te) houden en anders "gewoon" om laten klappen, wat ik zeg, het lukt vooral als het licht bergop gaat en bij mij nooit verder dan max een tiental meters. zag laatst filmpje van Kenny Belaey waarbij hij af en toe zijn stuur terug duwt met 1 hand.


https://www.facebook.com/belaeykenny/vi ... 969608073/
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Plaats reactie