Build: Orange Crush 29 | Man On The Silver Mountain(bike)

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

RuudRuud schreef: wo 8 mei 2019, 08:57 Loop de wielen even goed na. Ik kreeg ooit een setje wielen waarbij kaarsrecht belangrijker was dan een gelijke spaakspanning als ik het eindresultaat mocht geloven. Daarna prima wielen by the way! (Ook Arch-velgen maar dan een andere eigen-merk-hub)
Doe ik :-q
Ik laat m'n wielen sowieso nog ff naspannen als ik er een paar honderd km op heb gereden.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Als het goed is zijn morgen alle onderdelen binnen, dus de agenda is helemaal vrij gemaakt. Dan moet het gek gaan wil ik zondag niet op één of andere trail te vinden zijn :-q

Om het een beetje levendig te houden en om te voorkomen dat jullie denken dat ik niets doe, ook een visuele update. Zoals je ziet is het naden stucen één van die puntjes die van de agenda is gehaald :bier:
Afbeelding
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Wie heeft er nou een afgewerkt huis nodig als je ook op de fiets kan zitten :-q :winkie:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

floris500 schreef: vr 10 mei 2019, 08:39 Wie heeft er nou een afgewerkt huis nodig als je ook op de fiets kan zitten :-q :winkie:
Zie je, gewoon een kwestie van de juiste prioriteiten :bier:
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

:-q ziet er al goed uit, maar ik snap 1 ding niet. En dat is niet per sé gericht aan Vibemaker, maar als een fiets wordt opgebouwd zie je vaak een tussenfoto met een achterwiel in het frame.. zonder band en cassette (en zelfs soms zonder remschijf). Waarom is dat?
Het wiel moet er toch weer uit om de banden, schijf en cassette te monteren..
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Meegs schreef: vr 10 mei 2019, 09:01 :-q ziet er al goed uit, maar ik snap 1 ding niet. En dat is niet per sé gericht aan Vibemaker, maar als een fiets wordt opgebouwd zie je vaak een tussenfoto met een achterwiel in het frame.. zonder band en cassette (en zelfs soms zonder remschijf). Waarom is dat?
Het wiel moet er toch weer uit om de banden, schijf en cassette te monteren..
In mijn geval zit daar niet iets mystieks achter. Ik had de rest nog niet binnen en wilde toch ff kijken hoe het wiel staat, met z'n knappe oranje hub... :kiss: :winkie:
Gebruikersavatar
floris500
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 975
Lid geworden op: vr 8 maart 2013, 08:39
Mijn mountainbike: Cotic BFe275 | Dartmoor Blackbird | Kona Rove AL

Denk dat dat overal wel hetzelfde is, toch een soort van beter beeld krijgen alvast. Het is niet dat het zo'n grote moeite is om een wiel erin/uit te doen :-D
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Meegs schreef: vr 10 mei 2019, 09:01 :-q ziet er al goed uit, maar ik snap 1 ding niet. En dat is niet per sé gericht aan Vibemaker, maar als een fiets wordt opgebouwd zie je vaak een tussenfoto met een achterwiel in het frame.. zonder band en cassette (en zelfs soms zonder remschijf). Waarom is dat?
Het wiel moet er toch weer uit om de banden, schijf en cassette te monteren..
Knutselen is leuk. Extra knutselen nog leuker 8)
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

vibemaker schreef: vr 10 mei 2019, 07:31Zoals je ziet is het naden stucen één van die puntjes die van de agenda is gehaald :bier:
:-q Zo gaat dat. Schitterend :D
Mooi dat je het toch weer voor elkaar gekregen hebt om van haar voor de zoveelste keer uitstel te krijgen.
Je bevindt je nu dus duidelijk in die periode dat ze dit allemaal, door welke oorzaak of door jou gehanteerde tactiek dan ook, tolereert.
Maak er gebruik van, buit dit uit want, zoals je ongetwijfeld beseft; het blijft écht niet zo.
Het is die bekende golfbeweging in die sinuscurve hé, alles mag - niks mag - alles mag, niks mag und so weiter...

Leuk bezig :-q
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Jan Willem schreef: vr 10 mei 2019, 10:32
vibemaker schreef: vr 10 mei 2019, 07:31Zoals je ziet is het naden stucen één van die puntjes die van de agenda is gehaald :bier:
:-q Zo gaat dat. Schitterend :D
Mooi dat je het toch weer voor elkaar gekregen hebt om van haar voor de zoveelste keer uitstel te krijgen.
Je bevindt je nu dus duidelijk in die periode dat ze dit allemaal, door welke oorzaak of door jou gehanteerde tactiek dan ook, tolereert.
Maak er gebruik van, buit dit uit want, zoals je ongetwijfeld beseft; het blijft écht niet zo.
Het is die bekende golfbeweging in die sinuscurve hé, alles mag - niks mag - alles mag, niks mag und so weiter...

Leuk bezig :-q
Het ligt helemaal buiten mijn macht. De stukadoor kon 'opeens' niet meer dit weekend Afbeelding
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Meegs schreef: vr 10 mei 2019, 09:01 :-q ziet er al goed uit, maar ik snap 1 ding niet. En dat is niet per sé gericht aan Vibemaker, maar als een fiets wordt opgebouwd zie je vaak een tussenfoto met een achterwiel in het frame.. zonder band en cassette (en zelfs soms zonder remschijf). Waarom is dat?
Het wiel moet er toch weer uit om de banden, schijf en cassette te monteren..
Mijn vrouw trekt ook altijd eerst haar nieuwe schoenen aan om te kijken hoe het staat onder de jurk, en trekt ze daarna weer uit om pantys aan te doen.
Heel logisch gedrag :-)
Daarnaast zit er voor mij ook een praktische kant aan, zonder banden er op is het wiel een stuk lichter in de standaard en hangt ie minder één kant op. Dus voor de remmen en drivetrain monteren laat ik de banden er altijd af.

Oranje bij zIlver staat erg lekker! :bier:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Jamis Diablo schreef: vr 10 mei 2019, 11:53 Oranje bij zIlver staat erg lekker! :bier:
:-q :bier:
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

vibemaker schreef: vr 10 mei 2019, 11:30
Jan Willem schreef: vr 10 mei 2019, 10:32door jou gehanteerde tactiek
De stukadoor
A, weer wat geleerd. Je spiegelt je meisje een schitterende verbouwing voor en weet dat je daarbij stukadoors nodig hebt.
Je weet ook dat stukadoors überhaupt nooit op komen dagen.
Goed over nagedacht :-q :bier:
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
mud mate
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7839
Lid geworden op: do 16 september 2010, 14:44
Mijn mountainbike: Nicolai G1 XL en Nicolai G1 XL EBOXX QLF
Contacteer:

:kiss: :kiss: :kiss:
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Hmmmmm, het ziet er naar uit dat DPD besloten heeft om m'n nieuwe stem, stuur en zadel in het depot in Veenendaal achter te laten. :roll:
Morgen dus geen 'man on the silver mountainbike' :cry:
Ach, rondje op de Nukeproof is ook geen straf :tong

Anywho, toch maar even een paar plaatjes. De vork staat los in de voorbuis, dus hij lijkt nu iets 'slakker' dan dat hij in het echt zal zijn. :kiss:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie