Victor1977 schreef: ↑ma 6 mei 2019, 21:55
Limburg spec?
Net al dat zijn huidige wielset versleten zou zijn. Die kan gewoon nog 10 jaar mee.
Dus óf hij laat zich beinvloeden door een sluwe lbs, of hij laat zich gek maken door grammen en geneuzel.
Ik ga je vertellen dat ‘t verschil in tijden rijden met bijv zijn vorige Grand Canyon marginaal is. Conditie en techniek, veel belangrijker Pagani.
Maar gelukkig heb ik dit al een keer of honderd gezegd hier.
Ik fiets mij al in brand probeer aan alles te werken.
Rijd nu de ene pr na de andere.
Laatst gewijzigd door PaganiProductions op di 7 mei 2019, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Jamis Diablo schreef: ↑di 7 mei 2019, 21:14
Dat licht 99% aan dat je een betere conditie en technie hebt gekregen.
En misschien 1% aan lichte onderdelen.
Klopt je helemaal gelijk en ook meer dan genoeg op de fiets.
Voornamelijk de goede geo van de fiets en de korte stuurpen heb en natuurlijk de 1x11 dat zijn de grootste dingen die voor mij het verschil maken.
Eigenlijk vind ik Comfort ook erg belangrijk aan het worden.
ik ga me niet teveel mengen in de discussie. wil je alleen meegeven dat die vittoria wielen in mijn omgeving paar keer gebruikt heb zien worden en zonder uitzondering allemaal binnen zeer afzienbare tijd body kapot.
en als ik dan zie wat de advies prijs is … mooi laten liggen
ga voor hufterproof. ik rij probleemloos op mijn xm1501 met 130 kilo bepakt en bezakt (en ben niet heel lief voor mijn wielen...)
Ah, de (snellere!) fully gaat er nu langzaam aan komen
Full suspension is mij te duur in onderhoud
Het enige wat extra onderhoud nodig heeft is je demper, dat is goedkoper dan een vork. Draaipunten blijven vele duizenden kilometers goed, hoeft niets aan te gebeuren.
PaganiProductions schreef: ↑wo 8 mei 2019, 13:06
Full suspension is mij te duur in onderhoud
Het enige wat extra onderhoud nodig heeft is je demper, dat is goedkoper dan een vork. Draaipunten blijven vele duizenden kilometers goed, hoeft niets aan te gebeuren.
Het enige wat extra onderhoud nodig heeft is je demper, dat is goedkoper dan een vork. Draaipunten blijven vele duizenden kilometers goed, hoeft niets aan te gebeuren.
Ook bij Wouter?
Ik denk dat het inderdaad iets anders gesteld moet worden: even veel onderhoud als pakweg een zadel bij Wouter.
Dus ja, zeker wat onderhoud, maar niet schrikbarend meer. Zeker niet als je goede keuzes maakt in wat voor soort (merk) fully.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
ja klopt.. een simpel robuust design met weinig en oversized scharnierpunten heeft dan wel de voorkeur tegenover een ingewikkeld design met een heleboel scharnieren en lagers.
Prulleman schreef: ↑wo 8 mei 2019, 14:18
Ook bij Wouter?
Ik denk dat het inderdaad iets anders gesteld moet worden: even veel onderhoud als pakweg een zadel bij Wouter.
Dus ja, zeker wat onderhoud, maar niet schrikbarend meer. Zeker niet als je goede keuzes maakt in wat voor soort (merk) fully.
Ik houd het toch verlopig bij hardtails
Sluit niet dat er misschien ooit eentje erbij komt wij weet.
een beetje fully voor xc is toch al gauw 3000 euro.
Ik denk dat eerder een Carbon hardtail zou kopen rond de 2500 euro. https://www.orbea.com/nl-nl/fietsen/mou ... ke/oiz/cat