Nordest Bardino
Ik heb dan geen ervaring met de Marzocchi, maar vind de Aion 35 zeker niet slap of snel door z'n veerweg duikend bij low speed compressies. Dit in vergelijk met m'n Fox 36 en eerder gereden Fox 34, RS Yari, Pike en Revelation. Mijn Aion voelt erg plush aan met een goede progressie door de veerweg heen. Als ik het goed heb heeft de Aion een staalveer, die dient ter compensatie van de positieve luchtkamer, waar de meeste vorken een negatieve luchtkamer hebben. Deze staalveer heeft een bepaalde sterkte en is dus eigenlijk maar geschikt voor een bepaalde range aan luchtdruk in de positieve kamer. Het is vergelijkbaar met wat een DVO Diamond heeft, enkel daarbij kun je nog wat spanning geven aan de veer mocht dat nodig zijn. De Aion is hierdoor, door de zware Q-Lock as en door het gebruik van 6000 serie aluminium voor de uppers wel wat gewichtig. Volgens mij weegt die van mij een 2250 gram.Marco79 schreef: ↑ma 6 mei 2019, 21:21Topic hack: Niet perse de Aion vs Revelation. Ik rij nu met de Aion 35 op 150mm t.o.v. mijn Marzocchi 350 NCR (die met de espresso poten wat veelal als waardige tegenhanger van de Pike werd gezien) een hele andere vork. De Aion is erg soepel, op wortels en remklippen filtert ie een boel weg. In vergelijk met de 350 NCR lijkt de Aion minder stijf en duikt met remmen sneller door zijn veerweg. Qua hardhitters lijkt de 350 progressiever.marcomtb1972 schreef: ↑ma 6 mei 2019, 17:36 @Kabookie
Suntour Aion 35 VS RS Revelation
Ben zelf ook aan het rondkijken voor wat meer veerweg voor mijn hardtail, ik rijd nu ook met een AION 35, een 130mm vork, een Revelation leek mij een kandidaat, maar aan jou verslag te zien lijkt dat niet zo ?
Kan je vertellen wat je bevalt aan de AION, en wat je niet beviel aan de Revelation ? Handig om wat gebruikers ervaringen uit 1e hand te horen.
Ik ben met een goeie 110kg een rijder aan de zware kant van het spectrum. All in all is de Aion een meer dan prima vork, zeker voor het geld wat ze kosten.
- Rijkovich
- Mountainbike Junk
- Berichten: 330
- Lid geworden op: do 25 maart 2010, 18:11
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron CF9 SL 2021 / Stanton Sherpa
misschien een gekke vraag, maar had jij moeite om de dropouts te plaatsen? Bij mij lijkt de lak zo dik dat ik ze er niet op krijg.
Ik zou ze er met geweld op kunnen duwen, maar dan vliegt de lak je om de oren... Met de zadelpenklem had ik het ook al...
Ik zou ze er met geweld op kunnen duwen, maar dan vliegt de lak je om de oren... Met de zadelpenklem had ik het ook al...
Dit is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen...
Ik ben ook in het bezit van een Bardino en dat was bij de mijne ook zo.
Ik heb ze er ook met een kunststof hamer in moeten tikken.
Niet met geweld, gewoon rustig maar en met beleid erin tikken.
Komt dan wel wat lak los ja. Maar om de drop-outs op de plaats te krijgen kan het niet anders dan dat er lak sneuvelt.
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
Niet op de mijne
Ja idem hier.. je krijgt ze ook niet heel makkelijk meer gedemonteerdJefro98 schreef: ↑di 7 mei 2019, 19:14Ik ben ook in het bezit van een Bardino en dat was bij de mijne ook zo.
Ik heb ze er ook met een kunststof hamer in moeten tikken.
Niet met geweld, gewoon rustig maar en met beleid erin tikken.
Komt dan wel wat lak los ja. Maar om de drop-outs op de plaats te krijgen kan het niet anders dan dat er lak sneuvelt.
Voorzichtig eerst met een vijl wat lak weghalen? Dan blijft er misschien nog wel een laagje lak achter!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- crapforbrains
- Mountainbike Junk
- Berichten: 208
- Lid geworden op: di 24 maart 2015, 19:41
- Mijn mountainbike: Nordest Bardino 2
Ik heb m'n dropouts ook moeten overtuigen met een paar love-taps, voor zowel monteren als demonteren. En hoe gaaf het frame ook is, geen fan van de laklaag - die stelt echt niks voor. Wat vork betreft ben ik een paar weken terug van 150mm naar 160mm gegaan met mijn Pike, en hoewel subtiel is het toch een aardig verschil. Je merkt dat het frame er voor ontworpen is en het de geometrie ten goede komt.
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 363
- Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
- Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
- Contacteer:
Weet nog iemand een M (niet M/L) gebruikt blauw/geel Bardino frame te koop?
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 363
- Lid geworden op: ma 18 augustus 2008, 14:56
- Mijn mountainbike: SantaCruz Tallboy C, Nordest Bardino, Ibis Ripmo, LaPierre Rapt 2.1, Trek Fuel Ex 5
- Contacteer:
1,75 m
Ik sprak een ervaren biker van 1,75 (vergelijkbare bouw) die de M/L had gereden en hem te lang vond. Bij een M zou ik midden in de doelgroep zitten volgens de maattabel van Nordest.
Ik sprak een ervaren biker van 1,75 (vergelijkbare bouw) die de M/L had gereden en hem te lang vond. Bij een M zou ik midden in de doelgroep zitten volgens de maattabel van Nordest.
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
Ik ben 1,70 en heb de M en er is speling naar boven dus ik denk dat inderdaad de M de beste keuze is voor je.Mainturion schreef: ↑ma 5 augustus 2019, 15:52 1,75 m
Ik sprak een ervaren biker van 1,75 (vergelijkbare bouw) die de M/L had gereden en hem te lang vond. Bij een M zou ik midden in de doelgroep zitten volgens de maattabel van Nordest.