RockShox Reverb ellende

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
AFJ13
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 255
Lid geworden op: di 13 mei 2014, 08:58
Mijn mountainbike: Canyon Nerve 9.9 AL

van de week gecontroleerd, niks verloren. dus lijkt er wel op
sama
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1382
Lid geworden op: ma 20 juni 2011, 16:50
Mijn mountainbike: Yeti asr turq

Mooi, wel apart dat ie dan zo leeg was. Jarenlang geen pompje gezien natuurlijk :P
Sneeuwmonster
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

markpatat schreef: di 30 april 2019, 13:15 Ook hier reverb-ellende. Om het simpel en snel op te lossen, voor het grootste deel althans: zet je zadel helemaal omhoog, zet je fiets vervolgens op zijn kop. Druk je remote in en duw je fiets het zadel in, totdat je zadel helemaal ingedrukt is. Fiets weer terug op zijn banden en laat je zadel omhoog komen. Herhaal indien het niet helemaal werkt.
Thanx voor de tip , hier werkt weer een dropper als nieuw :-q :-q
the right to ride
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Ik heb de tip nu drie maal geprobeerd maar nog steeds de verticale speling met het nare tikje. Ik heb nu op zijn kop met ingedrukte dropper weggezet en kijk over uurtje nog eens.
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Mijn tip. Haal er uit trap in tweeën en koop een Thomson, BikeYoke, of Fox. En geniet. :-q
◼︎ Go round the outside.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Dat zal het wel worden ja.. jammer, heel de werkdag een beetje hoop gehad maar het gaat toch weer 200+ kosten. K*tzooi.
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Tja, ik werd er ook niet vrolijk van mede omdat ik het ding net had laten reviseren maar tot drie keer proberen (nog een keer heen en weer) nog niet goed was. Dus ik was er klaar mee, ding er uit en echt naar de klote geholpen zodat je ook niet in de verleiding komt om het toch nog een keer te proberen. (gaat makkelijk als je pissed bent) Thomson er in tot nu toe uitermate tevreden over. Ik heb maar van één ding spijt, dat ik die niet gelijk gekocht had.
◼︎ Go round the outside.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Tijgerhaai schreef: di 9 juli 2019, 15:22 Tja, ik werd er ook niet vrolijk van mede omdat ik het ding net had laten reviseren maar tot drie keer proberen (nog een keer heen en weer) nog niet goed was. Dus ik was er klaar mee, ding er uit en echt naar de klote geholpen zodat je ook niet in de verleiding komt om het toch nog een keer te proberen. (gaat makkelijk als je pissed bent) Thomson er in tot nu toe uitermate tevreden over. Ik heb maar van één ding spijt, dat ik die niet gelijk gekocht had.

Daarom ben ik ook een beetje bang om hem te laten reviseren. Welke thomson heb je precies en hoe lang heb je hem al? Ik heb ook echt veel spijt van die reverb..
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Thomson heeft niet veel smaakjes. Interne en externe kabel in twee lengtes. 100 en 125mm slag zo uit mijn hoofd. Ik heb een externe kabel omdat mijn fiets er nog niet op voorbereid was en ik geen gat wil boren. Ik heb hem nog te kort om een oordeel over langere termijn te geven, maar in de paar maanden dat ik hem nu heb bevalt deze heel goed. Alleen de bij geleverde remote vind ik een beetje hoerig. Wolftooth maakt hele mooie, maar helaas heb ik daar geen plek voor. (2*10 setup) Ik kreeg de tip ook weer van de bouwer van 11Ants met de bijnaam Roy Destroy. Dus als hij zegt dat het heel blijft geloof ik dat. Tot nu toe zeker geen spijt van.
◼︎ Go round the outside.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

Tijgerhaai schreef: di 9 juli 2019, 16:53 Thomson heeft niet veel smaakjes. Interne en externe kabel in twee lengtes. 100 en 125mm slag zo uit mijn hoofd. Ik heb een externe kabel omdat mijn fiets er nog niet op voorbereid was en ik geen gat wil boren. Ik heb hem nog te kort om een oordeel over langere termijn te geven, maar in de paar maanden dat ik hem nu heb bevalt deze heel goed. Alleen de bij geleverde remote vind ik een beetje hoerig. Wolftooth maakt hele mooie, maar helaas heb ik daar geen plek voor. (2*10 setup) Ik kreeg de tip ook weer van de bouwer van 11Ants met de bijnaam Roy Destroy. Dus als hij zegt dat het heel blijft geloof ik dat. Tot nu toe zeker geen spijt van.
Aha, Ga ik zeker meenemen in mijn research! Bedankt :-D
Omdraaien kan altijd nog!
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Mijn eerste Thomson is deze winter voor een eerste servicebeurt wegweest, na 5, 5 jaar.
Mn andere is pas 3,5 jaar oud, dus daar kan ik nog weinig over zeggen :winkie:

De remote heb ik van zon 90°pijpje van een Vbrake voorzien, dan loopt de kabel veel mooier.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
JMA1992
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 852
Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
Mijn mountainbike: Cube stereo 120

ThaSingleTrackMastah schreef: di 9 juli 2019, 20:21 Mijn eerste Thomson is deze winter voor een eerste servicebeurt wegweest, na 5, 5 jaar.
Mn andere is pas 3,5 jaar oud, dus daar kan ik nog weinig over zeggen :winkie:

De remote heb ik van zon 90°pijpje van een Vbrake voorzien, dan loopt de kabel veel mooier.
Dat is een goede recensie! Netjes weggewerkt. Je moet er maar op komen ook :D
Omdraaien kan altijd nog!
ATBoetie
All rounder
All rounder
Berichten: 132
Lid geworden op: zo 20 november 2011, 01:01
Mijn mountainbike: zuidlaren

JMA1992 schreef: di 9 juli 2019, 14:48 Ik heb de tip nu drie maal geprobeerd maar nog steeds de verticale speling met het nare tikje. Ik heb nu op zijn kop met ingedrukte dropper weggezet en kijk over uurtje nog eens.
jammer dat het bij jou dropper niet werkt , hopen dat je volgende dropper wel voldoet.
the right to ride
Plaats reactie