worstkaas schreef: ↑wo 8 mei 2019, 11:57
Quote Reynolds: I can see from your photos that it looks like the rim has buckled under one of the spoke holes. I will be happy to help get the rim replaced and the wheel rebuilt for you.
Dat is goed nieuws! Het lijkt erop dat Reynolds ervan uitgaat dat de beschadiging is ontstaan door een materiaalfout. Dat verklaart ook dat TS niet gemerkt heeft dat de schade is ontstaan. Wel top dat ze dit zo oppakken!
Canyon mag je wel een presentje geven, wat een ***service voor een bedrijf met normaliter zo'n prima reputatie... goed dat je er zelf ook op bent gegaan
Uiteindelijk doen ze wel de communicatie en afhandeling met Reynolds, belangrijkste les hierin is dat je niet zomaar moet opgeven en met het eerste bod akkoord moet gaan. Uiteindelijk valt het qua doorloop tijd nog wel mee.
worstkaas schreef: ↑wo 8 mei 2019, 11:57
Jij ook nog bedankt voor je hulp, nee en het is geen crash replacement:
Quote Reynolds: I can see from your photos that it looks like the rim has buckled under one of the spoke holes. I will be happy to help get the rim replaced and the wheel rebuilt for you.
Ik neem aan dat dat ergens anders staat in de mail, dat het geen crash replacement is maar gratis? Dat valt hier niet uit op te maken namelijk. Maar mooi, dat is weer een zorg minder.
Canyon gaat me 2 nieuwe wielen sturen, morgen nog het huidige voorwiel naar hun sturen.
Na aankomst van het voorwiel sturen ze me 2 nieuwe wielen van Reynolds.
Ben benieuwd:
Beste Marcel,
Graag willen we je een update geven over de opvolging van de garantieclaim voor je Reynolds wielen.
Zoals Sam Luetters eerder met je heeft besproken wordt het wiel hersteld met een nieuwe velg. Helaas blijkt dat deze velg niet op korte termijn in het juiste spaakaantal beschikbaar is. Dit wordt opgelost door in plaats van een herstelling, het gehele wiel te vervangen door een aftermarket Reynolds wiel. Je ontvangt dus een volledig nieuw wiel ter vervanging van het defecte wiel.
Omdat het aftermarket wiel iets anders is samengesteld dan de eerste montage wielen, hebben we Reynolds overlegt hoe dit op te lossen, er is dan immers sprake van een verschil tussen beide wielen en we begrijpen dat dit niet wenselijk is. Na dit overleg mogen we je dan ook melden dat niet alleen het defecte wiel maar beide wielen geheel kosteloos vervangen zullen worden. We gaan er vanuit hiermee samen met Reynolds een passende oplossing te bieden. De nieuwe wielset wordt vanuit Reynolds zo snel mogelijk naar ons servicekantoor verstuurd, we verwachten deze later deze week al binnen en zullen je dan ook direct informeren zodra de wielen binnen zijn.
hanjovdberg schreef: ↑do 23 mei 2019, 17:06
Goede service. Maar je zit dus al wel een tijdje zonder wielen? Daar zou ik dan wel weer van balen. Maar je zult vast wel een reserve setje hebben
Dit loopt al een tijdje ja, gelukkig heb ik een reserve fiets
Al met al goed afgelopen.
Canyon heeft er dan nog wel voor kunnen zorgen dat je een complete set kreeg i.p.v. enkel een achterwiel. Tja en de doorlooptijd, ongeveer een maand nadat je de schade had ontdekt, vind ik persoonlijk nog meevallen.
Wel is duidelijk dat de aanhouder wint.