MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Op zich wel een goede vraag. Hoe kom je ze zo snel en veilig mogelijk op de kidsroute. Er is niet echt een aanrijroute. Als je alleen voor het kidsrondje komt is Amadeus een goede startlocatie. Maar dan moet je aan het eind wel je weg terugvinden naar het startpunt want dat is niet aangegeven. Goed punt om mee te nemen in evaluatie denk ik ..
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

hanjovdberg schreef: zo 5 mei 2019, 15:57 Op zich wel een goede vraag. Hoe kom je ze zo snel en veilig mogelijk op de kidsroute. Er is niet echt een aanrijroute. Als je alleen voor het kidsrondje komt is Amadeus een goede startlocatie. Maar dan moet je aan het eind wel je weg terugvinden naar het startpunt want dat is niet aangegeven. Goed punt om mee te nemen in evaluatie denk ik ..
Dit waren/zijn ook mijn 2 punten..... Maar ik weet nu ook niet of dat inmiddels is aangepakt :( .... Zover ik het heb kunnen volgen hier.., lijkt het van niet :~
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Euhm nee ‘we’ waren al blij dat het opleveren van de routes lukte op de geplande datum. Extra routes ernaar toe is weer een ander plan en verhaal. De route is te vinden dus dat is nu geen probleem meer. De route zal zich blijven ontwikkelen en met de paarse lus (Lunteren) in de toekomst zal er een vervolg komen halverwege de kidsroute. Het is goed om dan een mooie route terug of weer van de route af te hebben maar een beetje zelf zoeken en bepalen waar je erop en af wilt is toch geen probleem?
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

hanjovdberg schreef: zo 5 mei 2019, 23:33 Het is goed om dan een mooie route terug of weer van de route af te hebben maar een beetje zelf zoeken en bepalen waar je erop en af wilt is toch geen probleem?
Voor locals niet, maar wij Nederlanders gebruiken het liefst al navigatie naar de Appie voor de dagelijkse boodschappen, laat staan dat je in een bos wilt moeten zoeken... :P
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1248
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Merijn. schreef: ma 6 mei 2019, 10:24
hanjovdberg schreef: zo 5 mei 2019, 23:33 Het is goed om dan een mooie route terug of weer van de route af te hebben maar een beetje zelf zoeken en bepalen waar je erop en af wilt is toch geen probleem?
Voor locals niet, maar wij Nederlanders gebruiken het liefst al navigatie naar de Appie voor de dagelijkse boodschappen, laat staan dat je in een bos wilt moeten zoeken... :P
:lol: :lol: Zo is het wel ja. We zijn in NL en daar moet alles altijd tot in de puntjes geregeld zijn. Enig zelf initiatief hoef je niet te verwachten, wel gezeur als er een bordje ontbreekt. :winkie:

Het bos deel waar de kids route in ligt is niet echt heel uitgebreid. Is niet zo moeilijk om daar de route te vinden en weer terug te komen bij je auto.
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

hanjovdberg schreef: zo 5 mei 2019, 23:33 ... een beetje zelf zoeken en bepalen waar je erop en af wilt is toch geen probleem?
Het viel mij op dat als je bij het steakhouse begint. Dan volg je de paarse bordjes. Echter als je ook daar weer wilt eindigen. Het voor mij niet duidelijk was waar je weer moet stoppen en na een poosje dacht: 'Hé, hier ben ik al geweest.'
Op zich geen straf om het rondje 2x te rijden 8)
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Jan the Man
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5237
Lid geworden op: za 15 september 2007, 00:20
Mijn mountainbike: wil naar buiten

bjlevi schreef: ma 6 mei 2019, 12:49
hanjovdberg schreef: zo 5 mei 2019, 23:33 ... een beetje zelf zoeken en bepalen waar je erop en af wilt is toch geen probleem?
Het viel mij op dat als je bij het steakhouse begint. Dan volg je de paarse bordjes. Echter als je ook daar weer wilt eindigen. Het voor mij niet duidelijk was waar je weer moet stoppen en na een poosje dacht: 'Hé, hier ben ik al geweest.'
Op zich geen straf om het rondje 2x te rijden 8)
Als je bij het steakhouse begint ga je na een kilometer of zo linksaf de eigenlijke route op. Als je dat punt onthoudt kom je na ongeveer 4,3km weer op dat punt uit, en kun je linksaf de aanrijroute deels terug fietsen. Als de route dan eenrichtingsverkeer wordt, kun je parallel (links) aan de route terugrijden en de eerste mogelijkheid rechtsaf. Dan kom je weer op het asfalt stuk uit waar je linksaf weer bij het steakhouse aankomt. Zo moeilijke kan het toch niet zijn :tong .

Het klagen over de bordjes snap ik niet altijd. De route is nieuw, en er zitten natuurlijk nog wat foutjes in. Opbouwende kritiek is dan fijner voor de vrijwilligers.
Andere optie was geweest om de route pas vrij te geven als hij helemaal af en 5x gecontroleerd is. Nu mochten we al lekker genieten van de stukken die klaar waren, en heb ik de schoonheidsfoutjes voor lief genomen. Route is inmiddels ook al behoorlijk plat gereden zodat het zonder bordjes ook al goed te volgen is.

Ciao,
Jan
Niemand dacht dat het zou kunnen lukken
Totdat er iemand langs kwam die dat niet wist....
kuijtje.nl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 560
Lid geworden op: ma 7 juli 2008, 12:55
Mijn mountainbike: Transition Trans AM, Lapierre Spicy FIT 5.0, Lapierre ProRace CF 9.9, Commencal Furious
Contacteer:

Jan the Man schreef: ma 6 mei 2019, 15:48 Andere optie was geweest om de route pas vrij te geven als hij helemaal af en 5x gecontroleerd is.
Probeer de nieuw aangelegde trails maar eens dicht te houden. Dat gaat je op geen enkele manier lukken. Als ze bij aanleg al tegen de minikraan aanfietsen :~ kan je je voorstellen dat de Nederlandse MTB'er zich niet houdt aan wat voor een verbod dan ook.

En een groot aantal denken ook dat je met 1 steek in de grond al gelijk klaar bent met 80km nieuwe MTB route :D

Maar allemaal goed bedoeld, en volgens mij is 99% blij met het resultaat ondanks wat kleine puntjes die we aan het oplossen zijn.
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Jan the Man schreef: ma 6 mei 2019, 15:48 Als je bij het steakhouse begint ga je na een kilometer of zo linksaf de eigenlijke route op. Als je dat punt onthoudt kom je na ongeveer 4,3km weer op dat punt uit, en kun je linksaf de aanrijroute deels terug fietsen. Als de route dan eenrichtingsverkeer wordt, kun je parallel (links) aan de route terugrijden en de eerste mogelijkheid rechtsaf. Dan kom je weer op het asfalt stuk uit waar je linksaf weer bij het steakhouse aankomt. Zo moeilijke kan het toch niet zijn :tong .

Het klagen over de bordjes snap ik niet altijd. De route is nieuw, en er zitten natuurlijk nog wat foutjes in. Opbouwende kritiek is dan fijner voor de vrijwilligers.
Andere optie was geweest om de route pas vrij te geven als hij helemaal af en 5x gecontroleerd is. Nu mochten we al lekker genieten van de stukken die klaar waren, en heb ik de schoonheidsfoutjes voor lief genomen. Route is inmiddels ook al behoorlijk plat gereden zodat het zonder bordjes ook al goed te volgen is.

Ciao,
Jan
Het is ook helemaal geen klacht. Slechts een bevinding.
En ik gaf aan dat het voor mij niet duidelijk was. Heeft betrekking op mij, niet op de bordjes.

Ik ben heel blij met de routes, en de bewegwijzering !!! Niet te vroeg geopend, ook niet te laat.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Gebruikersavatar
Elvander
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2132
Lid geworden op: za 28 mei 2016, 21:29
Mijn mountainbike: Spider SL

De route heb ik nu 4 keer gereden en ik moet zeggen dat het elke keer leuker wordt.
Gisterochtend stond bol van de natuurlijke elementen:
-3 maal een zwarte specht gezien, 1 maal een paar en op een heel ander stuk nog een eenling, prachtig
-het werk van de zwijnen is steeds meer zichtbaar, ze bemoeien zich ook met de route en ze zijn het er niet altijd mee eens.
-En dan helaas ook nog de bosbessenplantjes van heel dichtbij bekeken aan het einde van de jumpline...
Ik had me voorgenomen om niet te gaan springen (herstellend van enkelblessure, fiets dus ook met een brace) maar het rollen en pumpen over de jumps ging te goed, ik nam veel te veel snelheid mee en de laatste jump werd dan ook automatisch een jump die ik niet ingecalculeerd had. Over het stuur en een koprol de plantjes in. Gelukkig niks aan de hand maar wel behoorlijk geschrokken, m'n enkel had gelukkig ook niks. Beter opletten :bier:
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 356
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

MTB Challenge heeft een mooi filmpje gemaakt van de route:

https://www.youtube.com/watch?v=9a11eSNCYrw
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik vind 't eerlijk gezegd een matig filmpje. Ook irritante muziek eronder. Er staan betere online.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Komt omdat het mono is... en dat komt weer..... omdat ik een nieuw stereo mobieltje heb :D :lol: :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik vind de filmpjes van Mtb challenge achteruit gaan.

Teveel muziek erin, teveel video en geluids effecten erin.
Het lijkt meer gemaakt te zijn voor het filmpje dan voor de route zelf.

Vroeger waren ze simpeler en vond ik ze een stuk prettiger om te kijken.
Toen kreeg je ook nog een mening tussendoor, net alsof het live vanuit het bos opgenomen was. Dat had wel wat.
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Exact. Waarom uberhaupt muziek eronder? Het bos, banden over de track, een rijder buiten adem. Dát is realistisch.
Plaats reactie