Garantiebepalingen? Deuk in carbonnen velg Deel 2: Scheur in achterbrug

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

EmTeeBee schreef: vr 3 mei 2019, 15:46 Je moet de Reynolds website wel goed bestuderen: ze hebben een "Lifetime Warranty" regeling, waarbij je 50% van de oorspronkelijke verkoopprijs vergoed krijgt, ongeacht hoe de schade is ontstaan. Dit geldt ook als je de wielen gekocht hebt als onderdeel van een complete fiets. Dit is de garantie waar TS aanspraak op kan maken, zoals Canyon dus ook terecht constateert. :-q

Daarnáást hebben ze ook een zgn. "Reynolds Assurance Program" waarbij je recht hebt op kosteloos herstel of vervanging van de wielen, hoe de schade ook ontstaan is. Zoals de naam van laatstgenoemde optie al verklapt is dit een verzekering. En daarvoor betaal je uiteraard een premie. Ik las ergens dat het gaat op een bedrag van 250 Dollar voor 2 jaar.

Kortom: imho heeft Canyon een net voorstel gedaan aan TS. Mijn advies aan TS: snel akkoord gaan en gewoon weer genieten van je fiets met topwielen! :bier:
Goed, als dat de deal is: als een gek naar een wielbouwer in NL en voor minder dan €250,- voor een velg een gelijkende velg zien te scoren. Als je even zoekt heb je misschien voor die prijs zelfs een gevlochten wiel!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Ja, garantie die je zelf betaald, die mogen ze houden.
Crash replacement voor 50% van een virtueel bedrag, dat is ook geen goede deal.

De strekking van dit topic mag duidelijk zijn.
TS heeft pech gehad en wordt nu het vel over de neus getrokken door Canyon.

Ze weten niet wat de prijs is...
Geluhl.
Ik denk dat ik weer een merk van mn lijstje kan schrappen.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

ThaSingleTrackMastah schreef: vr 3 mei 2019, 19:30 Ja, garantie die je zelf betaald, die mogen ze houden.
Crash replacement voor 50% van een virtueel bedrag, dat is ook geen goede deal.

De strekking van dit topic mag duidelijk zijn.
TS heeft pech gehad en wordt nu het vel over de neus getrokken door Canyon.

Ze weten niet wat de prijs is...
Geluhl.
Ik denk dat ik weer een merk van mn lijstje kan schrappen.
Maar bij Canyon betaal je weer een stuk minder voor je fiets dan elders. Dus het zou best kunnen dat er bij die merken die je niet geschrapt hebt, ook wordt betaald voor de goede garantie. Alleen staat dat niet los op de bon en kun je er niet van afzien.... Maar ja, dit soort slappe halve excuses, daar krijg ik ook jeuk van.
Give me little bits of / more than I can take
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Omdat Canyon die dingen OEM inkoopt krijgen ze sowieso geen garantie vanuit Reynolds. Prima, maar dan heeft jouw nieuwe wiel voor 600 euro dus even weinig garantie, dan zou ik liever retail kopen onder Reynolds voorwaarden. Santa Cruz levert overigens op bepaalde wielen daadwerkelijk lange tijd of zelfs levenslang No Questions Asked garantie. Een van de YouTube bekenden had er al 4 doorheen gejaagd zonder problemen...
Waar woke is, is vuur
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Makkelijk schreef: vr 3 mei 2019, 21:40 Omdat Canyon die dingen OEM inkoopt krijgen ze sowieso geen garantie vanuit Reynolds. Prima, maar dan heeft jouw nieuwe wiel voor 600 euro dus even weinig garantie, dan zou ik liever retail kopen onder Reynolds voorwaarden. Santa Cruz levert overigens op bepaalde wielen daadwerkelijk lange tijd of zelfs levenslang No Questions Asked garantie. Een van de YouTube bekenden had er al 4 doorheen gejaagd zonder problemen...
Niet helemaal waar of ik begrijp je verkeerd;

De koper heeft wel garantie via Reynolds op OEM-wielen mits ze als Reynolds-wielen geleverd zijn. Dus met logo en Reynolds-naaf wordt aangehaald als voorbeeld in de voorwaarden.

Maar dan is alsnog oneigenlijk gebruik uitgesloten in diezelfde voorwaarden.

Maar met het gevaar om als muggenzifter gezien te worden: Reynolds mag eisen wat ze willen in dit geval. Die hebben zich niet aan wetgeving te houden. Canyon is de club waar TS een koopovereenkomst mee heeft en waar NL wetgeving op van toepassing is. (of TS moet Belg zijn, dan BE-wetgeving ;))
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ah ok ik had de Reynold voorwaarden niet gelezen. Normaliter worden bij OEM partijen alle vormen van garantie verruild voor een lagere prijs voor de afnemer (Canyon) omdat deze uiteindelijk toch verantwoordelijkheid draagt voor de afhandeling. Maar Reynolds kan best afwijken van deze norm en simpelweg geen korting aan fabrikanten geven in ruil voor garantie.
Waar woke is, is vuur
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Makkelijk schreef: za 4 mei 2019, 01:02 Ah ok ik had de Reynold voorwaarden niet gelezen. Normaliter worden bij OEM partijen alle vormen van garantie verruild voor een lagere prijs voor de afnemer (Canyon) omdat deze uiteindelijk toch verantwoordelijkheid draagt voor de afhandeling. Maar Reynolds kan best afwijken van deze norm en simpelweg geen korting aan fabrikanten geven in ruil voor garantie.
Klopt, Reynolds wijkt daar in positieve zin van af. Of ze wel of geen korting geven aan Canyon zullen wij nooit weten. Canyon gebruikt overigens al een aantal jaar Reynolds wielen dus de relatie en het vertrouwen zullen goed zijn.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Deze mail krijg ik nu van Canyon
Ze krijgen niemand bij Reynolds te pakken......raar toch als je een hele grote klant van Reynolds bent:

----------------------------------------------------------------------------
Beste Marcel,

In dat geval zal dit via Reynolds afgehandeld moeten worden, wij bieden zulke garantie niet zelf aan. We horen graag van je wat we verder voor je kunnen betekenen. Zelf krijgen we helaas geen contact met het Europeese servicecenter van Reynolds, zowel telefonisch als via de mail zijn zij onbereikbaar en ook hun dealer support pagina is offline.


Met vriendelijke groet,
Service Team Canyon Netherlands
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Bij het Europese servicecentrum. Ze hebben Reynolds HQ zo te lezen niet geprobeerd. Geeft wel aan hoeveel moeite ze willen doen voor je ;) (Twee aannames van mijn kant ;) )

Slechte beurt Canyon, garantie verlenen kost geld, dat calculeer je in bij het bepalen van de verkoopprijs! Met garantie op frames lijken ze gewoon on par te zijn met de besten maar met dit wiel slaan ze de plank goed mis.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Het wordt steeds genanter...
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
Dice Oldskool
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5550
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 00:04
Mijn mountainbike: Mondraker Level R

Makkelijk schreef: za 4 mei 2019, 01:02 Ah ok ik had de Reynold voorwaarden niet gelezen. Normaliter worden bij OEM partijen alle vormen van garantie verruild voor een lagere prijs voor de afnemer (Canyon) omdat deze uiteindelijk toch verantwoordelijkheid draagt voor de afhandeling. Maar Reynolds kan best afwijken van deze norm en simpelweg geen korting aan fabrikanten geven in ruil voor garantie.
Zo normaliter is dat iig niet zoals jij dat schetst. Of in de fietsen industrie zouden ze andere voorwaarden hebben naar OE leveranciers. In de automotive blijft de garantie uiteraard gewoon inclusief bij OE levering. De kwaliteit van OE productie is bij de meeste leveranciers zelfs nog een slag beter. Ik zit in het OE traject van Vredestein banden naar diverse autoproducenten en garantie is 1 ding welke sowieso hoog in het vaandel staat.
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Er komt schot in de zaak hoor.
Canyon en Reynolds hebben eindelijk contact.
Ik kreeg ook een mailtje van Reynolds dat ze het wiel opnieuw op gaan bouwen met een nieuwe velg.

Ben benieuwd hoe lang dat gaat duren.
Kantoor van Reynolds EU staat in München.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Mooi, goed nieuws, althans ik ga er vanuit dat het dan garantie is en geen 50%crash replacement :D

De aanhouder wint :bier:
worstkaas
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 527
Lid geworden op: wo 23 april 2014, 12:36
Mijn mountainbike: Canyon Lux 2019

Prulleman schreef: wo 8 mei 2019, 11:42 Mooi, goed nieuws, althans ik ga er vanuit dat het dan garantie is en geen 50%crash replacement :D

De aanhouder wint :bier:
Jij ook nog bedankt voor je hulp, nee en het is geen crash replacement: :D

Quote Reynolds: I can see from your photos that it looks like the rim has buckled under one of the spoke holes. I will be happy to help get the rim replaced and the wheel rebuilt for you.
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Jammer dat Canyon eerst probeert er zo makkelijk vanaf te komen.. die hadden best een beetje meer mee kunnen denken met hun klant.. Blijkt dat niet iedereen daar op de hoogte is van de voorwaarden van Reynolds, en zich er ook maar beperkt in verdiept als er een case als deze voorbij komt.

Nu enkel nog wat geduld :lol:
Plaats reactie