Keuze adjustable seatpost.

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik hoor zowel van nieuwe reverb als oneup goeie verhalen. Heb je de laatste paar pagina’s al teruggelezen?
Waar woke is, is vuur
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

Bij bike components gooien ze momenteel met de one up droppers:
https://www.bike-components.de/en/OneUp ... st-p64834/
https://www.bike-components.de/en/OneUp ... st-p64831/

Mocht ik nu een dropper nodig hebben zou deze serieus op mijn radar staan.
Gebruikersavatar
dizzasta
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 649
Lid geworden op: vr 6 januari 2012, 16:00
Mijn mountainbike: Wind Steel Klunker 29x3.0 | Cotic Flare Max! | Surly Straggler

Makkelijk schreef: ma 6 mei 2019, 08:15 Ik hoor zowel van nieuwe reverb als oneup goeie verhalen. Heb je de laatste paar pagina’s al teruggelezen?
Ja doorgelezen. Vandaar mijn twijfels over toch maar wel een Reverb.. En die heb ik dan ook besteld 👍

Niet voor de one up gegaan mede omdat ik las dat deze gevoellig was voor te strak aandraaien van de zadelklem.. Ik weeg 100 kg + en heb de klem altijd wel strak aangedraaid...
If you wanna ride....
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

Flink wat pagina's vol met info maar hoe zit het nu met een eerste serie Reverb die behoorlijk wat speling heeft? Is dit met een full service kit van RockShox te verhelpen? Twijfel even of ik er nog een leermomentje van moet maken of dat ik dat ding gewoon in de prullenbak moet mikken… (lees: verkopen voor een scheet en drie knikker aan iemand die er wel zin in heeft.) :D

Ik heb trouwens voor de nieuwe (gebruikte) mtb van mijn zoon een RFR Pro inside besteld. Voor EUR 91 (Bike-Discount) kan ik mij daar geen buil aan vallen denk ik. Iemand al ervaringen met de zadelpennen van RFR? Is dat wat? Of is het een wegwerpartikel voor één jaar?
Gebruikersavatar
Prulleman
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma 6 april 2009, 12:54
Mijn mountainbike: Scott Spark 2022 RC Team Red
Contacteer:

Om mijn xc hardtail wat trail waardiger te maken, voor o.a. de RdhF en de singletrack trailtour limburg zit ik ook aan een dropper te denken.
Lastige zaken:
- 27.2 mm
- externe routing

Verder niet te duur, want ik denk dat ik em zelfs niet structureel erin laat zitten.. voor mijn vlakke thuis rondjes zie ik geen voordeel.

Ik had de brand x ascend 2 op het oog. Voordelen: prijs, externe kabel aan de kraag ipv de top. Veel meer drop is niet te vinden in 27.2

Volgens mij is dit een rebrand van transX welke bij bike-discount verkocht worden. Daar zat ik allen transX modellen te vergelijken en op de een of andere manier denk ik dat deze beter is, voor een vergelijkbare prijs.
https://www.bike-discount.de/en/buy/tra ... 2mm-760697
110mm ipv 105 mm travel (niet dat je die 5 mm gaat merken, maar wellicht een nieuwer model. Op sommige plaatjes wordt een shifter achtige remote getoond , , hoewel het ook zomaar een ouderwetse kan zijn..)

Op de site van transX wordt ik ook niet veel wijzer qua verschillen tussen de ysp36, ysp22, ysp19.. alleen bij de 36 wordt een cartridge genoemd.. weet alleen niet of dat handig is, moeten ze wel als reserve te bestellen zijn ergens..

iemand meer info over de transX lineup?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Misschien moet je zo'n betaalbare dropper meer als een "wegwerp"produkt zien. Niet dat ze slecht zouden zijn, maar de vraag is wel of het tegen de tijd dat ze problemen gaan geven rendabel is om er nog veel geld aan uit te geven.
Dat gezegd hebbende zou ik best zo'n Brand-X aan durven schaffen. In mijn Merida zat er ook een (met eigen merk erop) en die deed het gewoon prima. Heb hem alleen maar vervangen door een OneUp omdat ik wat meer drop wilde dan de 120mm van die Merida-pen.

De andere optie is een meer high-end pen waarvan je weet dat die te servicen en te fixen is in geval van slijtage of problemen. Dus of van een merk met los verkrijgbare onderdelen en/of in elk geval een goed servicecentrum. Maar voor incidenteel gebruik kan ik me voorstellen dat je geen >300 euro wilt uitgeven aan een dropper.

Aan de andere kant, ik dacht destijds ook dat ik mijn dropper alleen voor vakanties en Ardennendagen zou monteren... en nu mag-ie er niet meer uit :D

Neem iig een pen met remotebediening, dat is zoveel prettiger in gebruik als een hendeltje onder het zadel.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Om even terug te komen op een paar weken eerder. Reverb was voor de derde keer weer heen en weer geweest. Gescheurde o-ring zou weer 100% moeten zijn. Ga een rondje rijden en ja hoor bij na eerste de beste drop komt het kreng al niet meer omhoog. Klaar mee, :evil: ding er uit gehaald (kon wel nog goed vliegen) en een Thomson Elite besteld. Als die net als bij ThaSingleTrackMastah 5 jaar zonder service mee gaat reken ik het goed. :-q
◼︎ Go round the outside.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Typisch gevalletje zadelpenklem te strak :bier: :winkie:
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: di 7 mei 2019, 15:30 Typisch gevalletje zadelpenklem te strak :bier: :winkie:
Als ik dat ding vanaf nieuw steeds met het zelfde moment (4 Nm) in het zelfde frame en klem, met de zelfde momentsleutel heb aangetrokken. Al die tijd prima heeft gewerkt. En één keer service heeft gehad en daarna ook heeft gewerkt. Maar nu na de tweede keer service problemen heeft die men er niet uit krijgt is er gewoon wat mis met de dropper en niet met mijn aanhaalmoment.
◼︎ Go round the outside.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

Ah! Zeker je momentsleutel tussentijds niet geijkt?


Ik zit je maar te narren he. Goed dat je overstapt. Daar zou ik ook klaar mee zijn.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
KleinPalomino
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4517
Lid geworden op: vr 23 mei 2008, 14:14

kermit schreef: di 7 mei 2019, 08:47 Neem iig een pen met remotebediening, dat is zoveel prettiger in gebruik als een hendeltje onder het zadel.
Ja, die zit er gewoon bij en dat voor EUR 91! 8)
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Kapitein Iglo schreef: di 7 mei 2019, 15:56 Ah! Zeker je momentsleutel tussentijds niet geijkt?


Ik zit je maar te narren he. Goed dat je overstapt. Daar zou ik ook klaar mee zijn.
Ik heb 'm inderdaad niet laten controleren. Maar voor die paar keer dat ik hem alleen gebruik is dat ook nog niet nodig. Draai 'm uiteraard wel steeds keurig terug naar 0 anders kan je net zo goed gelijk er met een hamer op slaan. :D
◼︎ Go round the outside.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zo'n simpele goedkope dropper kan prima, als je m alleen voor je buitenland ritjes gebruikt.
En dan is externe bekabeling juist een voordeel ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Maar wees gewaarschuwd, eens zo’n ding gewend wil je niks anders meer. Ook niet in Nederland. :-D
◼︎ Go round the outside.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Ik heb toch maar gekozen voor een Rite Hite.
Werkt altijd en kan niet lek.

https://www.vitalmtb.com/forums/The-Hub ... Rite,10088

:D

Ach, en voor de hobbyisten onder ons. Stop gewoon twee lange veren in je frames.
Wacht out for the big cohonas! :lol:
https://www.youtube.com/watch?v=ltijN4V_DEM
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Plaats reactie