Of zelfs 50 GBP bij Stanton ...
Gelukkig is de mijne nog steeds recht na 1,5 jaar
Toch nieuwsgierig geworden via Google gezocht op afbeelding van de dropout en Google komt terug met alleen Stanton en Nordest ... schiet ook niet echt op
Nordest Bardino
- KevinBel
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1800
- Lid geworden op: ma 20 augustus 2012, 23:15
- Mijn mountainbike: Cotic Rocket 2017 Gen2 & Stanton Slackline 4130 Gen3
Wel bijzonder dat ze ZO makkelijk verbuigen ja.
En vooral die prijs, alsof de maker er op moet verdienen.
De syntace x12 derailleur hanger die op mijn Rocket gebruikt word is te koop voor 15 euro...
Das toch beter te behappen dan 40 tot 50..
En vooral die prijs, alsof de maker er op moet verdienen.
De syntace x12 derailleur hanger die op mijn Rocket gebruikt word is te koop voor 15 euro...
Das toch beter te behappen dan 40 tot 50..
Dat is dus net zo iets als bij scheermesjes. Nieuw met handvat €11,-. Los mesje €10,-. Eerst de koper verleiden, daarna begint het uitknijpen
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
Ik had vanmiddag een gesprek met Pedro van Nordest en Jeronimo Cycles en mocht 1 prototype bewonderen van beide merken. Had dit topic toevallig ervoor gelezen en heb hem toch maar ermee geconfronteerd. Hij heeft geen andere klachten tot nu toe gehad. Hij gaf toe dat het bij een goede klap kan buigen maar dat is volgens hem meer om de derrie te beschermen. Het kan in dit geval ook dubbel pech zijn geweest. Ik zou het gewoon toch maar even aangeven want dan heeft hij daar kijk op. Als niemand het doorgeeft...
Zo, even een laagje stof van een half jaar eraf blazen hier
De Bardino is nog steeds in m'n bezit en wordt regelmatig uitgelaten. Om even terug te komen op de kromme derailleurhangers: de afgelopen zes maanden zijn ze braaf recht gebleven
Het hebben van zo'n capabele hardtail naast een dikke full suspension is gewoon erg leuk. Ik heb tegenwoordig twee sets banden, in NL rijd ik op lichte en snelle WTB Rangers (zie voorgaande foto's) en als ik zin heb om wat heftiger terrein op te zoeken met de Bardino, dan wissel ik de Rangers om voor een set 2.8 Maxxis Minions. Dat rijdt echt geweldig zolang het naar beneden gaat, je kunt echt enorm veel op een hardtail. Dat ze veel zwaarder rollen dan de Rangers moge duidelijk zijn en neem ik voor lief.
Verder is de Bardino wat ''gedowngrade''.. Altans het is maar hoe je het bekijkt. De Hope Tech 3 E4's zijn verkocht en hebben plaatsgemaakt voor een setje Shimano Deore remmen. Gewoon de 2-piston variant. Met 2x 180mm en metalic pads voldoen die prima voor mij. Ook heb ik weer eens toegeslagen op een RCZ-nieuwsbrief item, namelijk een Suntour Aion 35 vork in OEM metallic blauw. Voor vijf tientjes (ja, 50 euro ) had ik hem besteld voor ik het wist. Hij blijkt m'n verwachtingen te overtreffen en mag blijven. De kleur vond ik eerst een beetje storend, maar intussen vind ik het ook wel wat hebben. En ach, het is maar een fiets . De RS Revelation heeft zijn plekje gevonden in de Sonder Transmitter van Mauke
Twee plaatjes ter afsluiting
3L punt & Bikepark Aken (aanrader, leuk daar!)
Wat gekke foto, zadel staat niet op z'n hoogst
De Bardino is nog steeds in m'n bezit en wordt regelmatig uitgelaten. Om even terug te komen op de kromme derailleurhangers: de afgelopen zes maanden zijn ze braaf recht gebleven
Het hebben van zo'n capabele hardtail naast een dikke full suspension is gewoon erg leuk. Ik heb tegenwoordig twee sets banden, in NL rijd ik op lichte en snelle WTB Rangers (zie voorgaande foto's) en als ik zin heb om wat heftiger terrein op te zoeken met de Bardino, dan wissel ik de Rangers om voor een set 2.8 Maxxis Minions. Dat rijdt echt geweldig zolang het naar beneden gaat, je kunt echt enorm veel op een hardtail. Dat ze veel zwaarder rollen dan de Rangers moge duidelijk zijn en neem ik voor lief.
Verder is de Bardino wat ''gedowngrade''.. Altans het is maar hoe je het bekijkt. De Hope Tech 3 E4's zijn verkocht en hebben plaatsgemaakt voor een setje Shimano Deore remmen. Gewoon de 2-piston variant. Met 2x 180mm en metalic pads voldoen die prima voor mij. Ook heb ik weer eens toegeslagen op een RCZ-nieuwsbrief item, namelijk een Suntour Aion 35 vork in OEM metallic blauw. Voor vijf tientjes (ja, 50 euro ) had ik hem besteld voor ik het wist. Hij blijkt m'n verwachtingen te overtreffen en mag blijven. De kleur vond ik eerst een beetje storend, maar intussen vind ik het ook wel wat hebben. En ach, het is maar een fiets . De RS Revelation heeft zijn plekje gevonden in de Sonder Transmitter van Mauke
Twee plaatjes ter afsluiting
3L punt & Bikepark Aken (aanrader, leuk daar!)
Wat gekke foto, zadel staat niet op z'n hoogst
Wat een fijne fietsjes zijn het toch.
Ik heb de mijne ook al een tijdje niet meer gebruikt.
Veel modder ritjes gereden hier lokaal afgelopen winter.
Die Minions heb ik ook liggen voor dezelfde reden dat jij ze hebt.
Idd prima band, maar niet voor lokaal of de UHR.
Ik heb de mijne ook al een tijdje niet meer gebruikt.
Veel modder ritjes gereden hier lokaal afgelopen winter.
Die Minions heb ik ook liggen voor dezelfde reden dat jij ze hebt.
Idd prima band, maar niet voor lokaal of de UHR.
-
- Extreme Biker
- Berichten: 590
- Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18
@Kabookie
Suntour Aion 35 VS RS Revelation
Ben zelf ook aan het rondkijken voor wat meer veerweg voor mijn hardtail, ik rijd nu ook met een AION 35, een 130mm vork, een Revelation leek mij een kandidaat, maar aan jou verslag te zien lijkt dat niet zo ?
Kan je vertellen wat je bevalt aan de AION, en wat je niet beviel aan de Revelation ? Handig om wat gebruikers ervaringen uit 1e hand te horen.
Suntour Aion 35 VS RS Revelation
Ben zelf ook aan het rondkijken voor wat meer veerweg voor mijn hardtail, ik rijd nu ook met een AION 35, een 130mm vork, een Revelation leek mij een kandidaat, maar aan jou verslag te zien lijkt dat niet zo ?
Kan je vertellen wat je bevalt aan de AION, en wat je niet beviel aan de Revelation ? Handig om wat gebruikers ervaringen uit 1e hand te horen.
-
- Pro Biker
- Berichten: 1468
- Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
- Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er
Topic hack: Niet perse de Aion vs Revelation. Ik rij nu met de Aion 35 op 150mm t.o.v. mijn Marzocchi 350 NCR (die met de espresso poten wat veelal als waardige tegenhanger van de Pike werd gezien) een hele andere vork. De Aion is erg soepel, op wortels en remklippen filtert ie een boel weg. In vergelijk met de 350 NCR lijkt de Aion minder stijf en duikt met remmen sneller door zijn veerweg. Qua hardhitters lijkt de 350 progressiever.marcomtb1972 schreef: ↑ma 6 mei 2019, 17:36 @Kabookie
Suntour Aion 35 VS RS Revelation
Ben zelf ook aan het rondkijken voor wat meer veerweg voor mijn hardtail, ik rijd nu ook met een AION 35, een 130mm vork, een Revelation leek mij een kandidaat, maar aan jou verslag te zien lijkt dat niet zo ?
Kan je vertellen wat je bevalt aan de AION, en wat je niet beviel aan de Revelation ? Handig om wat gebruikers ervaringen uit 1e hand te horen.
Ik ben met een goeie 110kg een rijder aan de zware kant van het spectrum. All in all is de Aion een meer dan prima vork, zeker voor het geld wat ze kosten.
“Old, not obsolete”
-
- Extreme Biker
- Berichten: 590
- Lid geworden op: ma 7 maart 2016, 22:18
DuidelijkMarco79 schreef: ↑ma 6 mei 2019, 21:21Topic hack: Niet perse de Aion vs Revelation. Ik rij nu met de Aion 35 op 150mm t.o.v. mijn Marzocchi 350 NCR (die met de espresso poten wat veelal als waardige tegenhanger van de Pike werd gezien) een hele andere vork. De Aion is erg soepel, op wortels en remklippen filtert ie een boel weg. In vergelijk met de 350 NCR lijkt de Aion minder stijf en duikt met remmen sneller door zijn veerweg. Qua hardhitters lijkt de 350 progressiever.marcomtb1972 schreef: ↑ma 6 mei 2019, 17:36 @Kabookie
Suntour Aion 35 VS RS Revelation
Ben zelf ook aan het rondkijken voor wat meer veerweg voor mijn hardtail, ik rijd nu ook met een AION 35, een 130mm vork, een Revelation leek mij een kandidaat, maar aan jou verslag te zien lijkt dat niet zo ?
Kan je vertellen wat je bevalt aan de AION, en wat je niet beviel aan de Revelation ? Handig om wat gebruikers ervaringen uit 1e hand te horen.
Ik ben met een goeie 110kg een rijder aan de zware kant van het spectrum. All in all is de Aion een meer dan prima vork, zeker voor het geld wat ze kosten.
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Wat zijn remklippen?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
-
- Moderator
- Berichten: 13044
- Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05
Echt enórm uitgesleten remknippen, stel ik me zo voor.
Doneer en help mee!
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018
Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Ok, dan blijft mijn vraag bestaan.
Wat is een remknip?
Wat is een remknip?
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
- Jurf
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
- Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo
Remknippen zijn van die ribbels in het pad omdat men daar consequent vol blokeert, bijv voor een bocht en zo kuilen en opschuivinkjes in de bodem mee maakt.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
- maverick76
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 2065
- Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
- Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig
Duidelijk!
Ik rij zelden mtb routes dus ik ken het alleen van het asphalt voor een stoplicht.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.