Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
George
Moderator
Moderator
Berichten: 15556
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 14:03
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 6 mei 2019, 12:20 Duits 'moeilijk' zegt nog niet zoveel. En 20 km singletrack verdeeld over 7 routes beloofd ook niet heel veel.
Ik heb ze vorig seizoen een keertje verkend en ze zijn best leuk, dirtroad klimmen, singletrack dalen, als ze nog meer gaan aanleggen heeft het zeker potentie. Ik vind het een leuke combinatie met het bikepark, in de namiddag nog even als toetje de trails op peddelen. Bescherming en fullface in de auto dumpen en jezelf nog even uitlaten. Je moet wel zelf omhoog peddelen dus dit gaat beter met een trailbike dan met logger materiaal.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Kijk, lijkt zeer de goede kant op te gaan daar! :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Laatst was er ook een bericht in de media dat ze in de regio miljoenen gaan pompen in uitgebreide MTB-infrastructuur. Zal nog we even duren, maar ze gaan het er wel serieus aanpakken! Geen schotter meer, maar toffe trails overal!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Trouwens, volgende maand willen we weer terug gaan en ik wil dan de black line helemaal pakken en de downhill. Maar iemand enig idee of dat gaat op mijn Canyon Neuron 5.0 All-Mountainbike? Of doe je jezelf dan echt wel een plezier door een downhillfiets te huren daar?
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

op de black line ben ik sneller beneden met mijn 2014 trek remedy 7 dan een downhill bike. puur omdat hij veel lichter en wendbaar is.

de downhill daarentegen moet ik veel meer remmen met de trek omdat voor me gevoel de klappen te groot worden voor ze vering. daar ben ik weer met de downhill in voordeel... de rockgarden, rootsections, jumps en drops vragen voor me gevoel te veel van de fiets (op volle snelheid). ik rag dan liever ff op een gehuurde bike met meer veerweg :-D
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

dope-on-wheels schreef: ma 13 mei 2019, 13:50 op de black line ben ik sneller beneden met mijn 2014 trek remedy 7 dan een downhill bike. puur omdat hij veel lichter en wendbaar is.
Ik ook maar dan stuiterend :-{ de Blackline zal puur een kwestie van techniek, juiste formaat ballen vs wat minder angstreceptoren of zo, maar er zitten voor mij een paar heel lastige, nog te TE lastige stukjes in.
De Downhill niet gereden.

Vlak voor Hemelvaart blijkt dus geen goed idee te zijn, dan maar ff kijken naar een andere dinsdag middag/avond vertrekken-woensdag lange dag bikeparken en weer naar huis terug combi.
Op 1 dag heen en weer is vanuit Haarlem net ff te ver.
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

rond hemelvaart is het er wel druk meestal... de duitsers zijn zelf ook vrij dan :bier:
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2915
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Gisteren geweest, was weer lekker!!!
Blackline maar 1 keer gedaan, natte off camber stukken over wortels en in de natte klei is kloten, geen grip en het wiel valt gewoon in het dichts bijzijnde spoor. Rest allemaal mooi. Downhill lag er ook goed in. Freeride zoals gewoonlijk met veel remknippen
Bird Aeris 9 blurple
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 891
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Was er gisteren ook (turquoise Santa Cruz Bronson met DVO). Blackline inderdaad nog een beetje modderig, maar dat is niet zo gek want is niet zo populair dus wordt bijna niet droog gereden. Heb ik toch het meeste gereden. Stuk van omleiding tot laatste fireroad is opletten door diepe sporen en offcamber icm wortels, maar wel leuk.
Freeride bagger met alle brakebumps. IXS Downhill lag er wel goed bij. Northshore ool. En de Flow ging weer kneiter hard. Pinball niet gedaan, vind ik nooit de moeite. Poortjes onderaan lift vind ik geen verbetering, het heuveltje was beter.

En ik zag dat Mr. Bobhaus voortaan 4,50 euro per uur vraagt voor parkeren. Die man heeft het ook hoog in z’n bol.

@Novaterra, was jij met dat clubje waar ook een Intense bij was, en een gast met rood MX shirt met titaniumshop erop?
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

mr bobhaus heeft indd hoog in ze bol. ook even naar de wc daar is niet meer gratis. maar gewoon een tourniquet voor 1e .... :lol:
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2915
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Dennisvdb schreef: di 14 mei 2019, 09:05 Was er gisteren ook (turquoise Santa Cruz Bronson met DVO). Blackline inderdaad nog een beetje modderig, maar dat is niet zo gek want is niet zo populair dus wordt bijna niet droog gereden. Heb ik toch het meeste gereden. Stuk van omleiding tot laatste fireroad is opletten door diepe sporen en offcamber icm wortels, maar wel leuk.
Freeride bagger met alle brakebumps. IXS Downhill lag er wel goed bij. Northshore ool. En de Flow ging weer kneiter hard. Pinball niet gedaan, vind ik nooit de moeite. Poortjes onderaan lift vind ik geen verbetering, het heuveltje was beter.

En ik zag dat Mr. Bobhaus voortaan 4,50 euro per uur vraagt voor parkeren. Die man heeft het ook hoog in z’n bol.

@Novaterra, was jij met dat clubje waar ook een Intense bij was, en een gast met rood MX shirt met titaniumshop erop?
Idd dat groepje. Die gast met dat mx shirt was ik.
Bird Aeris 9 blurple
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Kan ik het bikepark in met mijn Canyon Neuron 9.9. Het is een trailbike, maar wel met een standje DH qua vering. Althans dat zegt de brochure.... zit wel een dropper op en rij met flats. Ga ik meer lol beleven aan een huurfiets? Of kan ik prima met mijn eigen fiets uit de voeten?
Hier staat niets.
dope-on-wheels
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1095
Lid geworden op: wo 9 mei 2007, 12:19
Mijn mountainbike: Hightower CC

markpatat schreef: di 14 mei 2019, 12:18 Kan ik het bikepark in met mijn Canyon Neuron 9.9. Het is een trailbike, maar wel met een standje DH qua vering. Althans dat zegt de brochure.... zit wel een dropper op en rij met flats. Ga ik meer lol beleven aan een huurfiets? Of kan ik prima met mijn eigen fiets uit de voeten?
mijn bescheiden mening:
je eigen fiets is prima te doen. zeker met zadel omlaag en op de flat pedals. je zal minder hard kunnen/willen dan met een (gehuurde) freeride of downhill bike.
ik rijd zelf op een 2014 remedy 7. geupgrade met fox 34. en rijd alle trails er uitstekend mee. pas op de downhill vind ik de klappen die me fiets te voorduren krijgt te hard (bottom out). maar als je daar 'gecontroleerd' omlaag rijd, gaat het ook daar gemakkelijk.... (je haalt alleen sommige drops/jumps niet :roll: )
in memory of Joost http://www.progravity.nl ride in peace!
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

markpatat schreef: di 14 mei 2019, 12:18 Kan ik het bikepark in met mijn Canyon Neuron 9.9. Het is een trailbike, maar wel met een standje DH qua vering. Althans dat zegt de brochure.... zit wel een dropper op en rij met flats. Ga ik meer lol beleven aan een huurfiets? Of kan ik prima met mijn eigen fiets uit de voeten?
Ik heb het park gedaan met een Neuron 5.0. Alleen dan niet de black line en de downhill.
M'n maatje heeft alles behalve die 2 gedaan op een hardtail, dus moet prima gaan.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2915
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

Je kunt ze allemaal wel rijden met een neuron, misschien soms even voetje aan de grond. Vorig jaar met de hardtail ook alles wel gereden.
Bird Aeris 9 blurple
Plaats reactie