opdruk velgen verwijderen?

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

maverick76 schreef: do 25 april 2019, 07:47 Met nagellak remover ging het bij mij ook matig.

Ik heb toen bij de action stickerverwijderaar gekocht en vreemdgenoeg werkt “stickerverwijderaar” perfect en was ik binnen 10 minuten klaar :D

Het leek wel of het er voor was gemaakt!

+1 Stickerverwijderaar aanbrengen > in laten trekken > verwarmen met haarföhn;
Lijm is opgelost....en de sticker is makkelijk te verwijderen.

Ik had ook sterk de indruk dat het er voor gemaakt was :D
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16704
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, maar de vraag ging niet over stickers maar over bedrukte velgen ;-)

Overigens werkt stickerverwijderaar ook niet altijd zoals gewenst. Op de (Alex) velgen van mijn Merida zaten wat teveel stickers naar mijn idee, dus ik wilde er een stel verwijderen. De stickers trok je er zo vanaf, maar de lijm bleef zitten. Ook na overvloedig bewerken met stickerverwijderaar, wasbenzine en terpentine...
Alleen dat spul icm krabben (met je nagels) blijkt te werken, wat een klotedingen :evil:
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Luc151
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1045
Lid geworden op: do 9 mei 2013, 09:45
Mijn mountainbike: onbelangrijk

kermit schreef: do 25 april 2019, 09:35 Ja, maar de vraag ging niet over stickers maar over bedrukte velgen ;-)

Overigens werkt stickerverwijderaar ook niet altijd zoals gewenst. Op de (Alex) velgen van mijn Merida zaten wat teveel stickers naar mijn idee, dus ik wilde er een stel verwijderen. De stickers trok je er zo vanaf, maar de lijm bleef zitten. Ook na overvloedig bewerken met stickerverwijderaar, wasbenzine en terpentine...
Alleen dat spul icm krabben (met je nagels) blijkt te werken, wat een klotedingen :evil:
ik had het zelfde, lijm op een velg die er niet af wilde. als laatste heb ik toen verf verwijderaar geprobeerd en dat werkt, zonder dat je de verf van de velg af poetst. blijkbaar is dat een soort poedercoat. wat op de verg zit.
wel eerst op een plekje proberen waar het niet opvalt.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Excuus.

Als het niet lukt met aceton dan fijn achuurmiddel zoals Brasso of heel fijn schuurpapier.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Ik heb thinner geprobeerd en dit werkte op mijn XM1501's niet.
Misschien doe ik het helemaal verkeerd.

Ik heb gewoon een stuk van dat blauwe poetsrol papier met thinner doordrenkt en daar ben ik mee gaan boenen. Deed helemaal niets behalve dat de decal weer eens mooi schoon werd.
Ik heb ook geprobeerd het een tijdje te laten inwerken door een doordrenkt stukje poetspapier over de velg te laten hangen. Ook niets.
Allebei de pogingen gedaan op een stukje waar de decal al wat beschadigd was.

Daarna heb ik nog een beetje geprobeerd te schrapen met een mesje, maar dat wordt een monnikenwerk om netjes te doen zonder het zwarte te beschadigen.

Misschien dat schuren de enige manier is. Ook veel werk denk ik. Voorlopig zitten de decals er dus nog op.
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Herman de Biker schreef: vr 12 april 2019, 12:56 +1 voor de thinner, mijn DT’s heb ik als volgt gedaan; katoen lapjes doordrenken met thinner en over de print heen leggen.
Minuut of 10 laten weken, daarna met bijv. je AH Bonuspas de boel eraf krabben. Dan nog even navegen met een doekje thinner.
Klusje voor buiten of in de schuur met de deur(en) open :wink:
Oh even hieroverheen gelezen :oops: :oops: :oops:
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

Afbeelding

Met verfafbijt.
poeperman
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: za 8 november 2014, 11:35

wow!

wat een verschil - dat doe ik na dit weekend ook!

Geen schrik om het zwarte ook mee te krijgen door de afbijt?
Gebruikersavatar
Kabookie
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 622
Lid geworden op: di 12 april 2016, 09:59

poeperman schreef: ma 6 mei 2019, 14:53 wow!

wat een verschil - dat doe ik na dit weekend ook!

Geen schrik om het zwarte ook mee te krijgen door de afbijt?
Het zwarte is geanodiseerd volgens mij en werd niet aangetast door de afbijt.
Ik had een pot oude verfafbijt van Gamma. Volgens mij is het spul wat je tegenwoordig bij de bouwmarkt koopt niet meer zo krachtig, dus misschien is het verstandig daar even research naar te doen.
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Kabookie schreef: ma 6 mei 2019, 15:14
poeperman schreef: ma 6 mei 2019, 14:53 wow!

wat een verschil - dat doe ik na dit weekend ook!

Geen schrik om het zwarte ook mee te krijgen door de afbijt?
Het zwarte is geanodiseerd volgens mij en werd niet aangetast door de afbijt.
Ik had een pot oude verfafbijt van Gamma. Volgens mij is het spul wat je tegenwoordig bij de bouwmarkt koopt niet meer zo krachtig, dus misschien is het verstandig daar even research naar te doen.
jij hebt het oudere en betere spul dus nog in huis. Dat nieuwe spul (milieuvriendelijker) is drama, een keer gehaald om een frame verfvrij te maken en er ging werkelijk niks eraf. In het buitenland verkopen ze het hier en daar nog wel.
Gebruikersavatar
Jakkel
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: di 3 juli 2007, 19:51

Iemand een veilig middel om te gebruiken op carbon velgen? Ik zou graag de 'XRC 1200' stickers willen verwijderen.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Jakkel schreef: ma 2 december 2019, 16:59 Iemand een veilig middel om te gebruiken op carbon velgen? Ik zou graag de 'XRC 1200' stickers willen verwijderen.
Met een föhn verwarmen. De sticker aan de rand lospeuteren. Evt. lijmresten verwijderen met wasbenzine / aceton o.i.d.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Jakkel
All rounder
All rounder
Berichten: 61
Lid geworden op: di 3 juli 2007, 19:51

Enrico schreef: ma 2 december 2019, 17:37
Jakkel schreef: ma 2 december 2019, 16:59 Iemand een veilig middel om te gebruiken op carbon velgen? Ik zou graag de 'XRC 1200' stickers willen verwijderen.
Met een föhn verwarmen. De sticker aan de rand lospeuteren. Evt. lijmresten verwijderen met wasbenzine / aceton o.i.d.
Zijn geen gewone stickers. Wel waterslide stickers. :wink:
Gebruikersavatar
Enrico
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5893
Lid geworden op: za 5 juni 2004, 20:18
Mijn mountainbike: Giant Anthem Advanced pro 1

Jakkel schreef: ma 2 december 2019, 22:38
Enrico schreef: ma 2 december 2019, 17:37

Met een föhn verwarmen. De sticker aan de rand lospeuteren. Evt. lijmresten verwijderen met wasbenzine / aceton o.i.d.
Zijn geen gewone stickers. Wel waterslide stickers. :wink:
Ok. dan heb je de bovenstaande reacties kennelijk niet allemaal doorgenomen :bier:
Er worden diverse oplossingen (letterlijk en figuurlijk :D) vermeld.
If there’s life on other planets, then the earth is the Universe’s insane asylum.
Gebruikersavatar
Brul78
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 471
Lid geworden op: do 31 oktober 2019, 10:50
Mijn mountainbike: YT Izzo Comp

Afbeelding
Afbeelding

Ziezo, opdrukken zijn verwijderd.
Plaats reactie