Het seizoen is weer begonnen!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2065
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Als je vanaf nu een jaar terug gaat kijken, dan kun je niet anders concluderen dan dat de trails er in de winter een stuk beter bij hebben gelegen dan in de zomer, dus dat is niet echt een argument om in de winter niet in het bos te komen.
's Zomers kan ik ook nog eens laat in de middag op de MTB stappen. En op zondagmorgen is het in de zomer inderdaad een stuk fijner (afgelopen zondag was ik rond 10'en met de mini-me op de UHR; alleen maar leuke reacties. In de winter begin ik daar niet eens aan), maar het aantal uren dat ik maandelijks op de MTB doorbreng zijn het hele jaar lang vrij constant eigenlijk.
Indoorfietsen trek ik mentaal niet, en van hardlopen krijg ik blessures. "Gelukkig" fiets ik dagelijks 30 km totaal aan woon-werk verkeer, dus hoef ik me geen zorgen te maken of ik de beweegnorm wel haal :-)
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16786
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Giant-E schreef: ma 6 mei 2019, 14:07 In de winter? Het liefst vermijd ik de bossen, het volk dat daar overwintert trek ik niet. Teveel ergernis.
Zondagochtend mijden, dan komt het goed ;-)
Ik fiets weleens (sporadisch) op zondagochtend, maar dan ga ik de weg op. Met de mtb ga ik liever 's middags, de meeste groepjes en recordjagers zijn dan al klaar en een keer voor een wandelaar afremmen vind ik geen punt. Of ik zaterdag of zondag fiets hangt doorgaans van het weer en eventuele andere/gezamenlijke plannen voor het weekend af.
En de woensdagen heb ik meestal voor mezelf dus dat is helemaal ideaal :)

Binnen fietsen is echt een noodgreep, afgelopen winter dan ook precies nul keer op de Tacx gezeten...
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

kermit schreef: ma 6 mei 2019, 14:46
Giant-E schreef: ma 6 mei 2019, 14:07 In de winter? Het liefst vermijd ik de bossen, het volk dat daar overwintert trek ik niet. Teveel ergernis.
Zondagochtend mijden, dan komt het goed ;-)
In de winter kom ik zondag ochtend ook niet op de UHR, na een uur of 1 is het er idd al bijna uitgestorven.

Als het dan toch de zondag ochtend moet gebeuren doe ik hier op de Z-W Veluwe wel een lokaal rondje buiten de vaste route.
Hier is er zo veel ruimte dat je dan ook nauwelijks iemand tegen komt. :-D :-q
Gebbetje
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1355
Lid geworden op: zo 25 juli 2010, 05:11
Mijn mountainbike: 26er logischerwijs

Veel leuke reacties!

Mooi he.....zoveel verschillende mensen die weer evenzoveel verschillende dingen doen :-q

Iemand vroeg hoe ik dat dan met de zender doe van de RC. Nou, best simpel. Er zit een cruise control op die er dus voor zorgt dat ie zelf op een vaste snelheid blijft rijden. Dan kun je dus, dmv een hulpstuk, met 1 hand sturen. Het is nog best een uitdaging om de RC de goede weg te laten rijden en zelf ook anticiperen op wortels, stenen, rotsblokken, kuilen, klimmen, dalen enz. terwijl je aan het hardlopen bent. Zeer goed voor de oog/hand coördinatie en reactievermogen. En het is heerlijk om zonder gêne als een achtjarig jochie achter je autootje aan te rennen.

Een aantal van jullie schreven dat ze ook in de winter door blijven mountainbiken en geen ‘seizoen’ kennen. Uiteraard is er wel degelijk een mtb seizoen. MOUNTAINbiken gaat nou eenmaal bijna niet in de winter ivm met sneeuw. Vandaar dat ik ook zei in de startpost dat boswielrennen, dat is namelijk wat we eigenlijk doen in ons landje zonder mountains, niet "telde" als antwoord omdat ik vele dezelfde reacties in het topic verwachtte. Dat wou ik eigenlijk gelijk een beetje vermijden. Vandaar.
Wa nie rekt da scheurt wa!
Beste MTB voor NL....een CX?
Biking skills or hospital bills
Gravity beats doping
Johan !!
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 31
Lid geworden op: wo 4 april 2018, 22:10
Mijn mountainbike: Stevens Fatbike & Xtrail mud9

Quote Uiteraard is er wel degelijk een mtb seizoen. MOUNTAINbiken gaat nou eenmaal bijna niet in de winter ivm met sneeuw. Quote

In de sneeuw is het juist erg leuk om te fietsen , zoals anderen al aangaven het seizoen loopt van 1 januari tot 31 dec


Afbeelding
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Gebbetje schreef: za 18 mei 2019, 00:32 Een aantal van jullie schreven dat ze ook in de winter door blijven mountainbiken en geen ‘seizoen’ kennen. Uiteraard is er wel degelijk een mtb seizoen. MOUNTAINbiken gaat nou eenmaal bijna niet in de winter ivm met sneeuw. Vandaar dat ik ook zei in de startpost dat boswielrennen, dat is namelijk wat we eigenlijk doen in ons landje zonder mountains, niet "telde" als antwoord omdat ik vele dezelfde reacties in het topic verwachtte.
Ah nee dan telt het niet toch, jij fietst natuurlijk nooit in Nederland... Ik begrijp dat je hier niet woont in elk geval want je moet jezelf en je RC auto over rotsen loodsen, en die hebben we in Nederland nou eenmaal ook niet, wat een kutland is het toch.
ik ben benieuwd wat jullie in de winter doen op de conditie op peil te houden? (Boswielrennen op ‘mtb routes’ in NL telt uiteraard niet.)
In de winter ga ik boswielrennen op mtb routes op mijn conditie op p... oh nee dat telt niet, dan zal ik m'n conditie wel kwijt raken, want van boswielrennen schijn je geen conditie te krijgen.

Wat ik verder doe is klimmen en boulderen, indoor, met plastic rotsen. Waarschijnlijk telt dat niet en moet ik boulderen in Frankrijk en klimmen in Zwitserland als ik conditie zou willen krijgen.
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3828
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Seizoen? Het is altijd seizoen!
Plaats reactie