Deuk in Dt swiss m1700 velg

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
johnniesu123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 10 januari 2018, 19:43

Ik heb een deuk in mijn Dt swiss M1700 30mm wiel, kan er gewoon op fietsen, alleen loopt er lucht uit de band omdat de band er dan niet goed op zit. Is het mogelijk om de deuk er uit te halen? Zo niet, iemand suggesties wat voor velg ik moet kopen, liefst een die wat sterker is dan deze. Heb namelijk niet zo veel verstand wat beter is. Het gaat om een achterwiel met 28 spaken.
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Misschien wat meer druk rijden, of aan je techniek werken. Krijg je ook geen deuken. Voorzichtig met een kunsstof hamer of met een waterpomp tang met een doek proberen terug te buigen.
Laatst gewijzigd door Bonanza op za 4 mei 2019, 17:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Inderdaad met een tang voorzichtig terug in vorm brengen. Slechter kan het niet worden.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7364
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Is vaak edoch niet altijd met enig beleid terug te persen tot een condtie waar de band tenminste weer luchtdicht op afsluit.


Er is overigens genoeg terrein te vinden waar alle techniek in de wereld je niet gaat helpen en 300kPa ook geen optie is.
Dan kun je...
a) de band volproppen met inserts,
b) gewoon accepteren dat er eens in de zoveel tijd een velg sneuvelt op een steen, wortel, ..
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

cheeta schreef: za 4 mei 2019, 17:39
Er is overigens genoeg terrein te vinden waar alle techniek in de wereld je niet gaat helpen en 300kPa ook geen optie is.
Waarheid als een koe, echter vermoed ik dat deze deuk niet in de Alpen tijdens een downhill afdaling oid is opgelopen....
johnniesu123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 10 januari 2018, 19:43

Bonanza schreef: za 4 mei 2019, 18:50
cheeta schreef: za 4 mei 2019, 17:39
Er is overigens genoeg terrein te vinden waar alle techniek in de wereld je niet gaat helpen en 300kPa ook geen optie is.
Waarheid als een koe, echter vermoed ik dat deze deuk niet in de Alpen tijdens een downhill afdaling oid is opgelopen....
Je heb gelijk, had op de terug weg van het mountainbiken een slechte sprong gemaakt, waardoor het achterwiel keihard tegen de rand van een stoep is gekomen. Plus er zat maar 1.7 bar lucht in.😭
johnniesu123
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 10 januari 2018, 19:43

Bonanza schreef: za 4 mei 2019, 16:37 Misschien wat meer druk rijden, of aan je techniek werken. Krijg je ook geen deuken. Voorzichtig met een kunsstof hamer of met een waterpomp tang met een doek proberen terug te buigen.
De waterpomp tang heeft het werk gedaan.
Bedankt.
Maar heeft iemand nog suggesties voor een nieuwe velg?
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

DtSwiss M502 lijkt hetzelfde. Als je de ERD maat van je huidige velg kan achterhalen?

Afbeelding
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

johnniesu123 schreef: za 4 mei 2019, 19:08
Bonanza schreef: za 4 mei 2019, 18:50

Waarheid als een koe, echter vermoed ik dat deze deuk niet in de Alpen tijdens een downhill afdaling oid is opgelopen....
Je heb gelijk, had op de terug weg van het mountainbiken een slechte sprong gemaakt, waardoor het achterwiel keihard tegen de rand van een stoep is gekomen. Plus er zat maar 1.7 bar lucht in.😭
Tenzij je ver over de 90 kg gaat is 1.7 bar een uitstekende druk (ook afhankelijk van welke band je gebruikt), dus dat heb je niet fout gedaan. Wat Cheeta zegt: accepteren dat het af en toe fout gaat. (opmerking ook voor Bonanza bedoeld! :roll: :kiss: )
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Lars TB schreef: za 4 mei 2019, 20:39
johnniesu123 schreef: za 4 mei 2019, 19:08

Je heb gelijk, had op de terug weg van het mountainbiken een slechte sprong gemaakt, waardoor het achterwiel keihard tegen de rand van een stoep is gekomen. Plus er zat maar 1.7 bar lucht in.😭
Tenzij je ver over de 90 kg gaat is 1.7 bar een uitstekende druk (ook afhankelijk van welke band je gebruikt), dus dat heb je niet fout gedaan. Wat Cheeta zegt: accepteren dat het af en toe fout gaat. (opmerking ook voor Bonanza bedoeld! :roll: :kiss: )
Ik volg je even niet, ik geef een tip hoe de velg weer gangbaar te maken en misschien voortaan meer druk of aan de techniek te werken. Met de nadruk op misschien. TS geeft aan door een foutje de stoeprand flink geraakt te hebben. Waar lees je dat ik vaststel dat het door te weinig druk en gebrek aan techniek komt? Ik probeer een tip te geven, maar zal dat voortaan wel aan jou laten dan.... :~
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bonanza schreef: za 4 mei 2019, 21:15
Lars TB schreef: za 4 mei 2019, 20:39

Tenzij je ver over de 90 kg gaat is 1.7 bar een uitstekende druk (ook afhankelijk van welke band je gebruikt), dus dat heb je niet fout gedaan. Wat Cheeta zegt: accepteren dat het af en toe fout gaat. (opmerking ook voor Bonanza bedoeld! :roll: :kiss: )
Ik volg je even niet, ik geef een tip hoe de velg weer gangbaar te maken en misschien voortaan meer druk of aan de techniek te werken. Met de nadruk op misschien. TS geeft aan door een foutje de stoeprand flink geraakt te hebben. Waar lees je dat ik vaststel dat het door te weinig druk en gebrek aan techniek komt? Ik probeer een tip te geven, maar zal dat voortaan wel aan jou laten dan.... :~
Bonanza schreef: za 4 mei 2019, 16:37 Misschien wat meer druk rijden, of aan je techniek werken. Krijg je ook geen deuken.
Tenzij er nog een Bonanza op het forum zit... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Bonanza
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1380
Lid geworden op: za 23 juni 2012, 21:18
Mijn mountainbike: Niner Air 9 RDO, Kona Hei Hei CR Race
Contacteer:

Lars TB schreef: za 4 mei 2019, 21:38
Bonanza schreef: za 4 mei 2019, 21:15

Ik volg je even niet, ik geef een tip hoe de velg weer gangbaar te maken en misschien voortaan meer druk of aan de techniek te werken. Met de nadruk op misschien. TS geeft aan door een foutje de stoeprand flink geraakt te hebben. Waar lees je dat ik vaststel dat het door te weinig druk en gebrek aan techniek komt? Ik probeer een tip te geven, maar zal dat voortaan wel aan jou laten dan.... :~
Bonanza schreef: za 4 mei 2019, 16:37 Misschien wat meer druk rijden, of aan je techniek werken. Krijg je ook geen deuken.
Tenzij er nog een Bonanza op het forum zit... .
Welk gedeelte van misschien begrijp je niet?

Maar OT maar weer....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Bonanza schreef: za 4 mei 2019, 21:39
Lars TB schreef: za 4 mei 2019, 21:38



Tenzij er nog een Bonanza op het forum zit... .
Welk gedeelte van misschien begrijp je niet?

Maar OT maar weer....
Linksom of rechtsom leest het in eerste instantie als een verwijt... . Dus misschien de volgende keer anders verwoorden als je het anders bedoelt... :wink:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Bonanza schreef: za 4 mei 2019, 21:39
Welk gedeelte van misschien begrijp je niet?

Maar OT maar weer....
Misschien wat minder lomp zijn, maak je Lars ook niet kwaad.
Waar woke is, is vuur
houtie
All rounder
All rounder
Berichten: 85
Lid geworden op: di 23 december 2014, 08:39
Mijn mountainbike: Lapierre XR 929 2019

johnniesu123 schreef: za 4 mei 2019, 19:12
Bonanza schreef: za 4 mei 2019, 16:37 Misschien wat meer druk rijden, of aan je techniek werken. Krijg je ook geen deuken. Voorzichtig met een kunsstof hamer of met een waterpomp tang met een doek proberen terug te buigen.
De waterpomp tang heeft het werk gedaan.
Bedankt.
Maar heeft iemand nog suggesties voor een nieuwe velg?
Ik heb nog een goede gebruikte velg liggen. DT Swiss 1700 spline.
29 inch of 27,5???
PB me maar!
Plaats reactie