Winterberg 2019

Alles over freeride, downhill en andere extremere varianten van biken zoals Dual, 4X, Urban Assault, Street, Dirtjump en Trial.
Plaats reactie
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

maaf2 schreef: do 2 mei 2019, 14:00 Meeste ongelukken gebeuren volgens mij nog steeds in het beginnersparkje. Heb er al heel wat gesneuvelde sleutelbenen van xc-rijders gezien inmiddels.
Hoe dan :o
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3829
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Makkelijk schreef: do 2 mei 2019, 14:24
maaf2 schreef: do 2 mei 2019, 14:00 Meeste ongelukken gebeuren volgens mij nog steeds in het beginnersparkje. Heb er al heel wat gesneuvelde sleutelbenen van xc-rijders gezien inmiddels.
Hoe dan :o
Ik zag iemand volledig voorover kukelen bij de dropjes daar! :lol:

Die ging zooo langzaam, hup wiel naar voren, bonk over de kop.
Scottie2000
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 914
Lid geworden op: za 12 mei 2012, 17:01
Mijn mountainbike: 2016 YT Jeffsy comp pro, 2017 Giant Fathom LTD, 2019 Giant Anthem 29er1

Bokmaaa schreef: do 2 mei 2019, 09:39 Dat Bobhaus zien ze mij ook niet weer. Superslechte (maar toch erg dure) koffie, geserveerd door de grootste sjagrijnen die Duitsland te bieden heeft. Wat een bak ellende.
Dat was ook onze conclusie.
Dus het eten hebben we daar maar overgeslagen.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Nu het Bobhaus gaan afbranden is weinig origineel...

Ik heb bijzonder goede herinneringen, vooral aan de bediening. Heb Nog speciaal naar de customer satisfaction survey gevraagd on mijn waardering uit te kunnen spreken... ... maar die hadden ze niet.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Mijn vriendin ging er eens zitten en bestelde thee. Kreeg een kom met een klein theepotje, 7 euro aftikken. Doeiiiiii
Als ik na het fietsen ergens een alcoholvrije pint wil ga ik steevast op het terras zitten net boven de entree van de rodelbaan. Veel beter toeven, en vriendelijker personeel met dito eigenaar.

Die gast van het Bobhaus is wel echt een kwal eerste klas.
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

RWEEDA schreef: wo 1 mei 2019, 18:58 Dinsdagmiddag lekker gereden. Lekker rustig maar vandaag tering wat een drukte. Blijken die duitsers vrij te hebben op 1 mei.
Donderdag was het dan weer heerlijk rustig.
Wilde woensdag eigenlijk al een fiets huren maar toen ik aankwam stond de rij al ver buiten de shop dus toch maar met mijn Canyon Nerve gegaan. Op zich de gewone tracks goed te doen.
Donderdag wel een fiets gehuurd en @Dennisvdb de gehele downhill track gereden. Vorig jaar laatste stuk geskipt. Voortaan ga ik nu een fiets huren want wat rijd dat stukken beter op de lastige gedeeltes.
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
Dennisvdb
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 895
Lid geworden op: ma 23 maart 2015, 21:44

Ah ja, ik herinner je weer. Ik heb je toen nog aangespoord om toch het laatste stuk te fietsen. Was die dag een toevallige NL voorbijganger op een YT CAPRA de ideale lijnen aan het leren, voornamelijk op de Black Line en de IXS Downhill. Bleek ie veel baat bij te hebben, want zijn tempo lag op het eind van de dag stukken hoger. Pas bij de camper tegen 5 uur kwam ik erachter dat jij het was van hier.

Mocht je de camper nog eens zien staan dit seizoen, roep even haha.
Gebruikersavatar
dorretje
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1747
Lid geworden op: wo 8 juli 2009, 11:50
Mijn mountainbike: Staal

Wij gaan het zondag voor het eerst dit jaar proberen. Wordt wel koud, maar daar kun je je op kleden. Zou droog moeten blijven.
There are three kinds of people: those of us that are good at math and those that are not.
http://www.mellowbikers.nl
Gebruikersavatar
RWEEDA
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 367
Lid geworden op: vr 6 juli 2012, 21:50
Mijn mountainbike: Canyon Nerve

Dennisvdb schreef: vr 3 mei 2019, 21:52 Ah ja, ik herinner je weer. Ik heb je toen nog aangespoord om toch het laatste stuk te fietsen. Was die dag een toevallige NL voorbijganger op een YT CAPRA de ideale lijnen aan het leren, voornamelijk op de Black Line en de IXS Downhill. Bleek ie veel baat bij te hebben, want zijn tempo lag op het eind van de dag stukken hoger. Pas bij de camper tegen 5 uur kwam ik erachter dat jij het was van hier.

Mocht je de camper nog eens zien staan dit seizoen, roep even haha.
Dennis je had mij vorig jaar mij ook de ideale lijn voor het laatste stuk van de downhill vertelt maar ik durfde het toen toch niet aan.
Woensdag al een keer geprobeerd met de Nerve, toen nog wel een keer gestopt maar met de huurfiets met meer vertrouwen alles in 1 keer gereden. Ik ga zeker vaker komen want ook al ben ik 51 ik vind het echt te gek om te doen. En volgende keer waarschijnlijk ook mijn zoon van 12 mee, die heeft ook al een keer gereden bij bikepark Serfaus en die vind het ook gaaf.
Als je niet vies, moe en voldaan van de fiets komt moet je nog ff verder.
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

cheeta schreef: vr 3 mei 2019, 19:08 Nu het Bobhaus gaan afbranden is weinig origineel.
Die was toch een paar jaar terug helemaal afgebrand?

Ik ga er ook niet meer naartoe. Veel te duur en niet lekker. Liever een patatje halverwege of onderaan.
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

cheeta schreef: vr 3 mei 2019, 19:08 Nu het Bobhaus gaan afbranden is weinig origineel...

Ik heb bijzonder goede herinneringen, vooral aan de bediening. Heb Nog speciaal naar de customer satisfaction survey gevraagd on mijn waardering uit te kunnen spreken... ... maar die hadden ze niet.
Bediening ook prima ervaringen mee, voor een biertje of een cola. Eten of pissen moet je er alleen niet...
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

bouwpakket schreef: za 4 mei 2019, 07:27Die was toch een paar jaar terug helemaal afgebrand?
Vandaar dat het weinig origineel is... Iets meer dan een paar jaar trouwens.
Makkelijk schreef: za 4 mei 2019, 09:16Bediening ook prima ervaringen mee, voor een biertje of een cola.
Ik denk dat je toch onderscheid tussen bier en cola moet maken ;).
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Joepie de
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1002
Lid geworden op: do 30 juni 2016, 11:15

cheeta schreef: Ik denk dat je toch onderscheid tussen bier en cola moet maken ;).

Iedere doelgroep een apart tafeltje dan. Klinkt wel een beetje als apartheyd.
Ja, doei !
Ruud2411
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 25
Lid geworden op: vr 2 november 2018, 21:49

Bokmaaa schreef: do 2 mei 2019, 09:39 Dat Bobhaus zien ze mij ook niet weer. Superslechte (maar toch erg dure) koffie, geserveerd door de grootste sjagrijnen die Duitsland te bieden heeft. Wat een bak ellende.
Helemaal mee eens. Wij 2 x slechte koffie, 1 x Chocomel 1 x Cappucino ruim € 22,00 en zeer onsympathieke bediening.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Hoi! Wij gaan met een grote groep een weekend naar Winterberg binnenkort. Al wel veel van gezien en gelezen, maar nog nooit geweest.

We willen ten minste 1 dag het bikepark in met gehuurde fietsen en protectie. Nu ben ik een beetje aan het kijken wat er nog meer te fietsen is in de omgeving. Het trialpark ziet er prima uit, maar kan je je daarheen dag vermaken? En zijn er nog toffe routes in de buurt. Liefst geen schotter, of zo min mogelijk. Vraag me af of je in deze regio op wandelpaden mag rijden en hier niet de twee-meter regel geldt.

Verder zijn alle tips voor first-timers welkom! Ook waar je dus wel goed kan drinken en eten ;)
Hier staat niets.
Plaats reactie