Show your video

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Flow&Co schreef: do 2 mei 2019, 13:30 @ MVMVML De drop-in van de Red Banana is te rollen inderdaad. Dan ook wel echt blijven rollen en niet remmen, dan komt het goed.
En hem ook wel eens gedropt?
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Flow&Co schreef: do 2 mei 2019, 12:28 Ik was afgelopen dinsdag met o.a. Baron062 in Bikepark Spaarnwoude en heb wat runs gefilmd met de Gopro.

De nieuwe Red Banana trail is echt leuk om te doen. Ik heb hem 4 keer gedaan waarbij de eerste keer niet heel soepel ging. Het is heel anders dan de andere lijnen in het bikepark, veel natuurlijker. Dus dat was even een knop omzetten. Gelukkig steeds zonder kleerscheuren beneden gekomen en het ging steeds beter.

De video is natuurlijk van de 4e keer. :tong
Zonder heel veel commentaar te willen leveren (want ik heb er nog steeds niet gereden...): je zou je fiets iets meer moeten 'drukken', tikje minder sturen, brengt wat meer rust in het geheel!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

@MVMVMVMVMVMVML Niet echt gedropt nee, ik heb net een nieuw frame onder garantie dus ik doe een klein beetje voorzichtig (met de nadruk op een klein beetje). Ik weet ook niet of echt droppen iets oplevert daar. De bocht zit er al redelijk snel achter en als je hem rolt krijg je daar een mooie snelheid van. Je kunt hem misschien wel pre-hoppen, dan heb je het beste van twee werelden denk ik.

@ Lars Thx voor de tip. Ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt. Het valt me ook altijd op hoeveel het stuur draait als ik mijn gopro filmpjes terug kijk. Ik denk dat dat iets is waar ik in het algemeen aan moet werken, want op de Red Banana is het vooralsnog meer survivallen. Alles zit heel kort achter elkaar en is 10 keer ruiger dan wat ik gewend ben. Wel heel erg vermakelijk! Hoog tijd dat je hem een keer rijd. Als je gaat wil ik wel achter je aan rijden, kan ik die tips meteen in de praktijk brengen. Waarschijnlijk ben ik je na de 1e bocht al kwijt, maar als dat de 2e bocht kan worden dan ben ik al lang blij.
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Flow&Co schreef: vr 3 mei 2019, 10:48 @MVMVMVMVMVMVML Niet echt gedropt nee, ik heb net een nieuw frame onder garantie dus ik doe een klein beetje voorzichtig (met de nadruk op een klein beetje). Ik weet ook niet of echt droppen iets oplevert daar. De bocht zit er al redelijk snel achter en als je hem rolt krijg je daar een mooie snelheid van. Je kunt hem misschien wel pre-hoppen, dan heb je het beste van twee werelden denk ik.
Ah ok. Ik dacht toen ik hem zag namelijk dat je hem wel moest droppen en dat leek me klote op die rotsen. Maar als je hem gewoon kan rollen en dan feitelijk de bedoeling is, ga ik dat doen de volgende keer. :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Flow&Co schreef: vr 3 mei 2019, 10:48 @ Lars Thx voor de tip. Ik denk dat ik wel snap wat je bedoelt. Het valt me ook altijd op hoeveel het stuur draait als ik mijn gopro filmpjes terug kijk. Ik denk dat dat iets is waar ik in het algemeen aan moet werken, want op de Red Banana is het vooralsnog meer survivallen. Alles zit heel kort achter elkaar en is 10 keer ruiger dan wat ik gewend ben. Wel heel erg vermakelijk! Hoog tijd dat je hem een keer rijd. Als je gaat wil ik wel achter je aan rijden, kan ik die tips meteen in de praktijk brengen. Waarschijnlijk ben ik je na de 1e bocht al kwijt, maar als dat de 2e bocht kan worden dan ben ik al lang blij.
Niet overdrijven... Ik ben meer een voetbaltrainer die groter talent tot grotere hoogte weet te brengen, maar zelf ergens blijft hangen...


Een rondje als Hoge Vuursche is goed om die bochtentechniek te oefenen. Veel bochten kun je goed doorheen kijken, zadel 5 cm omlaag en dan bewust de fiets drukken en goed voorbij het einde van de bocht blijven kijken. Door dat kijken gaat het drukken ook meer automatisch!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

@ MVMVMVMVMMVL Ik zeg niet dat het per se de bedoeling is he. Rollen kan, droppen kan, pre-hoppen kan, vanuit een stoppie erin met een nollie kan ook wel denk ik en er is ook vast iemand die er achterstevoren af kan. Maar pak hem vooral zoals je het leuk vind of om te beginnen op de manier waarop je het durft. Denk dat rollen gewoon het makkelijkste is. Ik heb alleen gerold, wel steeds met meer overtuiging.

@Lars TB goeie metafoor. Ik ben vooral onervaren op dit soort terrein, dus dan is een ervaren voetbaltrainer al gauw sneller, of in ieder geval technisch handiger. Alle tips zin welkom natuurlijk.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Flow&Co schreef: vr 3 mei 2019, 12:18 @Lars TB goeie metafoor. Ik ben vooral onervaren op dit soort terrein, dus dan is een ervaren voetbaltrainer al gauw sneller, of in ieder geval technisch handiger. Alle tips zin welkom natuurlijk.
Stuur gewoon een pb-tje als je met 3S weer die kant op gaat!
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
MVMVML
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3804
Lid geworden op: di 11 september 2018, 09:27
Mijn mountainbike: Canyon Strive +Lapierre 727
Contacteer:

Flow&Co schreef: vr 3 mei 2019, 12:18 @ MVMVMVMVMMVL
FF denken dat is dus Mountainbiken Voor Mannen Van Middelbare Vrouwen Met Vieze Memmen Maar Veel Lekkers.

Denk ik :bier:
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

En een nieuwe rubriek op je youtube kanaal is geboren! :lol:
Ik zat toevallig net te kijken, waar blijft die edit van Winterberg dag 2? Je fans zitten te wachten!

Lars ik zal het onthouden :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Lars TB schreef: vr 3 mei 2019, 11:12 Niet overdrijven... Ik ben meer een voetbaltrainer die groter talent tot grotere hoogte weet te brengen, maar zelf ergens blijft hangen...
Wat een zelfreflectie zo voor het weekend :-q

Ik heb vanmiddag heel Hoge Vuursche zitten denken wat bedoeld die Lars toch. Ik heb het vertaal als sturen met de kont en dan dus je kont van het zadel af :bier:
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Lars TB schreef: vr 3 mei 2019, 11:12
Niet overdrijven... Ik ben meer een voetbaltrainer die groter talent tot grotere hoogte weet te brengen, maar zelf ergens blijft hangen...
Those who can't, teach. Gelukkig is dat je wel toevertrouwd :-q
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
remco1b
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 301
Lid geworden op: di 19 augustus 2014, 09:22
Mijn mountainbike: Cannondale Scalpel

https://www.youtube.com/watch?v=6hJd94PFY1g

Tijdje geleden in en rondom tecklenburg geweest om te biken.

Voor de gedesinteresseerde bovenstaand filmpje
Wanneer je beter wordt doet het niet minder pijn. Je gaat alleen harder.
Cannondale Scalpel
http://www.strava.com/athletes/1001097
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef: vr 3 mei 2019, 23:02 Ik heb het vertaal als sturen met de kont en dan dus je kont van het zadel af :bier:
Afbeelding

:~
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

:lol: :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Yes, wij begrijpen elkaar, biertje :bier:
Plaats reactie