Cross king 2018 verbeterd of niet en hoe is de mountain king 2018

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
modderhapper33
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:23
Mijn mountainbike: Bulls CH 3 / Merida mats 500

Ik rij al wat jaren met goede ervaring op de x king 2.2 eerst de sport versie iets te slape wangen ik heb ze helemaal opgereden daarna de protection rij ik al weer 3 jaar mee met in de zomer soms een race king achter op. Bevalt prima nu ook al 1 jaar tubles. Ook in de Ardennen en frankrijk rij ik xking.
Ik wil nu wel iets meer comfort dus dacht aan de 2.3 maar mijn velg is maar 19 breed of dit een verbetering gaat geven twijfel ik over.

Voor de Ardennen zit ik aan mountain king te denken ook al heb ik nog nooit problemen gehad met de x king kwa grip kwestie. Van verstand en techniek.
Laatst gewijzigd door modderhapper33 op vr 3 mei 2019, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
schepp
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1689
Lid geworden op: vr 29 oktober 2010, 23:40
Mijn mountainbike: Invence Grit Full 9,1 kg

modderhapper33 schreef: vr 3 mei 2019, 09:39 Ik rij al wat jaren met goede ervaring op de x king 2.2 eerst de sport versie iets te slape wangen ik heb ze helemaal opgereden daarna de protection rij ik al weer 3 jaar mee met in de zomer soms een race king achter op. Bevalt prima nu ook al 1 jaar tubles. Ook in de Ardennen en frankrijk rij ik xking.
Voor Nederland zou ik de race king erop gooien, ook aan de voorkant. Afhankelijk van je gewicht eventueel de protection. De 2018 heeft heel veel tractie en grip en rolt als een malle. Een x-king in racesport vind ik stevig genoeg als voorband, ook voor de Ardennen. Geen ervaring met de 2018 nog, maar gezien de race king 2018 verwacht ik ook daar wel verbetering. Als achterband zou ik de x king alleen gebruiken bij modder al dan niet in protection.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Als je tevreden bent, welke verbetering verwacht je dan?


Ik kan wel een aantal betere banden opnoemen, maar de vraag is of je daar wel op zit te wachten. De nieuwe Conti's zijn in ieder geval niet slechter dan de oude, dus in dat opzicht... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
modderhapper33
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:23
Mijn mountainbike: Bulls CH 3 / Merida mats 500

Sta altijd open voor betere banden maar geen nobi en racing Ralph die heb ik jaren gehad. Was daar ook altijd tevreden over tot dat ze twee keer scheurde. De ralphjes
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16077
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

modderhapper33 schreef: vr 3 mei 2019, 15:58 Sta altijd open voor betere banden maar geen nobi en racing Ralph die heb ik jaren gehad. Was daar ook altijd tevreden over tot dat ze twee keer scheurde. De ralphjes
De nieuwe hebben een betere zijkant. Maar ik ben ook nog niet helemaal overtuigt... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
modderhapper33
All rounder
All rounder
Berichten: 62
Lid geworden op: di 3 november 2009, 21:23
Mijn mountainbike: Bulls CH 3 / Merida mats 500

We gaan de cross king 2.3 maar er op gooien voor en achter voor de Ardennen en frankrijk en een race king achter voor in Nederland.
Plaats reactie