Titanium, f*ck yeah!
Geprint titanium. Verzin het maar, geen mogelijkheid te gek!!
Iets meer hier:
https://www.pinkbike.com/news/eight-bik ... ralia.html
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Deed Charge al in 2013 .... kwaliteit wordt langzaam beter, maar nog geen echt goed alternatief voor CNC voor de meeste parts.
https://road.cc/content/news/84238-vide ... being-made
https://road.cc/content/news/84238-vide ... being-made
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
Dat weet ik, net als Robotbike/Atherton Bikes doet met de 'lugs'. Maar het mooie is dat je de vooruitgang ziet in de jaren en dat ding een heel slimme stap is voor de versteviging van parts. Natuurlijk ook niets nieuws als je 3D-printen volgt, maar mooi om te zien dat ze er ook bij bikes druk mee bezig zijn!
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
CNC is mooi maar additive manufacturing heeft een echte toekomst, op mijn werk hebben we een Ti 3D printer in gebruik. Er draaien al machines in productie met geprintte parts die anders weken levertijd zouden hebben, het betaalt zichzelf.
Er wordt ook R&D gedaan, en printen neemt de traditionele beperkingen van plaat en buis en CNC juist weg. Je bepaalt de belastingen en plaatst het materiaal aalleen daar waar het nodig is. Zoals altijd komt extra vrijheid met complexiteit, de grote machines komen met hun eigen software en die krijgt om het jaar een serieuze update. Het gaat hard.
Wen er maar vast aan, de wereld gaat er anders uitzien, constructies gaan meer op planten lijken. De plaatjes hier beneden zijn optimalisatie van klassieke parts die nog aan andere "buizen en platen" gemonteerd worden. Als er vanaf nul geintegreerd wordt gedacht print je hele assemblies zodat er veel minder gemonteerd hoeft te worden.
Enjoy!!
Er wordt ook R&D gedaan, en printen neemt de traditionele beperkingen van plaat en buis en CNC juist weg. Je bepaalt de belastingen en plaatst het materiaal aalleen daar waar het nodig is. Zoals altijd komt extra vrijheid met complexiteit, de grote machines komen met hun eigen software en die krijgt om het jaar een serieuze update. Het gaat hard.
Wen er maar vast aan, de wereld gaat er anders uitzien, constructies gaan meer op planten lijken. De plaatjes hier beneden zijn optimalisatie van klassieke parts die nog aan andere "buizen en platen" gemonteerd worden. Als er vanaf nul geintegreerd wordt gedacht print je hele assemblies zodat er veel minder gemonteerd hoeft te worden.
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 445
- Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
- Mijn mountainbike: project12, Bird
Ja hoor, hebben we hier net een 5 assige cnc freesmachine gekocht, gelijk achterhaald!
Sowieso een artikel met hoog nsfw gehalte.
Dacht even dat het een project12 was...
Fillet brazed porno!
Sowieso een artikel met hoog nsfw gehalte.
Dacht even dat het een project12 was...
Fillet brazed porno!
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Mooi en opent zeker nieuwe mogelijkheden, alleen is de materiaal structuur op dit moment minder geschikt dan bijvoorbeeld CNC gefreesde delen uit een gegoten blok titanium.Heckler40 schreef: ↑vr 3 mei 2019, 09:44 CNC is mooi maar additive manufacturing heeft een echte toekomst, op mijn werk hebben we een Ti 3D printer in gebruik. Er draaien al machines in productie met geprintte parts die anders weken levertijd zouden hebben, het betaalt zichzelf.
Er wordt ook R&D gedaan, en printen neemt de traditionele beperkingen van plaat en buis en CNC juist weg. Je bepaalt de belastingen en plaatst het materiaal aalleen daar waar het nodig is. Zoals altijd komt extra vrijheid met complexiteit, de grote machines komen met hun eigen software en die krijgt om het jaar een serieuze update. Het gaat hard.
Wen er maar vast aan, de wereld gaat er anders uitzien, constructies gaan meer op planten lijken. De plaatjes hier beneden zijn optimalisatie van klassieke parts die nog aan andere "buizen en platen" gemonteerd worden. Als er vanaf nul geintegreerd wordt gedacht print je hele assemblies zodat er veel minder gemonteerd hoeft te worden.
Enjoy!!
Maar de ontwikkeling gaat snel en we houden het zeker in de gaten.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Mountainbike Junk
- Berichten: 445
- Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
- Mijn mountainbike: project12, Bird
Dacht daar natuurlijk gelijk aan.
We hebben hem pas net en mijn collega is druk bezig met instellingen enzo (komt stiekem toch wel wat bij kijken).
Maar op termijn is er hopelijk wel wat mogelijk.
Ik zeg Roy kom eens kijken, de cutting edge gaat echt heel erg hard. Als ik zie wat er al draait bij ons hebben ze de structuur wel onder controle, de kosten is een ander verhaal...... En even hobbyen is er bij ons niet echt bij vrees ik. Maar who knows.
Voorbeeld van integreren van het web:
en deze voor de bikers:
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"
- TenZNL
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5651
- Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
- Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk
Leuk, dat spiderman-design maar een nachtmerrie om schoon te maken
In order of appearance: Pivot | Dartmoor | C₃H₈ Hugene | C₃H₈ Tyee
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
Proud member of #TeamOnbenul
Na je 46e behoor je dood te zijn en op je klapstoel geraniums te schetsen (sound on)
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Wat ik zeg, zeker interessant. Maar ik zie vooral renders en die blijven altijd wel heel
Die Charge drop-outs zijn voor een groot deel gebroken (maar dat was jaren terug).
Dit gaat zeker groeien in de fietsindustrie. Ben wel altijd benieuw op welke vlakken het de meeste voordelen gaat geven.
Kosten aspect zal snel verbeteren, het is een redelijk efficiente manier van materiaal gebruik, weinig restafval (alleen de support bridges) zal nog wel nabewerking nodig hebben voor bepaalde esthetiek.
En met de structuur bedoel ik vooral, wat doet het materiaal als je er b.v. een buis aan last. Puur Ti is nogal bros/hard daarom worden er ook verschillende legeringen gebruikt voor het frezen en/of buizen trekken van titanium.
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 5496
- Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
- Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT
Ja, gewoon een rendertje "omdat het kan" voegt niets toe in mijn ogen
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Mountainbiking is not a crime
Daar zit em de kneep, niet aan lassen denken, who needs buizen?
Ik weet dat ik overdrijf, we kunnen nog niet een goed frame met alle nodige eigenschappen van buizen met AM maken. Maar dat hoeft ook niet. De crux is hier niet in beperkingen te denken maar in mogelijkheden en kijken waar het toe leidt. Er kunnen dingen die we nog niet voor mogelijk houden, we moeten ons denken eerst loslaten. De grenzen worden verlegd.
Enne, ik ga van het weekeinde op mijn ouderwets gelast buizenframe een fijn rondje doen
Enjoy!!
"Just remember, once you're over the hill you pick up speed"