Noordwijk tijden- en ander nieuwtjes-topic

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Ruudjoo schreef: wo 1 mei 2019, 17:02 Eindelijk eens Noordwijk gedaan. Op de kaarten op internet niet echt duidelijk, in het echt ook niet. Na half uur het officiele begin met start paal gevonden, leek goed te gaan maar eerste internationaal mountainbike teken op paaltje was rood, dat klopte met de gegevens, maar daarna alleen maar blauwe paaltjes gezien, en met nummers er op. Dus geen idee wat ik heb gereden. Was wel precies wat ik leuk vind en net aan kan kwa klimmen en dalen en bochten als oude man. Een rondje er van maken is niet gelukt. Heb na lang zoeken mijn auto wel weer gevonden. Jammer, zo lekker dicht bij huis (Voorschoten) en zo slecht te vinden allemaal. Maar weer eens op google earth gaan turen :D
Volgende keer Trailforks gebruiken: https://www.trailforks.com/region/noordwijk/
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

Had je deze ook gelezen?
https://www.mtbroutes.nl/zuid-holland/noordwijk
Ik rij er eens in de zoveel tijd en laat dan het 3e deel schieten maar ga dan over het fietspad langs de Randweg terug (zit onderweg aan de overkant vd weg ook nog een leuk stukje) omdat dat erg veel asfalt is voor weinig meters singletrack.
Het word dan zoiets: (Blauwe lijn =terug naar start.
Afbeelding
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Dat kan veel langer: Strava
Gebruikersavatar
PaneVino
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1326
Lid geworden op: do 8 augustus 2013, 22:22

Ik gooi hem er nog maar een keertje in ;)

Afbeelding
Laatst gewijzigd door PaneVino op wo 3 maart 2021, 21:49, 2 keer totaal gewijzigd.
2020 Trek Fuel EX
2018 Trek 920 (gestolen)
2015 Kona Wo
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Dat is een handig kaartje. Als ik bij mijn ouders in Noordwijkerhout ben doe meestal een aantal rondjes Deel 1, Deel 2, Col d'Aubergine, en dan rijd ik op de terugweg een stukje om en pak ik Deel 3. Dat vind ik de leukste stukken. Al die andere stukjes vind ik persoonlijk te weinig interessant en te veel asfalt om er te komen.
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

OK , bedankt ,ik ga de kaartjes bestuderen . Die op MTB routes punt nl ook natuurlijk, en ook de kaartjes van de club maar die kun je niet vergroten. Maar hoe zit dat nu met die markering die blauw is die ik vind en rood moet zijn?
En er is sprake van 3, 4 of 5 delen die aan elkaar zijn gebreid.
Ik heb trouwens ook geen strava of ander gps spullen. Bewegwijzering ter plaatse zou beter moeten zijn. En al die namen op de kaartjes (col de aubergine en zo) leuk verzonnen maar ter plaatse staat daar geen bordje van hoor. :D
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Ruudjoo schreef: wo 1 mei 2019, 19:57 Ik heb trouwens ook geen strava of ander gps. Bewegwijzering ter plaatse zou beter moeten zijn.
Ach, als je het een paar keer rijd is het niet zo moeilijk hoor.

Ik kan je de GPX wel doormailen. En als je dan op de smartphone een GPX viewer installeert kan je het keurig narijden
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Als je niet bekend bent met de omgeving en geen smartphone hebt is het inderdaad lastig om alles te vinden. Kaartje uitprinten en op ontdekkingstocht dus. Of misschien kun je een keer met een local meerijden, dat werkt het beste.
Gebruikersavatar
Ruudjoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 241
Lid geworden op: di 21 juli 2015, 11:11
Mijn mountainbike: van Tuyl 26 inch frame/shimano SLX 1x12; en nu verder racefietsgek aan het worden (sorry)

Met jullie hulp en veel gaan kom ik er wel :-q
Je moet als je rijdt natuurlijk alleen maar daarmee bezig zijn en niet met een mobieltje of gps ding.
Als de bordjes nu blauw blijken te zijn heb ik al een stuk gereden dat ik nu snap. Maar de bordjes moeten volgens de info op MTB routes en bij de club rood zijn? Heb maar een rood bordje gezien, wel veel blauwe . Dat helpt wel.
Ik ben eigenlijk te oud, maar ik wil toch af en toe een bospaadje in of een trail proberen met de mountainbike, maar zit ook veel op de racefiets.
En ik vind sleutelen leuk.
baron062
Moderator
Moderator
Berichten: 4115
Lid geworden op: vr 25 maart 2005, 17:02
Mijn mountainbike: 101mk1/H3/601mk2/....

Je hoeft niet continu met je ogen op dat scherm te zitten. Alleen als er onduidelijkheid is natuurlijk. Het pad wijst zich vanzelf.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 30 juli 2023, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Het ienie-mienie stukje langs de noordkant van het meertje was de vorige keer dat ik er kwam niet te doen. De vlonder was kapot, zag het net op tijd. Knuffelbosje is voor een deel geblokkeerd (noordkant) en uit deel 3 was een hap genomen!

Maar verder een erg leuke puzzeltocht, zeker met Zandvoort er bij!
Hier staat niets.
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

.
Laatst gewijzigd door Mario070 op zo 30 juli 2023, 22:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
Gebruikersavatar
Dunc@n
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 333
Lid geworden op: di 10 september 2013, 09:09
Mijn mountainbike: GT Sensor Expert; Koga Beachracer; Giant Defy

Mario070 schreef: ma 6 mei 2019, 15:02 Oh... Dan heb je nog mazzel met een vlondertje stuk... De laatste keer dat ik daar reed :-D lag ik bijna tussen een picknickend stelletje en de kaasjes drankjes, en weet ik nog veel meer. ... :lol: :-D :-q
Zo ook de laatste keer dat ik het knuffelbos inreed ..... Zat ook tussen de stelletje, maar die waren niet aan het picknicken …… :oops:
Serieuze Wielerliefhebber zonder Ambitie
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Mario070 schreef: ma 6 mei 2019, 15:02 Oh... Dan heb je nog mazzel met een vlondertje stuk... De laatste keer dat ik daar reed :-D lag ik bijna tussen een picknickend stelletje en de kaasjes drankjes, en weet ik nog veel meer. ... :lol: :-D :-q
:lol: :-q
Plaats reactie