Nieuwe wielset, nu weer 29+. P.8

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Dank allen.

Het 29+ voorwiel ipv de 27+ was een beetje uit nood geboren door de stuk kortere ac van de vaste vork.

En ja het speelse van een fiets word wel bevorderd door het gewicht vind ik. En ik heb dan 2 voordelen dat ik zelf niet zwaar ben en wat techniek in huis heb dus vering heb ik niet echt nodig en geen vering bevorderd ook zeker mijn rijtechniek.

Ik heb wel fully's gereden maar dan word het rijden mij te passief.

Ik wil gaan proberen om met wat regelmaat zulke filmpjes te posten als er vraag naar is. Ze zijn ook leuk om te maken.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

:) leuke inspiratie bron :-q :-q
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Yep, inspiratie gekregen, ik ga nu ook een star fietsje in elkaar kleien om wat aan te kunnen klooien. :-q
Heb nog een oer Honzo frame, wielset en een Salsa vork liggen.
Simpel SS opbouwen en gaan. :-D
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Hmm
Voel een “let’s ride” aankomen :winkie:

Misschien een tippie voor de beginner ; het “hoppen” doe je dat met een licht verzet ?
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Bij alles waarmee je de lucht in gaat (behalve een wheelie) trap je niet, dus verzet maakt niet uit.
Snelle Buffer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2488
Lid geworden op: di 3 oktober 2017, 08:57
Mijn mountainbike: is hybride

Kan me voorstellen , dat bij aanvang van de "hop" nog net ff kracht te zetten , terwijl je je voorwiel de hoogte in trekt (misschien leg ik het verkeerd uit), dit evt helpt . :roll:
Maar ik ga het wel eens uit proberen :D
Alles dat werkelijk groots en inspirerend is, is gecreëerd door een individu dat kon werken in vrijheid.’ ( Albert Einstein)
Zoals de wind waait ga ik niet mee (Loesje)
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Bij de hop op de boomstam gebruik ik de peddle kick techniek en zit je in een half licht verzet. Bij te licht komt je voorwiel te snel omhoog en ook weer omlaag. Het is een beetje uitproberen. Je bent van harte welkom eens te komen "spelen".

Je kan het ook zonder "trap" doen en dan word het simpelweg een bunnyhop en dan overdreven het stuur optrekken alsof je naar achter valt maar door je voorwaartse snelheid en je achterrem kom je weer mooi in evenwicht.

Maar beide technieken zijn niet heel makkelijk dus vooral veel oefenen. Ook is het een wat spannende move dus een beetje uit je compfortzone durven te gaan is een must.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Laat die filmpjes maar komen. Vond die crossmotor geniaal :winkie: .

Vind het altijd knap dat iemand dit kan. Denk dan alleen maar had ik vroeger maar meer geoefend. :-q
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Nouja, ik ben nu 43 en heb het mezelf ook nog niet zo gek lang geleden aangeleerd.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Pat.
Technisch Webredacteur
Technisch Webredacteur
Berichten: 5968
Lid geworden op: zo 15 juli 2001, 02:00
Contacteer:

Lekker bezig :-q
Maar er is dus nog hoop voor mij als ik dit over 3 jaar ook wil kunnen ;)

" Never underestimate a man with a moustache :bier: "
Met een botte bijl moet je gewoon wat harder slaan dan met een scherpe.
Emtb.Tech
www.GravelRacen.com
YouTube Fatbike & Adventure's Kanaal
Adventures & Patrol Blogtopic op mountainbike.nl
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Psies.

Dus ook jij kan binnen 3 jaar zo'n snor hebben kerel!

😂
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Leuk filmpje en een goede inspiratiebron idd. Ik rij ingeklikt (wel flats in huis)en dat weerhoudt me ook vaak om zoiets te gaan doen. Heb een trialverleden met een motorfiets dus het spreekt me wel aan. Vind het wel knap wat je doet. :-q
"This species has amused itself to death"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb zelf in al mijn jaren mountainbiken ooit 2 ritjes met spd gereden en nooit meer.

Mijn type rijden leent zich er totaal niet voor. Overigens heb ik ook geen spd op mijn vakantiefiets waar het zich dan weer wel voor zou kunnen lenen maar het is simpelweg niet mijn ding.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Robertdj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 445
Lid geworden op: vr 2 augustus 2013, 16:02
Mijn mountainbike: project12, Bird

Leuk filmpje! Met zulke vaardigheden hoef je je nooit te vervelen. :-q
kermit schreef: di 30 april 2019, 07:42 Ja, dat gaat het overgrote deel van het forum je niet na doen denk ik :-q
Ik in elk geval niet. Maar bij mij ligt het natuurlijk aan de fiets, die weegt 23 kg :D
Even Sam Pilgrim checken op youtube, van Kinderfiets tot zware E-mtb, het kan altijd.
Al is het ook wel frustrerend, zitten we hier pagina's vol te pennen over de juiste fietsen/onderdelen, blijkt het zwakste onderdeel weer 's tussen zadel en stuur te zitten. :lol:
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Het leuke is dat als je jezelf wat uitdaagd dat je met een creatieve blik bijna elk gemiddeld parcour technisch uitdagend kan maken.

Dit filmpje is gemaakt op een paadje van een kleine 2 kilometer waar ik me al 2 jaar wekelijks vermaak met telkens weer nieuwe lijnen en uitdagingen.

En natuurlijk als ik naar bijvoorbeeld iets uitdagendere plekken ga zoals rotsachtig etc zet ik er wel weer mijn dikke Fox 34 op met 120mm!
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
Plaats reactie