Garantie trek frame

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Hans v o
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 4 september 2018, 20:38

Ik heb vandaag nog bericht gehad van de trek en de dealer
Dit is het enige frame dat ze kunnen leveren
Dus ik heb me er maar bij neer gelegd
Het nieuwe frame zal niet veel langer mee gaan ben in bang gezien het gewoon een zwakke constructie is
Dus hopelijk is het volgende garantie frame mooier
Met een stikkerset ofzo doen ze niets ook zowel trek als de dealer niet

Bedankt voor jullie reacties
japie carbon
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6000
Lid geworden op: di 29 september 2009, 20:02
Mijn mountainbike: is onderweg

Heb je een rechtsbijstands verzekering? Zo te horen bij jij er niet heel erg blij mee? Dan zou ik het er echt niet zo snel bij laten zitten.
En voor de rest zal ik die dealer in het vervolg ook mooi voorbij lopen, wat een ballentent is dat als ze je niet eens tegemoed willen komen.
EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

Hans v o schreef: vr 19 april 2019, 11:41 Het nieuwe frame zal niet veel langer mee gaan ben in bang gezien het gewoon een zwakke constructie is
Dat lijkt me een wat voorbarige conclusie. Trek werkt al een hele tijd met het isospeed decoupler systeem, ook op hun racerts (Domane). Ik lees/hoor weinig problemen hiermee. Uiteraard is elk extra scharnierpunt een extra aandachtspunt, maar dat betekent niet meteen een zwakke constructie. Het lijkt me waarschijnlijker dat je gewoon domme pech hebt gehad. :bier:
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hans v o schreef: vr 19 april 2019, 11:41 Ik heb vandaag nog bericht gehad van de trek en de dealer
Dit is het enige frame dat ze kunnen leveren
Dus ik heb me er maar bij neer gelegd
Het nieuwe frame zal niet veel langer mee gaan ben in bang gezien het gewoon een zwakke constructie is
Dus hopelijk is het volgende garantie frame mooier
Met een stikkerset ofzo doen ze niets ook zowel trek als de dealer niet

Bedankt voor jullie reacties
Ik had die winkeldeur met een dreun dichtgesmeten. Wát een waardeloze lbs zeg.
EmTeeBee
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 187
Lid geworden op: vr 8 april 2011, 13:58

japie carbon schreef: vr 19 april 2019, 11:59 En voor de rest zal ik die dealer in het vervolg ook mooi voorbij lopen, wat een ballentent is dat als ze je niet eens tegemoed willen komen.
Giant-E schreef: vr 19 april 2019, 13:27 Ik had die winkeldeur met een dreun dichtgesmeten. Wát een waardeloze lbs zeg.
Wat een agressie ineens! We kennen maar één kant van het verhaal hé. Voor hetzelfde geld is TS zelf verantwoordelijk voor de schade en heeft de LBS uit coulance bij Trek een ander frame geregeld. In dat geval heeft de LBS topservice geleverd en heet TS enorme mazzel! :bier:
Hans v o
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 4 september 2018, 20:38

Ik denk dat mijn dealer wel zijn best heeft gedaan maar trek zelf niet egt mee werkt
Het stikkersetje is wel jammer dat dat niet te regelen is
Owja ik denk dat als er zoveel problemen zijn met scheurtjes op deze plaats bij dit type frame dat het niet aan mij licht

Maar goed mijn volgende fiets word waarschijnlijk een andere merk en zal ik vooraf goed de garantie voorwaarden bespreken met de dealer

Ik krijg de fiets komende dinsdag weer opgebouwd terug dus ik moet zeggen dat dat wel netjes en snel is gezien de aanvraag dinsdag is gedaan en het paas weekeind er tussen zit
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Hans v o schreef: vr 19 april 2019, 13:45 Maar goed mijn volgende fiets word waarschijnlijk een andere merk en zal ik vooraf goed de garantie voorwaarden bespreken met de dealer

Ik krijg de fiets komende dinsdag weer opgebouwd terug dus ik moet zeggen dat dat wel netjes en snel is gezien de aanvraag dinsdag is gedaan en het paas weekeind er tussen zit
Nu is Trek zo ongeveer het merk dat de garantie super op orde heeft. Min of meer 'no questions asked' en razendsnel. Alleen Giant doet het net zo goed, van vrijwel ieder ander merk (ik weet het niet allemaal) kun je dat niet zeggen.

Alleen loop jij dus tegen het praktijkprobleem aan waar je bij vrijwel ieder merk tegenaan gaat lopen. (zoals we hier in dit topic dus concluderen).


Dus vrijwel iedere keuze die je gaat maken buiten Trek om gaat waarschijnlijk tegen vallen als het om weer een garantiegeval gaat... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

En nogmaals, Trek is het probleem niet. Je LBS wil je niet helpen.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RuudRuud schreef: vr 19 april 2019, 16:50 En nogmaals, Trek is het probleem niet. Je LBS wil je niet helpen.
Technisch ja, praktijk nee. Daar zijn we nu al meerdere keren op uit gekomen... :roll:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Lars TB schreef: vr 19 april 2019, 18:14
RuudRuud schreef: vr 19 april 2019, 16:50 En nogmaals, Trek is het probleem niet. Je LBS wil je niet helpen.
Technisch ja, praktijk nee. Daar zijn we nu al meerdere keren op uit gekomen... :roll:
Klopt, maar er blijft met een beschuldigend vingertje naar Trek gewezen worden en niet naar de LBS. En daar kan ik niet zo goed tegen :roll: Wellicht herhaal ik dat te vaak en is dat kwartje al lang gevallen.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4654
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Als je wat meer in de fietsindustrie loopt weet je ook dat LBS en importeur lang niet altijd goed door 1 deur kunnen. Soms word je als LBS behoorlijk uitgemolken en bij klachten wordt er al snel gedreigd met verbreken contract etc. Ofwel niet teveel naar LBS wijzen. Ze moeten ook maar onder coulance dit frame weer opbouwen .. kosten nieuwe kabels? Lagers? Arbeid? ... allemaal vanuit je winst terwijl de klant al extra korting wil omdat je met de internetprijzen mee moet gaan .. nee ik vind het te makkelijk dat wijzen naar LBS.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
marco0708
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 22 december 2014, 19:55
Mijn mountainbike: Superfly 100 pro sl Numinis Ultimate 3.29

hanjovdberg schreef: di 30 april 2019, 10:46 Als je wat meer in de fietsindustrie loopt weet je ook dat LBS en importeur lang niet altijd goed door 1 deur kunnen. Soms word je als LBS behoorlijk uitgemolken en bij klachten wordt er al snel gedreigd met verbreken contract etc. Ofwel niet teveel naar LBS wijzen. Ze moeten ook maar onder coulance dit frame weer opbouwen .. kosten nieuwe kabels? Lagers? Arbeid? ... allemaal vanuit je winst terwijl de klant al extra korting wil omdat je met de internetprijzen mee moet gaan .. nee ik vind het te makkelijk dat wijzen naar LBS.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een merk dreigt een contract op te zeggen bij garantie of klachten, en zeker Trek niet want die krijgen klachten genoeg van hun dealers wegens niet leverbaar zijn van veel modelen.
Bij Trek dealers is het eerder andersom !
macB
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 806
Lid geworden op: do 7 april 2005, 20:45

Mijn ervaring is dat Trek ook een ombouwvergoeding toekent binnen de eerste zoveel jaar na aankoop.

Ben wel benieuwd welke LBS het om gaat. Ik vermoed een internerverkoper, dozenschuiver of ander soort welke veel korting geeft en hierdoor weinig wil doen.
Shit happens
I_do
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2407
Lid geworden op: vr 13 juli 2012, 15:33

macB schreef: di 30 april 2019, 17:08 Mijn ervaring is dat Trek ook een ombouwvergoeding toekent binnen de eerste zoveel jaar na aankoop.

Ben wel benieuwd welke LBS het om gaat. Ik vermoed een internerverkoper, dozenschuiver of ander soort welke veel korting geeft en hierdoor weinig wil doen.
Dan is het geen LBS, staat voor local bike shop, en zijn dus juist alle fietsenwinkels behalve de internetverkopers of dozenschuivers!
marco0708
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 38
Lid geworden op: ma 22 december 2014, 19:55
Mijn mountainbike: Superfly 100 pro sl Numinis Ultimate 3.29

macB schreef: di 30 april 2019, 17:08 Mijn ervaring is dat Trek ook een ombouwvergoeding toekent binnen de eerste zoveel jaar na aankoop.

Ben wel benieuwd welke LBS het om gaat. Ik vermoed een internerverkoper, dozenschuiver of ander soort welke veel korting geeft en hierdoor weinig wil doen.

Ombouw vergoedingen doen alle merken eigenlijk wel, met verschillende bedragen uiteraard voor verschillende gebreken
Je krijgt ook vergoeding als je een wieltje moet overspaken bij Trek, alleen niet altijd dezelfde velg beschikbaar en dan rij je rond met verschillende velgen in je fiets
Plaats reactie