Biken met je kids!!!

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

awinkel schreef: wo 6 maart 2019, 14:59 Gaaf! :-q
Het valt mij altijd weer op dat die kids eigenlijk geen gevaar kennen en daarom dit soort hindernissen ook vrij makkelijk nemen.
De mijne begint langzaam wel gezonde angst te krijgen, kan inmiddels goed aangeven wat hij wel en niet durft. Dat verschilt soms ook per dag. Gewoon veel herhalen dan slijt het er allemaal goed in :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Beetje aanklooien in het parkje in de buurt.
Na een paar keer oefenen:
"papa, wil je me filmen"

Afbeelding
https://youtu.be/vbnHEy_Hkdc

Ik vond het een heel stuk spannender dan hij op dat moment

:tong
Laatst gewijzigd door 38x10 op zo 28 april 2019, 21:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ging prima! :-q
Dat je het als papa enger vind dan het kind zelf komt heel bekend voor. :-D
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ik wil morgen in de ochtend met mijn kid (5 jr) voor het eerst een speel rondje doen ergens op de UHR, ik twijfel een beetje wat het best voor hem zal zijn.. Iemand een idee, welk rondje is het makkelijkst /meest kind vriendelijk?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Ik zou voor Austerlitz gaan.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

Ja.. die indruk had ik zelf ook een beetje, maar twijfelde nog wat LV/Hv leek me ook wel wat, niet zo zeer de hele route, maar de omgeving is redelijk kind vriendelijk met dat grasveld en het restaurant, je kan bij wijze van spreken rondjes om het grasveld blijven rijden op de baan..
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Voor een kind van 5j is Lage of Hoge Vuursche wellicht nog wat te technisch. Dan zou Zeist nog beter zijn. Austerlitz is niet heel spannend en daar kan je mooi kijken wat je kind kan.
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

ik heb een beetje het idee dat alle rondjes gewoon veel te lang zijn, 15 km gaat hij nooit trekken, maar hij kan al best een beetje sturen en wil niets liever dan gaan crossen met papa. Eigenlijk zoek ik dus een niet te uitdagend parcours, waar je zelf makkelijk een rondje van bij wijze van spreken een km lang in kan maken ..
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Austerlitz dan. Kun je eventueel alleen het noordlusje pakken. En na afloop uiteraard appeltaart in het Beauforthuis.

Overigens kunnen kinderen vaak meer dan je denkt! 15 km is best te doen, als je maar de tijd neemt.
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

En austerlitz is het geworden, eerst de noordlus, daarna appeltaart en vervolgens de zuidlus! Ik ben behoorlijk onder de indruk van wat zo een kereltje kan, zo een eerste keer :-q Noordlus eigelijk foutloos zonder voetjes op de vloer, behalve voor plassen en praten over wat hij nu net weer zag. En het ratelt maar door, ha ha :) De zuidlus was wel wat uitdagender en dat begon met de enorme kom bocht net na de splitsing met Zeist.. ook enkele "drops" en wat "boomstam" hobbels waren net wat te imposant..

:-q

#trotsevader
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

'Told you so!
:-q



Die kombocht is ook favoriet bij mijn mini-me. Hij is er al eens bijna uitgevallen omdat hij wel heel hoog, maar niet heel hard ging :D
Inmiddels zijn drops tot een kleine halve meter en sinds kort dus ook trappetjes al bijna geen uitdaging meer. Nog een paar jaar en ze durven meer dan wij! :~
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
Bokmaaa
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 762
Lid geworden op: wo 25 januari 2017, 13:17
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX9

38x10 schreef: za 27 april 2019, 11:33 Beetje aanklooien in het parkje in de buurt.
Na een paar keer oefenen:
"papa, wil je me filmen"

Afbeelding
https://youtu.be/vbnHEy_Hkdc

Ik vond het een heel stuk spannender dan hij op dat moment

:tong
Haha, prachtig! Die kont maximaal boven het achterwiel, hij heeft goed geluisterd :)
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2045
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Rustig aanrollen: check!
Kont naar achter: check!
Armen gestrekt: check!
Pedalen horizontaal: check!
Hakken omlaag: check!
Tong binnenboord: che..... ; lukt niet! :D
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

hendrikjan schreef: di 30 april 2019, 15:09 En austerlitz is het geworden, eerst de noordlus, daarna appeltaart en vervolgens de zuidlus! Ik ben behoorlijk onder de indruk van wat zo een kereltje kan, zo een eerste keer :-q Noordlus eigelijk foutloos zonder voetjes op de vloer, behalve voor plassen en praten over wat hij nu net weer zag. En het ratelt maar door, ha ha :) De zuidlus was wel wat uitdagender en dat begon met de enorme kom bocht net na de splitsing met Zeist.. ook enkele "drops" en wat "boomstam" hobbels waren net wat te imposant..

:-q

#trotsevader
Dat was een leuke dag zo te lezen! :-q
Dat door blijven ratelen is erg bekend. :-)
Op naar de volgende rit! ;-)
hendrikjan
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 621
Lid geworden op: ma 1 december 2014, 11:12

38x10 schreef: di 30 april 2019, 15:48 'Told you so!
:-q

Ja, ja ... :-q


awinkel schreef: di 30 april 2019, 16:03
hendrikjan schreef: di 30 april 2019, 15:09 En austerlitz is het geworden, eerst de noordlus, daarna appeltaart en vervolgens de zuidlus! Ik ben behoorlijk onder de indruk van wat zo een kereltje kan, zo een eerste keer :-q Noordlus eigelijk foutloos zonder voetjes op de vloer, behalve voor plassen en praten over wat hij nu net weer zag. En het ratelt maar door, ha ha :) De zuidlus was wel wat uitdagender en dat begon met de enorme kom bocht net na de splitsing met Zeist.. ook enkele "drops" en wat "boomstam" hobbels waren net wat te imposant..

:-q

#trotsevader
Dat was een leuke dag zo te lezen! :-q
Dat door blijven ratelen is erg bekend. :-)
Op naar de volgende rit! ;-)

Ja, erg goede dag!! En inderdaad op naar de volgende!!
Er nu op terugkijkend begrijp en denk ik wel dat HV/LV een tandje te veel zou zijn geweest..
Plaats reactie