Bikepacking met een xc hardtail

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
PaganiProductions

Waarschijnlijk ga ik later dit jaar bikepacking doen afstand 250 km nu weet ik dat het het goed gaat met de Alma. Maar zijn er nog dingen waar ik aan moet denken een aantal spullen ga ik huren.
We gaan verder het Zuiden ook ardennen en Duitsland wil het met de Alma doen.
Waar moet ik verder aandenken /kopen.
Hei word de eerste keer bikepacking en het is met een groep.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Goeie waterdichte tassen. Alpkit bijvoorbeeld. En plak wat electratape op je toptube en headtube waar je de tassen bevestigt want ze beschadigen je frame vrij snel door schuren.

Je alma is prima geschikt.
Waar woke is, is vuur
PaganiProductions

Makkelijk schreef: ma 29 april 2019, 11:11 Goeie waterdichte tassen. Alpkit bijvoorbeeld. En plak wat electratape op je toptube en headtube waar je de tassen bevestigt want ze beschadigen je frame vrij snel door schuren.

Je alma is prima geschikt.
Die tassen ga ik huren
Meer info hier https://servatius.bikepackingweekend.com
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ziet er goed uit!
Waar woke is, is vuur
PaganiProductions

Moet ik een paar van die extra accu's meenemen voor opladen smartphone gps.
of een dynamo voor stroom op te wekken
Kan ik het gewoon met mijn 34/11/46 setup op rijden.
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Als ik het goed lees is het twee dagen. Meestal is er wel stroom op een camping maar je zou een goede powerbank mee kunnen nemen. Dat moet wel goed gaan.

Wat betreft je verzet. Ik zou het zelfs zonder versnellingen wel aandurven dus wat je hebt is ok!
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
PaganiProductions

Tinnieman schreef: di 30 april 2019, 07:55 Als ik het goed lees is het twee dagen. Meestal is er wel stroom op een camping maar je zou een goede powerbank mee kunnen nemen. Dat moet wel goed gaan.

Wat betreft je verzet. Ik zou het zelfs zonder versnellingen wel aandurven dus wat je hebt is ok!
Goed dan ik ga er niks aan te laten aanpassen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Hou je wel rekening mee dat dit een serieus zware rit is, als je nog nooit 100km hebt gefietst gaat dat tegenvallen. Je fietst veel maar ga echt aan die afstanden werken!
Waar woke is, is vuur
PaganiProductions

Makkelijk schreef: wo 1 mei 2019, 00:21 Hou je wel rekening mee dat dit een serieus zware rit is, als je nog nooit 100km hebt gefietst gaat dat tegenvallen. Je fietst veel maar ga echt aan die afstanden werken!
Wel al meer dan 70 km gereden
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

PaganiProductions schreef: wo 1 mei 2019, 10:40
Makkelijk schreef: wo 1 mei 2019, 00:21 Hou je wel rekening mee dat dit een serieus zware rit is, als je nog nooit 100km hebt gefietst gaat dat tegenvallen. Je fietst veel maar ga echt aan die afstanden werken!
Wel al meer dan 70 km gereden
Ik gok dat dag 2 weleens 100km met veel hoogtemeters kan zijn.
Maar omdat je met meerdere mensen rijdt kom je ook weer wat makkelijker vooruit, het motiveert.
Zou inderdaad een powerbank meenemen. Voor je navigatieapparaat heb je geen grote nodig, telefoon moet je gewoon niet teveel gebruiken. Ik heb voor dit soort situaties een goeie 10000mah powerbank.

Leuk dat je dit doet, komt wel goed ook :-q
Waar woke is, is vuur
PaganiProductions

Makkelijk schreef: wo 1 mei 2019, 11:19
PaganiProductions schreef: wo 1 mei 2019, 10:40

Wel al meer dan 70 km gereden
Ik gok dat dag 2 weleens 100km met veel hoogtemeters kan zijn.
Maar omdat je met meerdere mensen rijdt kom je ook weer wat makkelijker vooruit, het motiveert.
Zou inderdaad een powerbank meenemen. Voor je navigatieapparaat heb je geen grote nodig, telefoon moet je gewoon niet teveel gebruiken. Ik heb voor dit soort situaties een goeie 10000mah powerbank.

Leuk dat je dit doet, komt wel goed ook :-q
Wil graag wel mijn ritten bijhouden zowel met garmin als met smartphone.
Omdat ik met 2 kettingen rijd en ik max 150 km met een ketting kan rijden.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik zou deze rit gewoon lekker op 1 ketting rijden PP, dat kan wel voor een keer!
Waar woke is, is vuur
PaganiProductions

Makkelijk schreef: wo 1 mei 2019, 21:14 Ik zou deze rit gewoon lekker op 1 ketting rijden PP, dat kan wel voor een keer!
Word slijtage dan niet teveel.
Denk voor de zekerheid wel de 2de ketting meeneem.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

PaganiProductions schreef: wo 1 mei 2019, 21:30
Makkelijk schreef: wo 1 mei 2019, 21:14 Ik zou deze rit gewoon lekker op 1 ketting rijden PP, dat kan wel voor een keer!
Word slijtage dan niet teveel.
Denk voor de zekerheid wel de 2de ketting meeneem.
Is echt niet nodig. Het gaat om gelijke slijtage. Als je nou na het bikepackweekend je ketting wisselt en je laat de ander er ook een keer 250 opliggen is het weer gelijk.
Waar woke is, is vuur
PaganiProductions

Makkelijk schreef: wo 1 mei 2019, 21:44
PaganiProductions schreef: wo 1 mei 2019, 21:30
Word slijtage dan niet teveel.
Denk voor de zekerheid wel de 2de ketting meeneem.
Is echt niet nodig. Het gaat om gelijke slijtage. Als je nou na het bikepackweekend je ketting wisselt en je laat de ander er ook een keer 250 opliggen is het weer gelijk.
goed zal ik onthouden en spaart weer wat gewicht.
Plaats reactie