- Verkocht- LTHT Dartmoor Primal 29

Bied hier je mountainbike, frame, onderdelen of wat maar met mountainbiken te maken heeft aan.
Gesloten
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Ik verkoop mijn in 2018 en met liefde opgebouwde Dartmoor Primal 29" als complete fiets of als frame en headset, vork, dropper en zadel, trapas, crankset en tandblad- pakket. Ik had hem voor een vriend opgebouwd voor een buitenland avontuur en om de lokale rondjes mee te rijden maar vanwege rug- en knieklachten kan hij er helaas geen gebruik van maken. Ik heb er ongeveer 700 km. mee gefietst en netjes onderhouden.

De Primal is een cross country/ trail hardtail met een speelse en compacte geometrie. Het frame is geschikt voor voorvorken met een veerweg van tussen de 100 en 140 mm. Deze Primal is voorzien van een nieuwe en nauwelijks gebruikte Suntour Epixon 29 vork met 130 mm. veerweg. Met de meegeleverde tapered vorkkroon kan je eenvoudig een andere vork met een tapered stuurbuis monteren en wisselen. De vork en het frame zijn nieuw gekocht, er zijn kleine lakkrasjes en zelfs een chipje te vinden te vinden (als je goed zoekt) en heeft de drop- out achter lakschade door een gebroken derrie hanger bij versturen en een afgelopen ketting. Met de wielen gemonteerd zie je er niets van. Ook de nieuw gekochte remmen zijn niet smetteloos, de rechter hendel is gekrast, geen invloed op werking.

Ik (1,91 mtr.) zit heerlijk, actief en rechtop op de Primal met 40 mm. stuurpen en de dropper met setback. Ben je langer of wil je liever een meer racy/ XC houding dan monteer je de meegeleverde 60 mm. stuurpen. Ben je kleiner dan houd je de 40 mm. stuurpen en verlaag je deze (ca. 3 cm ruimte).

Compleet € 700,-, laatste verlaging, zit weinig rek meer in
Dartmoor Primal 29, maat L, rood/ zwart (nieuw gekocht)
Dartmoor Blink headset, met extra tapered vorkkroon (nieuw gekocht)
Suntour Epixon 29", 130 mm. veerweg, met remote lock out (nieuw gekocht)
Kind Shock E- Ten 125 mm. dropper met stuurbediening, interne bekabeling (recent service gehad, zgan)
Shimano XT M780 shifter en derrie, XT 11- 36 cassette met Hope 40 t. tandwiel, Snail 30 t. NW tandblad rood
Shimano Deore cranks, UN BB 55 trapas en On One flat pedalen
Shimano SLX M7000 schijfremmen (nieuw gekocht, bon aanwezig), met 185 mm. voor en 180 mm. schijf achter
Bontrager Jones XR 2,35 voorband, Maxxis Ardent 2,25 (winter) achterband (beide banden in zeer goede staat), butyl binnenbanden
Bontrager Rhythm scandium wielset, 22 mm. interne breedte, achter 135 QR en voor QR/ 15 mm./ 20 mm. steekas doppen (nu met 15 mm. steekas)
Ritchey 35 mm. riser, Truvativ Hussefeldt 40 en 60 mm. stuurpen
"onzichtbare" bel rood, dikke transparente folie op onderbuis

of

Compleet, zonder wielen (banden en discs krijg je er wel bij) € 550,-

of

Frame, headset en 40 en 60 mm. stuurpennen, dropper en zadel, trapas, cranks, trappers en tandblad, derrie en shifter- pakket € 350,-

Extra bij aflevering: tapered vorkkroon, aankoop- en werkplaats bon frame, aankoopbewijs remmen, originele reserve derrie hanger, Maxxis Ikon 2,2 (lichtlopende achterband, gebruikt), Schwalbe Tough Tom 2,25 (voorband, nieuw), Vaude rugtas rood (scheurtje in band, genaaid), Northwave fietsbroek met binnenbroek maat XL

Te bezichtigen en op te halen in Arnhem.

Afbeelding
Hier met 60 mm. stuurpen en Maxxis Ikon achterband

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door maanfruit op di 14 mei 2019, 21:58, 11 keer totaal gewijzigd.
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Damn, foto's werken niet. Probeer het morgen nog een keer.
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Dat komt omdat je rechtstreeks naar de JPG's moet linken ipv naar de pagina

Maar, gaaf fietsje! Helaas is N+1 inmiddels al aardig vol in de schuur :winkie:
Laatst gewijzigd door Mark-V op wo 24 april 2019, 11:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Bedankt Mark :-q

Ik heb het zelf ook geprobeerd dus nu met dubbele foto's :winkie: . Het blijkt dat mijn laptop een ander besturingssysteem heeft, in Pinkbike krijg ik geen 'pad' naar de foto te zien welke in kan kopieeren naar ons forum. Moet voortaan maar old skool op de PC op zolder foto's plaatsen.......
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
Mark-V
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1606
Lid geworden op: do 9 augustus 2018, 16:55
Contacteer:

Het kan wel met een iPad, maar dat is erg omslachtig. PC is inderdaad makkelijker ;)
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Mark-V schreef: wo 24 april 2019, 11:32 Het kan wel met een iPad, maar dat is erg omslachtig. PC is inderdaad makkelijker ;)
Ik plaats de foto’s met een iPhone via Tinypic. Gaat prima.
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Goeie fiets Maaanfruit!

Ook echt een koopje maar ik moet eigenlijk meer ruimte maken en heb op dit moment geen spare cash in verband met andere projecten.

Voor jou dan maar een gratis kick en up!

:-q
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Dank je Tinnieman, vind het ook jammer maar ja, 2 ltht's in de schuur is wat overdriven :winkie:

Pricedrop en up!
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Laatste pricedrop voor de complete fiets. Fiets staat in opslag, eet geen brood en staat rustig te wachten tot een biker hem koopt, mijn vriendin zin heeft om mee te gaan of een van mijn kids groot genoeg is :winkie:
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
blauwemtb
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 32
Lid geworden op: di 7 mei 2019, 17:36

pb gestuurd!
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

Pb terug
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gebruikersavatar
maanfruit
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 525
Lid geworden op: do 20 oktober 2011, 22:18
Mijn mountainbike: Arnhem

De Primal is verkocht aan een nieuw lid van ons forum, veel plezier ermee Michiel :-q
My bike is built like me; cheap frame and heavy parts


Running is for prey :winkie:
Gesloten