Buitenband in velg.

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
eenkameleon
All rounder
All rounder
Berichten: 89
Lid geworden op: do 30 december 2010, 20:01
Mijn mountainbike: Trek Remedy 8

Sinds 6 weken de trotse bezitter van een Trek fuel ex 8 na jaren 26 inch te hebben gereden. Daar hoort natuurlijk een eerste lekke band bij. Bandje geplakt en terug om de velg gelegd. Maar nu.....
Mijn buitenband blijft met de randen in het midden van de velg liggen en zet niet verder uit naar de rand van de velg. Al geprobeerd om alles in te smeren met Dreft, maar dit zet ook geen zoden aan de dijk. Alle tips zijn welkom want ik durf na 28 jaar probleemloos banden plakken niet naar de lbs.

En ja tubeless komt zo ineens erg dichtbij.

Gr.

Jeroen
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

eenkameleon schreef: vr 26 april 2019, 20:44 Sinds 6 weken de trotse bezitter van een Trek fuel ex 8 na jaren 26 inch te hebben gereden. Daar hoort natuurlijk een eerste lekke band bij. Bandje geplakt en terug om de velg gelegd. Maar nu.....
Mijn buitenband blijft met de randen in het midden van de velg liggen en zet niet verder uit naar de rand van de velg. Al geprobeerd om alles in te smeren met Dreft, maar dit zet ook geen zoden aan de dijk. Alle tips zijn welkom want ik durf na 28 jaar probleemloos banden plakken niet naar de lbs.

En ja tubeless komt zo ineens erg dichtbij.

Gr.

Jeroen
Heb je m al naar zo’n 3,5/4 bar gepompt? Als het goed is ploppen ze dan (hoorbaar) vanzelf op hun plek.
hanjovdberg
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4658
Lid geworden op: za 18 augustus 2012, 10:30
Mijn mountainbike: Trek Stache 7 29+ Olympia team fully Ede

Toevallig niet een te kleine binnenband die je naar jouw idee te hard moet oppompen? Klinkt trouwens wel alsof je buitenband van nature niet de breedte heeft die past bij je velg ..

Zou met tubeless maken dan ook lastig worden zonder compressor.
- arrogance leads to ignorance -

Opruiming / te koop

SYS Niner Jet 9 RDO
Plaats reactie