Bike fitting met flats

Welke trainingsvormen zijn er, hoe werkt een hartslagmeter, wat te doen bij blessures, en welke sportdranken en energierepen kun je het beste mee nemen. Alles wat het lichaam van de biker aangaat kan hier gevraagd worden.
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10365
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Hoe dan?
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
Jurf
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: zo 29 maart 2015, 00:33
Mijn mountainbike: Orbea Wild+ Ibis Ripmo

downhilldirtbike schreef: wo 24 april 2019, 23:00 Bukken en buigen, kunnen een migraineaanval uitlokken.
Met spanningshoofdpijn geloof ik dat meteen, met migraine heb ik daar in medische literatuur nooit wat over gelezen...
Meer surfer dan fietser, maar als ik fiets: Ibis Ripmo + Orbea Wild 2023
maaf2
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1061
Lid geworden op: zo 1 februari 2015, 09:32

Wellicht een beetje een off-topic vraag, maar lees zo veel over bikefittings: is een bikefitting ook te doen zonder specifieke fiets? M.a.w. kan er ook een algemeen sommetje gemaakt worden die je kan gebruiken als basis voor uitzoeken nieuwe fiets?
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Denk ook eens aan:

- Core Stability trainingen.
- Een lichter verzet trappen met hogere frequentie


...... en "Gewoon"fitter worden helpt ook al veel bij(rug) klachten
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3160
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

maaf2 schreef: do 25 april 2019, 10:07 Wellicht een beetje een off-topic vraag, maar lees zo veel over bikefittings: is een bikefitting ook te doen zonder specifieke fiets? M.a.w. kan er ook een algemeen sommetje gemaakt worden die je kan gebruiken als basis voor uitzoeken nieuwe fiets?
Het is wel handig om te weten welke type fiets je op het oog hebt, of waarvoor je een bikefitting wilt doen.
Destijds heb ik het gebruikt voor de positie op de racefiets, maar ik heb gelijk ook gevraagd welke maat Canyon geschikt zou zijn voor me.
Gewoon de specificaties van de maten van de betreffende fiets op internet op gezocht en de bikefitter heeft me laten voelen wat het verschil was tussen maat S, M en L.
downhilldirtbike
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 619
Lid geworden op: di 17 maart 2009, 20:47
Mijn mountainbike: El Mariachi

Jurf schreef: do 25 april 2019, 09:27
downhilldirtbike schreef: wo 24 april 2019, 23:00 Bukken en buigen, kunnen een migraineaanval uitlokken.
Met spanningshoofdpijn geloof ik dat meteen, met migraine heb ik daar in medische literatuur nooit wat over gelezen...

Ik meende het zelf wel eens te ervaren.
Heb toen wat gegoogeld en vond er wel wat over, maar dat zal misschien geen medische literatuur geweest zijn.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

diaseti schreef: zo 3 maart 2019, 17:06 Ik kan inderdaad wel even een foto plaatsen met hoe ik momenteel op de fiets zit, alleen heeft iedereen een mening en dat maakt het vaak erg lastig.
Als Harkstede in de buurt is, zou ik daar langs gaan. En een goed gesprek aangaan met de bikefitter als ie daar voor open staat. Aan de hand van dat gesprek weet jij of jij met hem in zee wil. Het is zijn vak dus ik neem aan dat ie goed kan inschatten of hij jou kan helpen.

Scheelt je de mening van ons aller alhier :kiss:
Plaats reactie