Upgraden of gewoon nieuwe build ?

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Als cheeta de paadjes kiest wil ik mee, als ik in iets anders dan 30/50 moet klimmen wens ik jullie veel plezier :bier: :lol:
Waar woke is, is vuur
aurelius
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10371
Lid geworden op: do 26 november 2009, 23:35
Mijn mountainbike: Lux Trail CF7

Lars TB schreef: di 23 april 2019, 22:33
aurelius schreef: di 23 april 2019, 21:24 @Lars, wat mij echt eens leuk lijkt is dat ik jou ook eens mee uit fietsen neem hier. Gaan we met een groepje (UHR)bekenden, hoeven we ons onderweg dus ook niet de hele tijd bezig te houden met elkaar :winkie: . Wordt dan een soort technische marathon richting Chaudfontaine Banneux, vanuit Eijsden. Jij op jouw afdaalbeest, ik op mijn klimgeit. Als jij dan op jouw dikke trailfiets net zo vlot klimt als dat ik daal op mijn filigreine marathonbike moet dat mooi uitmiddelen :lol: . Dagtocht, wat langere snellere overbruggingsstukken, afgewisseld met mooie technische steile klimmen, dito afdalingen, stukje 'bikepark', gave trails. Wat vind je ervan? Zal wel juni/juli worden, schat ik. Klein Let's Ride-je dus, anders houdt het teveel op op zo'n eind. Nou ja, klein... ik schat 80km - 1600hm. Of een alternatiefje wat dichterbij, van Bos Vise naar Luik en retour. Dan iets minder lang/hoog klimmen/dalen, wel veel echt leuke trails, pak en beet 60km 1250hm. Bouwpakket en MvdL willen vast weer mee en chaperonneren. Kapitein Iglo wil misschien ook wel mee? Bij deze, de uitnodiging staat :-q .
Je slaat 1 aspect over (of focust weer op jouw stokpaardje: snelheid): kies de fiets die bij de rit/gezelschap past. Als we ook omhoog moeten gaan knallen, dan pak ik ook een andere fiets. Naar beneden compenseer ik ook wel voldoende met skills. Voor mij hoef je het niet te doen, ik heb nooit beweert dat jij de verkeerde fiets hebt, sterker nog, bevestig iedere keer dat als het daarom gaat, je inderdaad zo iets moet nemen. En dat zou ik in zo een geval zelf dus ook doen.

In dat opzicht gaat een dikke trailbike testen voor jou ook niet werken, want je mindset zal verkeerd blijven: "stik, maar liefst 3 seconden langzamer op deze klim van 2 minuten, zie je dat zo een fiets niet werkt". :winkie:



Maar een keertje fietsen is prima. Als Cheeta de paadjes inderdaad uit kiest! (Om de rollen om te draaien :wink: )
@Lars, mijn uitnodiging had geen dubbele boodschap of zo hoor, hij is gewoon bedoeld zoals hij bedoeld is. Een uitnodiging. Ik bedenk gewoon een hele mooie uitdagende technische tocht waarbij alles aan bod komt. En iedereen fietst lekker op wat ‘ie wil of het meest geschikt acht.
Dus... meer info volgt. Laat je maar verrassen :-q !
The "Fun Zone" is definitely quicker to find on a shorter travel bike.
You only want as much as is necessary and as little as possible.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Ja leuk, Lars en Aurelius rijden samen hetzelfde rondje met veel klimmen en dalen op elkaars fietsen en dan nog een keer op hun eigen. Met een speciale helm op die meet hoeveel lol je hebt.

Ff on topic:heel veel frames met veel korting bij bike discount momenteel, inc cube stereo in de gezochte range

https://www.bike-discount.de/en/shop/mtb-frames-22857
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
kan niet meer
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma 11 mei 2009, 22:29
Mijn mountainbike: Spot Mayhem

Die Lets-Ride vind ik wel een goed id daar. Met hemelvaart zit ik in Limburg. :-D

Zelf heb ik een Votec hardtail die mij heel goed bevalt, netjes afgewerkt en betaalbaar. Ik zou rustig het fully-frame kopen als ik al niet een 100mm fully zou hebben.
"This species has amused itself to death"
Plaats reactie