MTB Route Ede

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

Goed nieuws :-D ....zo een feestelijke opening :-D ...heb ik woensdagmiddag tijd, dan kom ik ook... :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
martenj
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 200
Lid geworden op: wo 15 juli 2009, 18:42

wamske schreef: do 18 april 2019, 11:21 Hoe 'kids' is het kids rondje? Ik heb pas een rondje gefietst met mijn zoontje van 4 over het mindervaliden pad op de ginkelse hei (tegenover het asiel). Dat vond hij mooi en vanuit daar zijn we nog wat paden op gegaan verder het bos is. Toen werd het al gauw wat te spannend.

Dus; hoe verhoudt het kids rondje zich tov de route?
Ik ben vandaag met mijn zoontje van 4 jaar geweest die goed kan fietsen maar dit was niet te doen. Bulten 2x groter dan hij zelf en ook nog eens flink mul. Oudere kinderen tegen gekomen maar die moesten ook vaak stoppen. Wel jammer had het iets kind vriendelijker verwacht. Als je met hoge snelheden komt aanvliegen dan kun je aardig rond vliegen. Soms zaten er wel echt leuke stukjes tussen waardoor hij het weer super vond.

Ik denk dat je 10+ moet zijn wil je dit echt goed kunnen fietsen. Kunnen we nog 6 jaar oefenen 😁
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

martenj schreef: di 23 april 2019, 00:22
wamske schreef: do 18 april 2019, 11:21 Hoe 'kids' is het kids rondje? Ik heb pas een rondje gefietst met mijn zoontje van 4 over het mindervaliden pad op de ginkelse hei (tegenover het asiel). Dat vond hij mooi en vanuit daar zijn we nog wat paden op gegaan verder het bos is. Toen werd het al gauw wat te spannend.

Dus; hoe verhoudt het kids rondje zich tov de route?
Ik ben vandaag met mijn zoontje van 4 jaar geweest die goed kan fietsen maar dit was niet te doen. Bulten 2x groter dan hij zelf en ook nog eens flink mul. Oudere kinderen tegen gekomen maar die moesten ook vaak stoppen. Wel jammer had het iets kind vriendelijker verwacht. Als je met hoge snelheden komt aanvliegen dan kun je aardig rond vliegen. Soms zaten er wel echt leuke stukjes tussen waardoor hij het weer super vond.

Ik denk dat je 10+ moet zijn wil je dit echt goed kunnen fietsen. Kunnen we nog 6 jaar oefenen 😁
:lol: :-q
Het is natuurlijk ook een kids rondje, niet een kleuter rondje.
Denk dat het voor de hele kleintjes idd wel iets te veel is.
Blijven oefenen. :-q :-q
Gebruikersavatar
Merijn.
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 576
Lid geworden op: do 16 juni 2016, 16:00
Mijn mountainbike: staat in de kelder

kuijtje.nl schreef: ma 22 april 2019, 22:12 Nog even een huishoudelijke mededeling over de Lapierre Mountainbikeroute Ede en het kinderrondje. Deze twee lussen worden woensdagmiddag 24 april geopende door de opdrachtgever... Gemeente Ede.
Is dat ook het sein dat de bordjes op de juiste plek staan en de route goed zonder GPS te rijden is?
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

Merijn. schreef: di 23 april 2019, 15:06
Is dat ook het sein dat de bordjes op de juiste plek staan en de route goed zonder GPS te rijden is?
Yep, ik heb zondag rood gereden en die is nu goed te volgen.
Gele bordjes staan er nog wel en kunnen verwarrend zijn maar niet te veel op letten.
De verbinding naar het paarse "kids rondje" is er ook en is ook rond te rijden.
Ik weet alleen niet zeker of er weer een verbinding terug van paars naar rood is aangegeven.
Gebruikersavatar
wamske
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 295
Lid geworden op: za 5 januari 2013, 11:04
Mijn mountainbike: Cotic FlareMax '18, Kona Unit '21, Trek Singletrack 930 '93

martenj schreef: di 23 april 2019, 00:22
wamske schreef: do 18 april 2019, 11:21 Hoe 'kids' is het kids rondje? Ik heb pas een rondje gefietst met mijn zoontje van 4 over het mindervaliden pad op de ginkelse hei (tegenover het asiel). Dat vond hij mooi en vanuit daar zijn we nog wat paden op gegaan verder het bos is. Toen werd het al gauw wat te spannend.

Dus; hoe verhoudt het kids rondje zich tov de route?
Ik ben vandaag met mijn zoontje van 4 jaar geweest die goed kan fietsen maar dit was niet te doen. Bulten 2x groter dan hij zelf en ook nog eens flink mul. Oudere kinderen tegen gekomen maar die moesten ook vaak stoppen. Wel jammer had het iets kind vriendelijker verwacht. Als je met hoge snelheden komt aanvliegen dan kun je aardig rond vliegen. Soms zaten er wel echt leuke stukjes tussen waardoor hij het weer super vond.

Ik denk dat je 10+ moet zijn wil je dit echt goed kunnen fietsen. Kunnen we nog 6 jaar oefenen 😁
Bedankt voor de heads-up!
Biker67
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 357
Lid geworden op: ma 26 juni 2017, 15:09

pietervl
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 674
Lid geworden op: zo 17 mei 2009, 17:08
Mijn mountainbike: kanondeel scherp mesje, haast, grootse V en een opvouwfiets

De opening was vandaag in het jeugdjournaal. Meest gebruikte woord: leuk
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5861
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

De Kids route :-q met de opening van vanmiddag achter ze aan gekacheld, wat erg goed ging en ook leuk was :-D :-q omdat tijdens het biken, natuurlijk ook lekker aan het kletsen waren..... En zo ook te horen dat zo'n jonge bikester liever paard rijd, dan dat ze mtb rijd... :lol: :lol: :lol:
Dus na één ronde kids route, terug naar het gemeentehuis en ik ben gelijk door gegaan naar de route Ede.... Was natuurlijk erg benieuwd en mij is het zeker niet tegen gevallen :-D :-q
De route is nog niet klaar, maar ik kon het niet laten om de nog niet uitgepijlde single track('s) niet te rijden.... sorry ik was gewoon te nieuwsgierig :oops: :D
Ik heb totaal 45 km gereden, en dus alles wat er te rijden was ook gereden en iedere uithoek van de route heb gezien :-D :-q en ik kan niet anders zeggen, dat Ede een hele hele echte mtb route krijgt :-D :-q en naar mijn idee een pittige met genoeg uitdagingen ook nog eens....Ede :-q :-q
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

Jefro98 schreef: di 23 april 2019, 16:20
Merijn. schreef: di 23 april 2019, 15:06
Is dat ook het sein dat de bordjes op de juiste plek staan en de route goed zonder GPS te rijden is?
Yep, ik heb zondag rood gereden en die is nu goed te volgen.
Gele bordjes staan er nog wel en kunnen verwarrend zijn maar niet te veel op letten.
De verbinding naar het paarse "kids rondje" is er ook en is ook rond te rijden.
Ik weet alleen niet zeker of er weer een verbinding terug van paars naar rood is aangegeven.
ik vond de rode route nog niet echt duidelijk uitgepeild. ik fietste zaterdag voor het eerst, maar rond het oversteken van N224 is er bij mij wat mis gegaan.
pijl stond denk ik recht door, maar de route leek rechts af te gaan . deze een tijdje gevolgd maar daarna toch ook weer kwijt geraakt.
naar een omzwerving van 20 km :o toch de route weer gevonden. voor de rest leuke route beetje mul nog.
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5590
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Kidsrondje, toch heb ik zo het vermoeden dat dit een racerondje wordt voor de ervaren mannen.
Kort, snel flow etc.
De KOMS zullen wel snel opgevolgd worden.
klaast
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 858
Lid geworden op: vr 12 juli 2013, 15:35

Rayb81 schreef: wo 24 april 2019, 23:11 Kidsrondje, toch heb ik zo het vermoeden dat dit een racerondje wordt voor de ervaren mannen.
Kort, snel flow etc.
De KOMS zullen wel snel opgevolgd worden.
Wat ik hier al eens zei: 'kidsrondje' doet het rondje echt tekort. Qua flow doet het me aan Rhenen denken en dat vind ik een erg fijn rondje...
Misterelmo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 183
Lid geworden op: zo 26 augustus 2018, 07:58

Rayb81 schreef: wo 24 april 2019, 23:11 Kidsrondje, toch heb ik zo het vermoeden dat dit een racerondje wordt voor de ervaren mannen.
Kort, snel flow etc.
De KOMS zullen wel snel opgevolgd worden.
Een kids rondje hoeft niet kinderachtig te zijn. Juist leuk dat het op snelheid ook een mooi rondje is voor de geoefende kids of de volwassen "kids". Als de beoefenaar die voor de kom gaat en wil inhalen zich maar goed beseft dat hij te gast is bij de kids! Oftewel lekker je kom om 6 uur s'ochtends doen als het zo belangrijk is voor je...
Klusteam MTB Zuid Veluwe
Jefro98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1249
Lid geworden op: wo 28 mei 2008, 11:20

tiny schreef: wo 24 april 2019, 22:37

ik vond de rode route nog niet echt duidelijk uitgepeild. ik fietste zaterdag voor het eerst, maar rond het oversteken van N224 is er bij mij wat mis gegaan.
pijl stond denk ik recht door, maar de route leek rechts af te gaan . deze een tijdje gevolgd maar daarna toch ook weer kwijt geraakt.
naar een omzwerving van 20 km :o toch de route weer gevonden. voor de rest leuke route beetje mul nog.
Daar waar je recht gegaan bent bij de oversteek ben je op een nieuw nog niet geopend deel gekomen.
Voor nu is het nog beter om gewoon de N224 over te steken, aan de overkant links af, het bospad naar rechts en na een meter of 20 links de rode route weer op.
tiny
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 695
Lid geworden op: ma 3 september 2007, 18:41
Mijn mountainbike: een fiets

Jefro98 schreef: do 25 april 2019, 08:21
tiny schreef: wo 24 april 2019, 22:37

ik vond de rode route nog niet echt duidelijk uitgepeild. ik fietste zaterdag voor het eerst, maar rond het oversteken van N224 is er bij mij wat mis gegaan.
pijl stond denk ik recht door, maar de route leek rechts af te gaan . deze een tijdje gevolgd maar daarna toch ook weer kwijt geraakt.
naar een omzwerving van 20 km :o toch de route weer gevonden. voor de rest leuke route beetje mul nog.
Daar waar je recht gegaan bent bij de oversteek ben je op een nieuw nog niet geopend deel gekomen.
Voor nu is het nog beter om gewoon de N224 over te steken, aan de overkant links af, het bospad naar rechts en na een meter of 20 links de rode route weer op.
thnnx staat dat ook uitgepijlt zo? want volgens mij oversteken en dan links heb ik geen paaltje gezien?
uiteraard kan ik het ook gewoon gemist hebben.
blijf je zelf er zijn al anderen genoeg :-D
Plaats reactie