Van der Poel op weg naar goud in 2024!

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Loknor schreef: ma 1 april 2019, 11:17
yo-eddy schreef: za 2 maart 2019, 23:14 Ik begrijp dat jij graag achteraf wilt vergelijken wat de cijfers op de weg zullen zijn maar ik waag mij graag aan de voorspelling dat het palmares van Mathieu dat van Stybar ruim gaat overstijgen. We gaan het zien, het wordt in ieder geval genieten :-q
Absoluut genieten :-q

Maar waar ik naar kijk is dar er een enorm verschil tussen potentie en wat eruit komt.

- Heeft MvdP meer talent als Stybar? Vermoedelijk wel (Veldrit carrierre vergelijken is wat lastig omdat Stybar al snel een vol wegprogramma op de weg draaide en ervoor koos minder wedstrijden te rijden,... en Sven Nijs is een factor).
- Heeft MvdP door zijn sprint een heel sterke troefkaart tov Stybar? Absoluut.
- Is MvdP een kannibaal met een ijzersterke mentaliteit? Absoluut!!!
- Ben ik verbaasd als MvdP een hele grote op de weg wordt? Natuurlijk niet!

Maar op dit moment is Stybar als wegrenner in een heel andere categorie dan MvdP. En gezien hoe Stybar dit jaar rijdt is het zeer twijfelachtig dat MvdP nu opeens haasje over gaat doen. Net zoals Van Aert echt nog niet een grotere is dan Van Aevermaet, al knalt de potentie van de renner af.

Ik vind Greg ook een mooi voorbeeld hoe moeilijk het is om echt door te breken. Voor 2016 was hij absoluut een hele grote meneer, maar eigenlijk had hij vooral een enorm pak korte uitslagen. Hij was zo dominant, altijd erbij, het zat er gewoon aan te komen. Maar pas in 2016 won hij echt grote prijzen en vooral 2017 maken Greg een superster.

Die eerste klassieker of TdF etappe winnen is een enorme drempel. Pas daarna kan je meepraten met de grote kanonnen. En jawel, het ziet er natuurlijk fantastisch uit. Maar potentie en eindresultaat zijn twee verschillende dingen (uiteraard met een sterk verband).
En nu? :wink: .......... die Killer mentaliteit van Mathieu is echt zijn wapen, als hij de eindstreep ziet dan ontploft hij gewoon :o
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Ik vond zijn optreden in de Brabantse Pijl al een straf nummertje maar dit was nog een aantal factoren straffer.
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
corex
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1869
Lid geworden op: vr 1 juli 2005, 15:57
Mijn mountainbike: hard, fully en een vouw mtb

Ja, deze was ook weer schitterend.

Nu even aftellen tot 18 mei.
alpine stars cromega dx , giant escaper (rip), giant mcm (2x rip), cannondale f600, trek topfuel (rip), trek topfuel 8, santa cruz blur xc 2, trek fuel ex 8
Bochtenridder 1e klas
Stop vertrutterisatie !
Loknor
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 170
Lid geworden op: za 19 mei 2018, 19:56

Yo-Eddie, ik neem heel veel terug... wat een leuke manier om ongelijk te krijgen :winkie:

Sagan vind ik nog steeds erg prematuur, maar jeetje... best kans dat ik weer dik ongelijk zou krijgen, dat zou toch wat zijn zeg :-q
Gebruikersavatar
Mario070
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5842
Lid geworden op: wo 14 december 2016, 12:08

:lol: :wink:
Hoe maakt men deze cirkel vierkant?

Dan Empfield
yo-eddy
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5461
Lid geworden op: za 29 oktober 2005, 12:14
Mijn mountainbike: 11ANTS pANTher LTHT

Loknor schreef: zo 21 april 2019, 18:58 Yo-Eddie, ik neem heel veel terug... wat een leuke manier om ongelijk te krijgen :winkie:

Sagan vind ik nog steeds erg prematuur, maar jeetje... best kans dat ik weer dik ongelijk zou krijgen, dat zou toch wat zijn zeg :-q
Ik zal eerlijk zijn, VdP blijft mij ook verbazen, Ik volg 'm al zo'n jaar of 6 (sinds Louisville WK cyclocross toen hij bij de junioren won). Je kon toen al zien dat dit een heel bijzonder ventje was ...... maar wat hij vandaag liet zien had ik ook echt niet meer zien aankomen :o :o :o

Verder ook zeker een (zeer) geslaagd seizoen voor Stybar hoor :-q
https://www.instagram.com/hidde_extreme/
Mountainbiking is not a crime
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Hij heeft 8 levens, daar waar de rest er bij 7 af is, staat hij op en denkt: pijn is fijn.

Daar ergens in de bergen zal iemand toch iet wat onrustig zijn :bier:

Helaas voor ons, zo als het er nu voorstaat 3 mtb wereldbekers op het programma.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

3 stuks maar, hoezo dat?

Ik vond het ook al vreemd dat ie na zn eerste aanval vandaag meteen uitgeblust zou zijn.
In de vorige koersen heeft ie namelijk laten zien dat ie meerdere keren aan kon gaan.

In een van zn interviews naderhand gaf ie ook aan dat ie gewoon nog goede benen had na die aanval.
Nu snap ik des temeer dat ie zo hard kon terugkomen.

Vind het jammer dat we zo lang op het mountainbiken moeten wachten, vorig jaar was er al een wedstrijd in Maart, nu wordt ons geduld op de proef gesteld.
Gebruikersavatar
tiewrap
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3239
Lid geworden op: do 25 september 2014, 16:27
Mijn mountainbike: Haibike Sleek

Heb het in de herhaling gekeken.
Zelf als je weet dat ie gewonnen heeft, geloof je gewoon niet dat die mogelijkheid er überhaupt was.

Prachtig !
European certified guide.
Trips & clinics voor de enduro rijder ==> www.mtb-solutions.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Rayb81 schreef: ma 22 april 2019, 00:43 3 stuks maar, hoezo dat?
Langere rustperiode daarna. Zijn ploegleider zinspeelde op deelname aan het WK op de weg. Parcours schijnt op zijn lijf geschreven te zijn. Zoals ie nu ook rust neemt, ter voorbereiding op Albstadt.

Suggestief: plaatsing voor de spelen, mbt mtb, is voldoende. In 2020 is dat het hoofddoel.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Nachtje over geslapen.


De enige verklaring voor deze overwinning is dat de koers verkocht is als een kermiskoers! Zeer netjes gespeeld door alle deelnemers!


:bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2037
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

Lars TB schreef: ma 22 april 2019, 10:23 Nachtje over geslapen.


De enige verklaring voor deze overwinning is dat de koers verkocht is als een kermiskoers! Zeer netjes gespeeld door alle deelnemers!


:bier:
Hahaha ja, dat was het :D :-q
Gebruikersavatar
bartsince1975
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 615
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 21:07
Mijn mountainbike: Brodie Expresso / Snowdon MK-007

Pfff finale nu al een keer of zes teruggekeken, wat een baas!

Hij is zeker hard vooruitgegaan in duurvermogen het afgelopen jaar, ik geef hem ook in het xc dit jaar grote kans.
Speedfreak98
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1258
Lid geworden op: ma 27 juli 2009, 17:15
Mijn mountainbike: Orbea Oiz M10 2021

Ondanks dat ik het ook allemaal geweldig vind wat Van der Poel op de racefiets presteert zie ik niet wat hem dat zal helpen bij het mountainbiken. Ik hoop natuurlijk van wel en ben blij dat hij zich nu weer gaat storten op het mountainbiken.
Gebruikersavatar
Tinnieman
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 732
Lid geworden op: za 25 september 2010, 12:53
Mijn mountainbike: McKing Number One, soma Wolverine V2 -- Kona unit monsteravontuurding 2021

Echt niet? Hij heeft techniek. Hij heeft plezier. Hij kan herstellen waar anderen dood gaan en met zijn duurvermogen zit het meer dan snor.

Ik zie niet in waarom dat niet genoeg kan zijn voor MTB wereldbeker.

Hij zat al kort en hij wordt niet slechter.
Bij weer en wind, in zon en regen, kom je leuke mensen tegen
http://www.strava.com/athletes/1928283
Plaats reactie