NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
Rollingforever
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 452
Lid geworden op: za 17 december 2011, 18:46

Rond kwart voor 1 zag ik een ambulance bij de parkeerplaats bij Amerongen, hopelijk niks ernstigs gebeurd.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

dubbelop schreef: za 20 april 2019, 15:16 OMLEIDINGEN AMERONGEN
De omleidingen op route Amerongen blijven dicht totdat het enkele dagen heeft geregend.
Er is op de afgesloten stukken groot onderhoud gepleegd met een minigraver. In de aangepakte stukken zit door de grote droogte nog geen stevigheid. Als we deze stukken nu openstellen rijden we al het gedane werk gelijk weer kapot.
KNMI verwacht vanaf woensdag/donderdag regen.
https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/w ... imaatpluim
Zaterdag is er dan 8 mm gevallen en een week later (op 4 mei) ca 30 mm. Er zijn onzekerheidsmarges. Klopt mijn aanname dat 30 mm waarschijnlijk wel voldoende is, maar 8 mm te weinig?
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

We hebben nog 200mm achterstand in te lopen.
Maar we gaan het zien. We hebben hier geen ervaring mee. voorspellen is onmogelijk.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Ik er niet een handig iemand die een soort van mobiele kar of aanhanger kan fabriceren met een watertank met sproeifunctie?
Als ie eenmaal staat op een afgesloten segment kan je elke dag wat sproeien. Ik denk namelijk dat dit nog lang niet de laatste droge periode is geweest.
Gebruikersavatar
Willem Altes
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2163
Lid geworden op: za 19 januari 2019, 01:26

Zelfs als je een hele giertank over het spoor weet te krijgen, kan je daar maar een klein stukje mee doen. Je hebt heel veel water nodig. Ik vermoed niet dat het goed is voor het draagvlak van MTB als daar in droge tijden duizenden kuubs aan water in gaan.
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1391
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

bert l. schreef: zo 21 april 2019, 07:49 We hebben nog 200mm achterstand in te lopen.
Maar we gaan het zien. We hebben hier geen ervaring mee. voorspellen is onmogelijk.
Dat voorspellen is met name moeilijk als het om de toekomst gaat :D
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5568
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Ik zie maar 1 oplossing en dat is de oude routes terug heropenen, die waren wat meer watervast ;-)
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5628
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Die hielden wat meer water vast. :kiss:
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Grapjassen :-D
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

bert l. schreef: do 14 maart 2019, 12:49 Afbeelding

alle manschappen aan de lenspompen...
Aan, kijk ik heb water voor Amerongen gevonden... :kiss:
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Twee emmertjes water halen
Twee emmertjes pompen


Is er al een leuk verbindingsstukje?
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
KILROY
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 501
Lid geworden op: di 20 mei 2003, 13:13
Mijn mountainbike: Niner AIR RDO 2020, Element 970 2017, Element 50 (met pensioen), On One Inbred 26 (met pensioen)

Lag er mooi bij vandaag! Voor mij de eerste keer met de omleiding, wel weer eens leuk om dat stukje over de oude route te fietsen (dat brede stuk onverhard met aan het einde klim omhoog). Meer voor de herinnering overigens, wat was die route toch een armoede vergeleken met al het moois wat er nu ligt.

Veel recreanten en kids op het parcours vandaag, leuk om te zien het is tenslotte meivakantie.
Helaas toch weer een snelle stravarijder die "naar rechts" moest roepen terwijl ik achter een manneke reed die zichtbaar zijn best aan het doen was. Ventje schiet vervolgens verschrikt aan de kant. Kansloos, wat de stravarijder overigens meer dan duidelijk te horen kreeg van ondergetekende en achterop fietsende vader. Gaf hem nog een blik van kom dan, snelle harry. Om hem vervolgens het stof in de ogen te trappen. Karma. :bier:
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Ah, mooi dat het er goed bij ligt. Morgen met mijn neefje van 11 naar Leersum, en als het lekker gaat plakken wij of Amerongen of Hoge Ginkel er aan vast. (hij wil een moeilijke route) Hij rijd de LJC dus Strava rijders probeer hem maar bij te houden. :D (ik moet bekennen dat ik af en toe een beetje moeite heb om weer bij hem te komen)
◼︎ Go round the outside.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Vanmiddag heel relaxed Amerongen en Rhenen gereden. Dan zien de routes en met name Amerongen er anders uit. Nu snap ik dus niet waarom er gezegd wordt dat alle UHR routes op elkaar lijken. Ik laat dat altijd maar gaan maar vandaag dacht ik echt. Het verschil tussen Rhenen en Amerongen vind ik groot.
Weinig flow op Amerongen, zeker nu het zo los/ mul is.
Gebruikersavatar
Tijgerhaai
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3855
Lid geworden op: vr 24 april 2009, 15:43
Mijn mountainbike: Scott Scale, Spark & Genius
Contacteer:

Vandaag dus met mijn neefje Leersum, Hoge Ginkel, en Amerongen gereden. Ligt er prima bij. Zand? Als je Schoorl gewent bent is dit niks. Lekker gereden en mijn neefje had er stiekem best het gas er op staan. (Ondergetekende 30 PR’s) Maar moet toch ook zeggen dat door erosie en nog wat aanpassingen hier en daar de routes lekker volwassen beginnen te worden. Lekker zo laten of zelfs nog wat ruiger laten worden. Dat ze “allemaal” het zelfde zijn is er dus wel vanaf. :-q
◼︎ Go round the outside.
Plaats reactie