Fox Float 34 en snelle (brake)bumps

Hoe moet je je derailleur afstellen, remmen vervangen...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

suravida schreef: ma 15 april 2019, 21:38 Staat ook bekend om zijn ontspannen houding en bereidheid tot discussie :lol:
Vreselijke vent is het.. “Ik, de grote PVD heb altijd gelijk en jullie kunnen/weten er niks van” is wat hij gemiddeld op het web kotst.
Wel leuk om af en toe z’n site te checken :wink:

Ook mijn Fox is nu ook officieel tokenloos en heb er maar eens 10-15psi extra ingedaan en heeft 20% sag. Rebound laten staan op 4 klikjes vanaf open.
Op straat even lomp met voorkant gedaan en gebruikt even zo makkelijk de hele veerweg..
Binnenkort ook maar eens gaan proberen in het terrein.
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
reetegoed
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1330
Lid geworden op: ma 5 juli 2004, 19:06

Nou nou , doet me aan de oude Reba tijden denken . Pagina na pagina over de instelling van die dubbel lucht vork. Dat ware mooie tijden :-q

En ja ik heb nu ook zo een"Fox 32 Float SC Performance Elite, 100mm travel, FIT4 Damper, remote lockout"
Gek he , mijn oude Sid Wcs was een slappe vaatdoek , maar oh wat ging die lekker.

Vwb die Fox , bij mij zit er maar 1 token in. Die is er uit geweest maar dat beviel niet.
Ik heb een vraag: mijn fit 4 lockout heeft dacht ik 22 clicks op de low sp demping.
Wanneer de lockout niet gebruikt word heeft de lowspeed demping instelling dus ook invloed en niet alleen bij het aantrekken van de lockout?
Geef mij maar een bos en een mountainbike en je heb geen last meer van mij.
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Haha, ik rij nog steeds op zo'n dual air Reba. Aangezien hij bij mij nog nooit problemen heeft gehad ondanks vrij minimaal onderhoud zou ik niet weten waarom ze er vanaf zijn gestapt. Ze hadden m toch best in het assortiment kunnen houden met een "for physics PhD' s only" disclaimer erop. Want als je een beetje snapt wat ie doet is ie heerlijk instelbaar.
Anyway, volgende week (?) komt de nieuwe bike met 130mm 34 FIT4 met daarin standaard 3 tokens. We gaan het meemaken hoeveel ik daar bij of af wil halen. Maar zo te lezen kan ik wel een tokentje overnemen van deze of gene die m niet hebben wil :D
Give me little bits of / more than I can take
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

suravida schreef: ma 15 april 2019, 21:38 Staat ook bekend om zijn ontspannen houding en bereidheid tot discussie :lol:
Uhhh...
Maar zolang je advies vraagt streel je zn ego ;)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
novaterra
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2917
Lid geworden op: wo 4 mei 2005, 19:27
Mijn mountainbike: Bird Aeris 9

ak-77 schreef: ma 15 april 2019, 23:20 Haha, ik rij nog steeds op zo'n dual air Reba. Aangezien hij bij mij nog nooit problemen heeft gehad ondanks vrij minimaal onderhoud zou ik niet weten waarom ze er vanaf zijn gestapt. Ze hadden m toch best in het assortiment kunnen houden met een "for physics PhD' s only" disclaimer erop. Want als je een beetje snapt wat ie doet is ie heerlijk instelbaar.
Anyway, volgende week (?) komt de nieuwe bike met 130mm 34 FIT4 met daarin standaard 3 tokens. We gaan het meemaken hoeveel ik daar bij of af wil halen. Maar zo te lezen kan ik wel een tokentje overnemen van deze of gene die m niet hebben wil :D
Probeer hem eerst maar eens goed, ik heb ook vanalles geprobeerd, van vol met tokens tot niks erin. En het beste vindt ik hem werken zonder tokens en iets meer druk erin. Is ie bij harde klappen wat vergevings gezinder
Bird Aeris 9 blurple
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

Herman de Biker schreef: ma 15 april 2019, 22:20
suravida schreef: ma 15 april 2019, 21:38 Staat ook bekend om zijn ontspannen houding en bereidheid tot discussie :lol:
Vreselijke vent is het.. “Ik, de grote PVD heb altijd gelijk en jullie kunnen/weten er niks van” is wat hij gemiddeld op het web kotst.
Als jij zelfs al zo reageert, dan moet het wel echt een vreselijke vent zijn. :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Kan hij niets aan doen, ligt aan het land waar hij geboren is. Daar schijnen meer mensen zo te zijn...
(ze hebben er nu zelfs een president gemaakt)
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Marco79
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1468
Lid geworden op: vr 6 juni 2014, 13:21
Mijn mountainbike: Nicolai Saturn 14 ST `21; Custom Orange Clockwork Evo `20; Kona Unit; Monocog 29-er

ThaSingleTrackMastah schreef: do 18 april 2019, 11:54 Kan hij niets aan doen, ligt aan het land waar hij geboren is. Daar schijnen meer mensen zo te zijn...
(ze hebben er nu zelfs een president gemaakt)
Je bedoelt die oranje bralaap? :winkie:
“Old, not obsolete”
Gebruikersavatar
Herman de Biker
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 526
Lid geworden op: di 4 augustus 2015, 12:30
Mijn mountainbike: staal

Fox Float 34 en snelle brake Trumps..
'BUILT not Bought '
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

En Peter Notdone.

Maar oppassen wat is zeg, anders ga ik bij Vladimir de Petoet in.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
ynze stofkoper
All rounder
All rounder
Berichten: 50
Lid geworden op: ma 19 september 2016, 13:31
Mijn mountainbike: Cube reaction pro 26"

ik heb gelukkig niet zo veel instellingen anders zou ik de weg ook kwijt raken.
deze lijkt te weten waar hij het over heeft.
https://www.youtube.com/watch?v=D9vsOHmmmpo
mvg Ynze

Op de weg rijden kan altijd nog.
ChillyWilly
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: ma 12 maart 2012, 13:35
Mijn mountainbike: Trek Fuel EX 9.8 2018

Er zit vanaf de factory vaak onwijs veel grease in de negatieve kamer, waardoor hij effectief dus veel kleiner is. Ik zou beginnen met hem een lower leg service te geven met dus niet te veel grease en de correcte hoeveelheden 20WT en 5WT teflon olie.

Qua instellingen begin ik altijd met de tuning guide van Fox: https://www.ridefox.com/dl/bike/605-00- ... e-revA.pdf
Ik rij zelf met één token minder dan aangegeven, dus dat zou 2 zijn voor 130mm en ongeveer 5psi minder druk. Rebound wel zoals in de guide.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16705
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Gisteren ben ik weer met de Snowdon op de UHR geweest, en heb toen oa twee keer de Snakerun gereden. Inmiddels zijn alle tokens eruit en heb ik er iets meer druk in zitten dan eerder. Daarmee haal ik nog steeds voldoende veerweg.

Maar op de hobbeligste stukken van de Snakerun blijft het behelpen... naar het einde toe heb je twee bomen die wat dichter op elkaar staan waar je tussendoor moet. Je komt daar met een flauwe linkerbocht op af en het hobbelt aardig :-)

Als ik daar niet wat gas terugneem kan ik de fiets gewoon niet op z'n lijn houden, het voelt gewoon moeilijk controleerbaar. Beide keren met een verschillende reboundinstelling. Ik ben er vrij zeker van dat ik niet buiten de goede reboundmarges val, helemaal open is echt te snel.

Tot nu toe blijft dit dus een zwakke plek van deze vork voor mij, voor de rest ben ik er eigenlijk gewoon dik tevreden mee. "Enkelvoudige" klappen vangt hij prima op, wat hobbeltjes op singletracks zijn geen probleem. Het is puur de combinatie (wat) hogere snelheid met korte felle hobbels.

Ik ga vandaag of morgen toch langs Bikesuspension om de vork en demper van m'n Merida af te geven, zal dan ook eens vragen of hij hier iets meer over kan zeggen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Ik denk nog steeds dat je je tijd het beste kan besteden aan het wegschoffelen van de brake bumps op UHR :lol: Maar misschien ga ik het toch ook een keer zonder tokens proberen, kijken of het uit maakt. Zou het dan het liefst wel op de trail zelf testen, de brake bumps zijn niet elke rit even erg...
Waar woke is, is vuur
Gebruikersavatar
ak-77
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3123
Lid geworden op: do 5 januari 2012, 00:23

Mmm, lastig, zeker op afstand. Teveel high speed compressie demping? Dat zou ook op enkele klappen moeten opvallen maar daar kun je misschien nog omheen tunen met wat lagere druk ofzo. HSC is niet instelbaar natuurlijk dus ook lastig uit te zoeken.
Ik heb nu zelf een paar ritjes op mijn 130mm fox 34 erop zitten en ik vind het een super vork, extreem goed gecontroleerd juist, ook over brake bumps. Fit4 demper, dat wel. En mijn vergelijkingsmateriaal is een 100mm Reba op een hardtail dus erg kritisch zal ik niet wezen.
Give me little bits of / more than I can take
Plaats reactie