Pickenflick...titanium gravelracer; toch verkocht

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ik heb die Hoover er zelf opgezet, maat 42cm
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Update:
Er is een nieuwe frameset onderweg ........... :oops:
ondanks dat ik er goed mee uit de voeten kan met zero setback zadelpen en 80mm voorbouw, voelt XL toch als een wat groot frame. Ik zit eigenlijk tussen L en XL in en heb uiteindelijk voor XL gekozen ivm het wat hogere balhoofd, maar daarmee gaat de ett ook naar 59cm. Zeker als ik afwissel met mijn L wegfiets valt het steeds weer op dat het toch wat groot lijkt allemaal.

Nu heb met die nieuwe "hoover" dropbar 20mm extra hoogte en is dat hogere balhoofd eigenlijk helemaal niet meer nodig (ik heb al een spacer omhoog gezet)..........L zou met ett 57cm , 1.5 cm korter balhoofd en 2cm kortere zitbuis eigenlijk beter moeten passen.........ikmben nogal perfectionistisch op dit gebied.......dus na lang puzzelen en twijfelen, overlegd met PlanetX en een kaal L frameset besteld vanuit UK (voor de Brexit :winkie: )

Dus binnenkort spullen ombouwen....proefrijden.....en waarschijnlijk de XL frameset in de verkoop voor de liefhebber :bier:
Gebruikersavatar
hoodoo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 233
Lid geworden op: do 8 november 2007, 16:27
Mijn mountainbike: Kona Hei Hei, Evil Offering, Canyon Grizl, Scott Addict

Ik zal de advertenties goed in de gaten houden :-)
Remember to do things which are right rather than things that are easy
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

hoodoo schreef: di 16 april 2019, 13:35 Ik zal de advertenties goed in de gaten houden :-)
Je mag alvast bieden op de XL frameset :winkie:
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Zal ook in L wel een mooie fiets blijven :-q (zelfs met een krom stuur).
Even dacht ik de OnOne het frame wilde ruilen :~ , maar je hebt gewoon een nieuwe besteld :wink:
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 17 april 2019, 12:23 Zal ook in L wel een mooie fiets blijven :-q (zelfs met een krom stuur).
Even dacht ik de OnOne het frame wilde ruilen :~ , maar je hebt gewoon een nieuwe besteld :wink:
Wordt waarschijnlijk zelfs iets mooier in proporties denk ik :-D
OnOne wilde wel iets doen, maar zo weinig dat ik liever het XL frame zelf hou en verkoop. Kun je ook niet verwachten voor die prijs vind ik, complete fiets was goedkoper als menig titanium frameset en doet er vlgs mij niet voor onder.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Topictitel dan wel aanpassen in #3?
:tong
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

ThaSingleTrackMastah schreef: wo 17 april 2019, 14:45 Topictitel dan wel aanpassen in #3?
:tong
:oops: ........telt een andere framemaat ook al mee??

Binnenkort verkrijgbaar # 3 voor een net prijsje :winkie:
(Jammer dat ie jou wrsch niet past :bier: )
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

#2.1 wordt het dan :-q
Ik had het wel verwacht dat ie aan de grote kant zou zijn.
Ik zit zit zelf tussen M en L met 1.78 en ben gezien de toptube voor de M gegaan.
En zelfs met een kortere stem (80 ipv de standaard 100mm) vind ik de zit nog best gestrekt.
Goed dat je gaat wisselen, zou zonde zijn van zo'n fijne fiets als je er net niet lekker op zit.
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Te groot als gravelracer voor mij maar als hij uiteindelijk voor een spotprijs weg gaat maak ik er een cruiser ala Rivendell van. Ik heb nog wel wat leuke spullen liggen :D .

Maar wel een beetje balen van die dubbele aankoop lijkt me. Maargoed je vakantiegeld doet vast weer een hoop vergeten.
Dat wat we willen is zelden dat wat we nodig hebben en dat wat we nodig hebben, bijna nooit is wat we willen.
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Beetje dure leerschool inderdaad.
Ik was nogal gefocused op de hoogte voor en zonder mogelijkheid voor een proefrit gok je wel eens mis.
Die hoogte los je ook op met bv zo'n gravelstuur met rize (maar daarvan wist ik bestaan niet eens) of positieve stuurpen (vind ik dan persoonlijk wat minder mooi)
Die grote lengte dacht ik op te lossen met korte stuurpen en straight zadelpen......maar daarmee blijft het voor het rijgevoel toch een ( te ?) lange fiets.
Geo en fietsgevoel is toch wat complexer als ik dacht......en uiteindelijk zonde van deze fiets als net niet 100% goed is inderdaad.

Het XL frame wordt natuurlijk geen weggevertje, maar ik sta open voor een faire prijs ( ik heb er nog origineel stuur, zadelpen en zadel bij) pb-tje mag, scheelt me weer verkooptopic maken :winkie:

NB titel aangepast :bier:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Teruglezend naar de eerste pagina blijkt dat de eerste indruk dus toch niet altijd de juiste is... ;-)
(waarmee het vrij geringe belang van een kort proefritje ook aangetoond is).

Maar ik denk wel dat je er goed aan gedaan hebt nu een L te nemen, zoiets blijft toch knagen en dat gaat ten koste van het plezier. Heb het zelf ook meegemaakt met de mtb, was te verliefd op een Voodoo Wanga frame en dat was er alleen in 18"... (16 en 17" is meer mijn maat).
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4056
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

kermit schreef: do 18 april 2019, 08:39 Teruglezend naar de eerste pagina blijkt dat de eerste indruk dus toch niet altijd de juiste is... ;-)
(waarmee het vrij geringe belang van een kort proefritje ook aangetoond is).

Maar ik denk wel dat je er goed aan gedaan hebt nu een L te nemen, zoiets blijft toch knagen en dat gaat ten koste van het plezier. Heb het zelf ook meegemaakt met de mtb, was te verliefd op een Voodoo Wanga frame en dat was er alleen in 18"... (16 en 17" is meer mijn maat).
Klopt inderdaad wat je zegt.
Ik was in eerste instantie nogal bezig met de offroad mogelijkheden en dat gaat met zo'n wat langer frame eigenlijk wel erg lekker als je de grenzen opzoekt . Is ook net wat stabieler vlg mij en minimaal otb gevoel omdat je voorwiel ver voor je zit.....maar je levert toch wel wat bewegelijkheid en speelsheid in en dat merk ik op de weg.
Ik ben ook op mijn L Emonda racefiets (ett 57.5) juist wat korter gaan zitten en dat bevalt toch beter als lang en hoger op de PF (ett 59). De PK in L heeft een ett van 57 en stack&reach zijn vrijwel gelijk aan de Emonda en met de 2cm rize van mijn gravelstuur kan ik sowieso al hoger zitten...........dus dit zou beter moeten gaan kloppen ( hoop ik :~ )

Ik heb al een track&trace nr van DHL :-D Ik ga maar vast eens wat demonteren
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

En als-ie straks klaar is en jij weer fit gaan we 'm een keer uitlaten op een van die routes die je laatst linkte :-q
Mooie zonnige (woens)dag uitzoeken, terras onderweg, dat lijkt me wel wat!
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Cavalier
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 47
Lid geworden op: za 8 september 2012, 08:45
Mijn mountainbike: zelfbouw Xtrail Save 29-er

Pracht van een fiets! boven mijn budget, maar je moet wat te wensen over houden he? :)
Plaats reactie