Strava

Discussiehoek voor GPS Routes/tracks, Navigators, Software en meer.
Plaats reactie
Agamer
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 752
Lid geworden op: vr 30 april 2010, 21:49
Mijn mountainbike: Canyon Lux trail

TenZNL schreef: za 13 april 2019, 12:50 Ik heb het over de totale beweegtijd van de rit. Ik begrijp niet dat Strava een langere tijd registreert terwijl die data van de Garmin komt, hoe kan er nu een verschil van enkele seconden tot meer dan een minuut ontstaan?
Volgens mij komt dat omdat Strava opnieuw een optelsom maakt van alle gecorrigeerde segmentjes en deze samen met de stukken die geen segment zijn presenteert als totaal. Als er bij een aantal segmenten een paar seconden bij of afgaan kan je aan dergelijke afwijkingen komen. De data van je Garmin wordt gedeeltelijk genegeerd.
Canyon Lux trail
Cannondale FSi Carbon 3 (2017)
Cube Reaction GTC Pro 29 (2015)
Trek Fuel 90 (2007)
Gebruikersavatar
TenZNL
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5644
Lid geworden op: zo 31 januari 2016, 15:44
Mijn mountainbike: Opvallend kleurrijk

Oke, op die fiets. Bedankt voor je uitleg.
Als je erover nadenkt is dat eigenlijk best achterlijk, helemaal omdat mijn afstand en snelheid dmv een wielsensor gemeten worden.
Kapitein Iglo
Moderator
Moderator
Berichten: 13025
Lid geworden op: wo 3 december 2008, 10:05

“Het geheel is meer dan de som der delen” wordt bij Strava gewoon heel letterlijk genomen.
Doneer en help mee!

Ibis Ripmo AF 2022
Pace RC529 2019
Sonder Camino Al Apex1 2018

Retired: Nukeproof Scout 290, 2x Trek Superfly 7, Stevens Fluent, Stevens S7
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

I'll lie for you a d that's the truth, zong Meatloaf al eens.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
RRon
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1482
Lid geworden op: za 14 juli 2012, 15:16
Mijn mountainbike: Specialized Epic Evo Expert 2021!

Sinds een aantal dagen zie ik geen gegevens meer in de statistieken van de Strava app? Op de klaptop zie ik ze wel, iemand een idee waar dat aan kan liggen?



18-04-2019.............update gehad en probleem doet zich niet meer voor??? :-q
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Misschien dat ik er overheen heb gelezen. Maar ik kan het niet vinden in de topic.

Sinds kort heb ik er een emtb bij gekocht. Als ik na de tocht de rit op strava zet, dan krijg je een heel vertekend beeld in strava. Om vervuiling te voorkomen sla ik ze op als ebike rit. Echter dan krijg ik geen segmenten te zien.
Is er een mogelijkheid dat ik de segmenten bij de rit op de emtb ook te zien krijg?

Nu sla ik ze in eerste instantie op als rit, om de segmenten te bekijken. Daarna zet ik hem om naar een ebike rit.
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Strava ziet de ebike als doping, en wil de prestaties niet erkennen?
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Dat is het inderdaad. E-bikes worden niet meegenomen in de segmenttijden en terecht. Waarom hoef ik denk ik niet uit te leggen...
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

awinkel schreef: wo 1 mei 2019, 22:33 Dat is het inderdaad. E-bikes worden niet meegenomen in de segmenttijden en terecht. Waarom hoef ik denk ik niet uit te leggen...
Dat snap ik ook. Daarom ook mijn vraag of ik de segmenten kan bekijken zonder dat ze meegenomen worden.
Voor mezelf vind ik het namelijk wel fijn om te bekijken hoe ik er voor sta tov mijn vorige rit.
Gebruikersavatar
sik
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1324
Lid geworden op: wo 9 november 2005, 23:23
Contacteer:

de e-bikers op mn lokale rondje hebben andere segmenten, dus ik denk dat je dan nieuwe e-bike segmenten moet aanmaken.
zo te zien is er geen makkelijke manier om de bestaande segmenten te kopieren:

https://support.strava.com/hc/en-us/com ... o-segments

https://support.strava.com/hc/en-us/com ... ivity-type
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

En als je er een privérit van maakt?
Hier staat niets.
Rutger S
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 716
Lid geworden op: di 20 juni 2017, 12:12

markpatat schreef: do 2 mei 2019, 09:17 En als je er een privérit van maakt?
dat kan wel die komen niet in de klassementen te staan., of je moet zelf segmenten aanmaken, Zie het als een voordeel nu is strava vervuild met honderden overlappende segmenten.
Gebruikersavatar
BullS4
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 156
Lid geworden op: wo 27 november 2013, 21:46
Mijn mountainbike: BMC Trailfox Amp, BMC Urs

Thanks. Hier kan ik iets mee. Ik ga zelf dan maar eens aan de slag om segmenten te maken.
Mike123
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 940
Lid geworden op: ma 7 oktober 2013, 23:13

BullS4 schreef: do 2 mei 2019, 12:54 Thanks. Hier kan ik iets mee. Ik ga zelf dan maar eens aan de slag om segmenten te maken.
Ik heb voor mijzelf ook een rondje aangemaakt van ca 23 km en als prive opgegeven. Als ik dat rondje rijdt krijg ik gewoon alle segmenten te zien die iedereen kan zien en ik zie mijn eigen prive rondje met mijn eigen tijden. En als je bv de 2e snelste tijd hebt van je eigen rondje staat dat ook netjes aangegeven dmv de medaille met de 2 erin.
Tsjibiti
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 19 november 2007, 21:51

Een kennis heeft een Teasi One 3 eXtend. Hiermee lukt het niet gereden ritten in Strava te zetten. Ook niet via de koppeling met een USB-kabeltje aan de PC. Kent er iemand een handigheidje om dit via "omweg" te doen? Misschien opladen naar GPSies en dan converteren naar een gpx.?
Solo fare un giro in bel tempo e a bassa velocità.
Plaats reactie