Kapotte Elixir CR op een oude 26" vervangen of shimano?

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gollos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 17:37
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Race

Mijn redelijk oude 26-er Cube Reaction pro heeft Avid Elixir CR remmen. Ik was bezig met ontluchten er kwam er achter dat mijn achterrem, de hendel lekt. De pakking in de hendel heeft een gaatje en vervangende onderdelen zijn circa € 45.

Nu komen twee dingen samen. Ik ben van plan om einde dit jaar of anders volgend jaar een nieuwe MTB te kopen. Dus naar m.i. sta ik voor de volgende keuzes.
  • mijn Elixir CR (lekkend) achter vervangen met een 2e handssetje op MP voor € 25.
  • goedkope nieuwe Shiman m6000 achterrem € 60 ophalen
  • Dure shimano XT m8000 set voor 180e halen en later monteren op nieuwe fiets
Kan ik mijn huidige set schijfremmen (180 / 160 mm) blijven gebruiken?
Wat zouden jullie doen en waarom?
Cube Reaction C:62 Race
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Oude vid/SRAM gewoon in de prullenbak. Dus ook geen gebruikte kopen. Teveel problemen mee, die SRAM netjes oploste toen de remmen nog gangbaar waren. Maar nu niet meer.

Goedkope Shimano's voor nu, zou ik zeggen.
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Of SLX voor 140,-
Geen Avid meer iig.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16805
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Mocht je die nog niet hebben, meld je aan voor de RCZ nieuwsbrief: http://www.rczbikeshop.com/nl/
Daarin komen regelmatig goedkope Shimano's voorbij, met een kortingscode die je in de nieuwsbrief krijgt. Zelfs de remmen uit de 300 en 400 serie doen het al heel behoorlijk en die heb ik zelfs voor minder als 15 euro p/st al voorbij zien komen.

Je krijgt wel heel veel van die nieuwsbrieven :D , maar zodra je voorzien bent kun je je natuurlijk gewoon afmelden.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gollos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 17:37
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Race

kermit schreef: ma 15 april 2019, 08:26 Mocht je die nog niet hebben, meld je aan voor de RCZ nieuwsbrief: http://www.rczbikeshop.com/nl/
Daarin komen regelmatig goedkope Shimano's voorbij, met een kortingscode die je in de nieuwsbrief krijgt. Zelfs de remmen uit de 300 en 400 serie doen het al heel behoorlijk en die heb ik zelfs voor minder als 15 euro p/st al voorbij zien komen.

Je krijgt wel heel veel van die nieuwsbrieven :D , maar zodra je voorzien bent kun je je natuurlijk gewoon afmelden.

Wat is de levertijd bij deze webshop?
Cube Reaction C:62 Race
Gebruikersavatar
Victor1977
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1010
Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
Mijn mountainbike: Amsterdam

Gollos schreef: di 16 april 2019, 20:45
kermit schreef: ma 15 april 2019, 08:26 Mocht je die nog niet hebben, meld je aan voor de RCZ nieuwsbrief: http://www.rczbikeshop.com/nl/
Daarin komen regelmatig goedkope Shimano's voorbij, met een kortingscode die je in de nieuwsbrief krijgt. Zelfs de remmen uit de 300 en 400 serie doen het al heel behoorlijk en die heb ik zelfs voor minder als 15 euro p/st al voorbij zien komen.

Je krijgt wel heel veel van die nieuwsbrieven :D , maar zodra je voorzien bent kun je je natuurlijk gewoon afmelden.

Wat is de levertijd bij deze webshop?
best wel lang tenzij ze toevallig iets ouds hebben liggen. Ze doen de bestellingen bij hun leverancier na de bestellingen van de klanten en dan staat er meestal gemiddeld wel een maand voor. Ze vermelden het altijd wel netjes erbij.
Gollos
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 13
Lid geworden op: ma 9 juli 2018, 17:37
Mijn mountainbike: Cube Reaction C:62 Race

Victor1977 schreef: di 16 april 2019, 20:48
Gollos schreef: di 16 april 2019, 20:45


Wat is de levertijd bij deze webshop?
best wel lang tenzij ze toevallig iets ouds hebben liggen. Ze doen de bestellingen bij hun leverancier na de bestellingen van de klanten en dan staat er meestal gemiddeld wel een maand voor. Ze vermelden het altijd wel netjes erbij.
Thx voor de info. bij de Oosterburen besteld, kan ik vrijdag of zaterdag met een beetje geluk alles er op zetten en lekker fietsen dit weekend.
Uiteindelijk gekozen voor de m7000 (SLX) was 'slechts' € 121. Niet duurder dan NL-webshops voor de m6000 (standaard deore).

Nu nog een redelijke lucht-voorvork op de kop tikken voor een 26" en ik kan er weer tegen aan.
Cube Reaction C:62 Race
Plaats reactie