Ha bikers,
Ik rij momenteel met raceface Cinch alu 30T en heb enig tijd geleden op marktplaats een 32T gekocht alleen die is nooit aangekomen ( wel netjes mijn geld terug gehad ). Maar nu, drie maanden later, wil ik nog steeds een 32T hebben. Nu kom ik voor raceface 32t alu uit op 70(!!) euro, en voor een stalen op 25 euro. Allebei origineel raceface. De alu is 50 gram en de stalen 140 gram. Maar dat is voor mij niet zo heel belangrijk.
Als ik het prijsverschil zo zie dan snap ik niet dat iemand überhaupt een alu blad koopt.. de stalen gaan veel langer mee voor een derde van het geld.
Of.. is dit te mooi om waar te zijn, of gewoon een goede deal? Zijn er verder nog nadelen bekent? Zoals verhoogd kettingslijtage of draait het hier puur om gewicht en marketing?
Hoor jullie graag!
Kettingblad van staal of aluminium.
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
zelf geen ervaring met raceface maar het lijkt me een duidelijk geval van gewicht en marketing ja. Bij sram zijn de stalen bladen ook goedkoper dan de aluminium versies. Gewicht = geld in onze hobby
-
- Extreme Biker
- Berichten: 852
- Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
- Mijn mountainbike: Cube stereo 120
Daar zit ik dus ook aan te denken. Want ik kan er ook nog een 28t erbij kopen voor in de bergen en dan hou ik nog geld over voor een nieuwe fietsketting..Victor1977 schreef: ↑zo 14 april 2019, 19:25 zelf geen ervaring met raceface maar het lijkt me een duidelijk geval van gewicht en marketing ja. Bij sram zijn de stalen bladen ook goedkoper dan de aluminium versies. Gewicht = geld in onze hobby
Omdraaien kan altijd nog!
- Victor1977
- Pro Biker
- Berichten: 1010
- Lid geworden op: za 4 november 2017, 21:12
- Mijn mountainbike: Amsterdam
dat is precies wat ik ook zou doen. die 100 extra gram op die plek neem je maar voor liefJMA1992 schreef: ↑zo 14 april 2019, 19:55Daar zit ik dus ook aan te denken. Want ik kan er ook nog een 28t erbij kopen voor in de bergen en dan hou ik nog geld over voor een nieuwe fietsketting..Victor1977 schreef: ↑zo 14 april 2019, 19:25 zelf geen ervaring met raceface maar het lijkt me een duidelijk geval van gewicht en marketing ja. Bij sram zijn de stalen bladen ook goedkoper dan de aluminium versies. Gewicht = geld in onze hobby
-
- Extreme Biker
- Berichten: 852
- Lid geworden op: do 8 november 2018, 20:01
- Mijn mountainbike: Cube stereo 120
Dat dacht ik dus ook! Voor die prijs is het ook nog eens leuk wisselen. 100 gram merk je op die locatie waarschijnlijk ook niet eens. Denk dat de vormalige dubbel/trippel cranks zwaarder zijn.
Ik kan ter compensatie ook 1 pedaal thuis laten. Wel die van de kant van het kettingblad anders ben ik in onbalans.
Ik kan ter compensatie ook 1 pedaal thuis laten. Wel die van de kant van het kettingblad anders ben ik in onbalans.
Omdraaien kan altijd nog!