Drop -> Angst overwinnen

Toerend of sneller door de natuur rijden? Hier kun je je ei kwijt.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

funride schreef: vr 12 april 2019, 18:20 Zelf ook 40+ en doe al sinds mijn 12e aan verschillende "extreme sports" probeer nog steeds wel progressie te boeken maar merk dat het toch wel (langzaam) op de weg terug is.
Ach, zolang je de drop op Dorst nog haalt is er niets aan de hand :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Giant-E
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4797
Lid geworden op: za 6 september 2014, 14:40
Mijn mountainbike: Neuron CF8

Hij is 40+. Die tijd ligt allang achter ‘m vrees ik.
funride
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2393
Lid geworden op: di 26 juli 2011, 08:39
Mijn mountainbike: ALTEC ACCRUE

Lars TB schreef: vr 12 april 2019, 18:28
funride schreef: vr 12 april 2019, 18:20 Zelf ook 40+ en doe al sinds mijn 12e aan verschillende "extreme sports" probeer nog steeds wel progressie te boeken maar merk dat het toch wel (langzaam) op de weg terug is.
Ach, zolang je de drop op Dorst nog haalt is er niets aan de hand :-q
welke drop? :winkie:
https://www.britishcycling.org.uk/searc ... g-System-0" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Dat stoeprandje....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
nielsvk
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1359
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 17:51

Ik wordt komend jaar 40, dit jaar snel nog even extreem doen dan maar! :bier:

Merk al wel dat valpartijen sneller blessures opleveren, en dat die blessures langer nodig hebben om te genezen. Aan de andere kant krijg ik na een crash in het ziekenhuis nog steeds iedere keer te horen hoe sterk en gezond ik wel niet ben, maar goed daar zien ze natuurlijk ook wel alle probleemgevallen voorbij komen :wink:
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Met 60 gaat het ook nog steeds hoor! Dus je hebt hebt nog minstens 20 jaar om van alles alles te breken!
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
hurck
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 419
Lid geworden op: ma 7 maart 2011, 11:17

theemutz schreef: vr 12 april 2019, 17:11 Ik krijg het idee dat de gemiddelde leeftijd van de forum leden hoger is dan verwacht. :roll:
Natuurlijk, jeugd zit niet meer op fora hoor ;) Die doen alles op soc media. Als ik zie hoeveel fora waar ik op frequenteerde ondertussen uitgestorven zijn. Gelukkig zitten er hier nog genoeg gelijkgestemden :-D

Overigens, nog een aantal maanden en ik zit ook op tram 4.
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Volgens onderzoek van de provincie Drenthe is de gemiddelde leeftijd van de mountainbiker aldaar 41 jaar.
Kan dus heel goed kloppen dat hier veel 40-50+'ers op het forum zitten... :P
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

hurck schreef: vr 12 april 2019, 21:02 Natuurlijk, jeugd zit niet meer op fora hoor ; )
mtfuji schreef: vr 12 april 2019, 22:43 Volgens onderzoek van de provincie Drenthe is de gemiddelde leeftijd van de mountainbiker aldaar 41 jaar.
Dus behalve niet meer op fora zit de jeugd ook niet op een mountainbike... althans niet in Drenthe. :winkie:
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2746
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

haha, wat mijn vermoeden is, is dat de hedendaagse jeugd inderdaad niet heel druk bezig is met MTB'en maar vooral met MTT 'en…. vrij vertaald in het Nederlands "Mobiele Telefoon Turen"... :roll:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

mtfuji schreef: za 13 april 2019, 08:25 haha, wat mijn vermoeden is, is dat de hedendaagse jeugd inderdaad niet heel druk bezig is met MTB'en maar vooral met MTT 'en…. vrij vertaald in het Nederlands "Mobiele Telefoon Turen"... :roll:
:lol: Inderdaad , vaak in combinatie met fietsen, dat weer wel.

Even on topic wat betreft angst overwinnen bij een drop kan ik melden dat ik het gisteren voor het eerst heb aangedurft om een bepaalde drop op de huisroute te nemen. Er is namelijk een plaats waar je een meter of 5 steil omlaag kunt via drie opties: links via een steil hobbelpaadje van 40 cm breed langs de afgrond, rechts via een drop van 40-50 cm en dan een geslinger door de losse zand, en dan die linkerd in het midden met een drop van 40-50 cm en dan steil omlaag, zodat je met een rotgang naar beneden knalt en meteen weer net zo steil omhoog aan de andere kant. Er zijn mensen die knallen daar gewoon met een jump omlaag, maar ik durfde die middelste optie helemaal niet aan. Gisteren dacht ik, na eerst de andere twee routes gedaan te hebben, ik ga ‘m proberen. Wel op de voorzichtige manier, dus langzaam de drop nemen en daarna de remmen los voor de rollercoaster ride :lol: En het ging goed, vooral de korte snelheids boost en meteen weer bergop was wel kicken. Heb ik toch weer en stapje gezet, al zie ik me daar nooit met een sprong de diepte instorten. Maar wie weet.....
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16046
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Lekker bezig :-q
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
Qprs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1740
Lid geworden op: do 23 augustus 2007, 20:50
Mijn mountainbike: hebben ze moeten begrenzen

theemutz schreef: za 13 april 2019, 12:14 Even on topic wat betreft angst overwinnen bij een drop kan ik melden dat ik het gisteren voor het eerst heb aangedurft om een bepaalde drop op de huisroute te nemen. Er is namelijk een plaats waar je een meter of 5 steil omlaag kunt via drie opties: links via een steil hobbelpaadje van 40 cm breed langs de afgrond, rechts via een drop van 40-50 cm en dan een geslinger door de losse zand, en dan die linkerd in het midden met een drop van 40-50 cm en dan steil omlaag, zodat je met een rotgang naar beneden knalt en meteen weer net zo steil omhoog aan de andere kant. Er zijn mensen die knallen daar gewoon met een jump omlaag, maar ik durfde die middelste optie helemaal niet aan. Gisteren dacht ik, na eerst de andere twee routes gedaan te hebben, ik ga ‘m proberen. Wel op de voorzichtige manier, dus langzaam de drop nemen en daarna de remmen los voor de rollercoaster ride :lol: En het ging goed, vooral de korte snelheids boost en meteen weer bergop was wel kicken. Heb ik toch weer en stapje gezet, al zie ik me daar nooit met een sprong de diepte instorten. Maar wie weet.....
Goed bezig!

Volgens mij weet ik welke drop je bedoelt en heb ik daar toevallig ooit een filmpje gemaakt. Hier, vanaf 2m35:
https://www.pinkbike.com/video/351318/

Ik spring er dan wel vrolijk in, maar bak er daarna dan weer niks van :lol:
Het is hier geen ponykamp!
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Gaaf! :-q
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7361
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Gezocht: crash-test-dummy om deze drop eens voor te doen...

Afbeelding

Vanaf de wortel strak langs de boom wat an sich niet zo problematisch zou zijn, ware het niet dat er twee wortels smerig diagonaal in je landing liggen. Of je er nu verstandig om alles in een keer te proberen (en nog rechts langs de boom in de uitloop) of je toch op een manier in twee keer kunt doen, ben ik nog niet uit...
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Plaats reactie