Banden reviews:

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MacReal
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5635
Lid geworden op: zo 13 maart 2011, 10:53
Mijn mountainbike: is een hardtail
Contacteer:

Zal maar niet vertellen dat ik m'n meeste ritten met een magic Mary doe zeker?
Oh wacht, doe ik het alsnog :roll:

En daar doe ik dan ook van die ritten mee waarbij ik eerst 15km over asfalt naar een xc route rijd :bier:

Maar grip heb ik wel!
Mijn avonturen op YouTube

Blogje
SYS: Knorretje + Hanson

Less yappin', more brappin'!
Gebruikersavatar
cheeta
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7385
Lid geworden op: zo 24 juni 2007, 09:25
Mijn mountainbike: Plopsaland

Als het maar Addix Ultra Soft zijn...

Op het moment met E.13 TRS A/T onderweg. An sich niet slecht (al liepen ze echt hopeloos vol modder bij de eerste bui), maar een Magic Mary Ultra Soft blijft toch m'n favoriet.
"This post may contain irony: Discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure."

| Freie Fahrt fuer freie Buerger! | LHR | Black Trails Matter | Build Back Blacker |
Gebruikersavatar
Oli4k
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1549
Lid geworden op: zo 22 januari 2017, 19:25
Mijn mountainbike: Axevo FX27 | ♻︎ Matrix F-22 | ♻︎ C'dale Prophet SL 650b
Contacteer:

Zojuist vlug nog even een Conti Trail King II besteld omdat ik een Trail King heb gesloopt. Niet tijdens het rijden maar in de werkplaats. Ik had een leeglopende band en dacht wat aangekoekte latex van de hieldraad te poetsen met een doek. Beetje schrobben en het kwam er mooi af. Tot ik de hele zijwang over de hieldraad heen schoof. Woeps. Toen zat er dus een bobbel in de band. Op zich zegt het niets over de kwaliteit van de band maar ik had serieus niet verwacht dat dit kon gebeuren. Zo hard trok ik er ook weer niet aan. Ze zijn ongeveer 1000 km gebruikt, minder dan een jaar oud en zeker niet op. Don’t try this at home, zal ik maar zeggen.

Zaterdagochtend wil ik kunnen rijden dus maar bij de eerste de beste shop die morgen levert gewoon weer een Conti TK besteld. Was het minder urgent dan had ik waarschijnlijk een van de andere aanbevolen banden uit dit topic gekozen.
Makkelijk
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2901
Lid geworden op: ma 10 augustus 2015, 09:37

Hier ook van van banden die je niet wisselt. Liever nog meerdere wielsets die erbij passen. Ik heb een 35mm 27,5 plus set met magic mary voor en achter (totale overkill maar prima!) en een 22.5mm 29 set met rara/noni. Met beide combo’s zou alles te rijden moeten zijn maar rara in de alpen is wel een lek-risico.

Op nieuwe fully ligt op 30mm velgen 27.5 DHF 2.6 / Agressor 2.5 DD met cushcore voor en achter. Lekker zwaar. Dat ga ik de komende dagen testen in Frankrijk. En Amerongen ga ik er ook gewoon mee rijden.
Waar woke is, is vuur
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16798
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Moet wel zeggen dat als het niet op de e-mtb was ik niet met die Minion(s) alles zou rijden, dan kwam er iets à la Nobby Nic & Rock Razor op. Voor hoe en wat ik rijd is dat prima spul.
Maar op de e-mtb heb je geen last van een paar gram of wat rolweerstand extra en profiteer je wel van het "altijd grip" karakter van die banden :-D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Isdatzo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 16:08
Contacteer:

Waar zijn alle liteskin-banden van schwalbe heen? Ik was altijd super tevreden over m'n racing ralph liteskin bandjes, maar die zijn nergens meer te krijgen. De nieuwe is praktisch alleen maar in snakeskin-versie te krijgen (geldt ook voor die racing ray).
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Te slap voor tubeless?
Gelukkig heeft Schwalbe ruim voldoende waardige concurrenten :wink:
ice246
All rounder
All rounder
Berichten: 81
Lid geworden op: vr 21 juli 2006, 19:20
Mijn mountainbike: Santa Cruz Chameleon custom

Een band die ik hier nog niet veel heb zien langskomen, maar mij al een paar jaar erg goed bevalt is de Maxxis Ignitor. Vandaag ook op een vrij mulle ondergrond op Hoge Vuursche weer erg onder de indruk van deze band voorop. Breekt voorspelbaar uit en geeft erg veel grip. Qua rolweerstand voel ik weinig verschil met de rocket ron die ik er eerder op had liggen. Ik heb alleen begrepen dat Maxxis deze band niet meer maakt :( Nu dan toch maar op zoek naar iets anders. Ik heb hier iig genoeg goede suggesties gezien :-q
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

Jurriaan schreef: za 20 april 2019, 15:57 Te slap voor tubeless?
Hou het gewoon op 'te slap'. :bier:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

ice246 schreef: zo 21 april 2019, 16:27 Een band die ik hier nog niet veel heb zien langskomen, maar mij al een paar jaar erg goed bevalt is de Maxxis Ignitor. Vandaag ook op een vrij mulle ondergrond op Hoge Vuursche weer erg onder de indruk van deze band voorop. Breekt voorspelbaar uit en geeft erg veel grip. Qua rolweerstand voel ik weinig verschil met de rocket ron die ik er eerder op had liggen. Ik heb alleen begrepen dat Maxxis deze band niet meer maakt :( Nu dan toch maar op zoek naar iets anders. Ik heb hier iig genoeg goede suggesties gezien :-q
Design van de Ignitor was destijds ‘gejat’ van Continental, de Vertical Pro.
De keuze ter vervanging is reuze. Denk aan Rocket Ron, Cross-king, Vittoria Barzo, etc.

Ik zelf rij nu, na lang geleden Vertical Pro’s, RoRo en CK, met .

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Isdatzo schreef: za 20 april 2019, 11:45 Waar zijn alle liteskin-banden van schwalbe heen? Ik was altijd super tevreden over m'n racing ralph liteskin bandjes, maar die zijn nergens meer te krijgen. De nieuwe is praktisch alleen maar in snakeskin-versie te krijgen (geldt ook voor die racing ray).
Mantel heeft ze nog in 27.5
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Isdatzo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 16:08
Contacteer:

Ad58 schreef: zo 21 april 2019, 18:20
Isdatzo schreef: za 20 april 2019, 11:45 Waar zijn alle liteskin-banden van schwalbe heen? Ik was altijd super tevreden over m'n racing ralph liteskin bandjes, maar die zijn nergens meer te krijgen. De nieuwe is praktisch alleen maar in snakeskin-versie te krijgen (geldt ook voor die racing ray).
Mantel heeft ze nog in 27.5
Yep, dat zag ik. Alleen gaat dat wel heel strak zitten op een 29" velg. Ik heb voor de verandering eens een thunder burt erop gelegd (achter, voor kan m'n racing ralph nog even mee), eens kijken hoe dat bevalt. Ik kom voornamelijk op de Utrechtse Heuvelrug en maak relatief veel kilometers op asfalt. Als 't droog blijft verwacht ik dat 'ie het op de UHR ook vrij aardig doen, ik ben benieuwd.
Gebruikersavatar
Ad58
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 27 februari 2017, 09:46
Mijn mountainbike: Niner Ros 9

Je kunt MP in de gaten houden of een zoekopdracht uit zetten. Zo heb ik daar al drie zgan. Racing Ralphs EVO TLE in 2.35 te pakken. Wordt ook niet meer gemaakt.....
Fietst op staal tussen zijn MS-aanvallen door.

A result doesn't define me. Refusing to quit in the darkest moments does.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8039
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Conservatievelingen :roll:
Isdatzo
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 163
Lid geworden op: di 18 augustus 2009, 16:08
Contacteer:

Jurriaan schreef: ma 22 april 2019, 09:15 Conservatievelingen :roll:
Tja, ik ben er zeer tevreden over en had niet zo'n zin in een halve dag zoeken naar een alternatief. Maar als je suggesties hebt voor goede alternatieven dan wil ik er wel serieus naar kijken hoor.
Plaats reactie