Genesis Fugio - stalen gravelbike

Voor iedereen die zichzelf of zijn (nieuwe) bike wil voorstellen, danwel zijn ego wil laten strelen of breken met actiefoto's en persoonlijke websites.
Plaats reactie
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16039
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

kermit schreef: zo 17 februari 2019, 12:21 Maar zit nu toch met drie bikes voor verschillende toepassingen die voor mij redelijk ideaal zijn dus voorlopig geen aankoopplannen meer...
Het is nog lang geen 1 april, maar je schud de grappen nu al uit je mouw :lol:
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Gebruikersavatar
maverick76
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2062
Lid geworden op: za 7 januari 2012, 23:17
Mijn mountainbike: Aan verandering onderhevig

Ik heb tot nog toe eigenlijk al mijn fietsen en onderdelen via MP verkocht ondanks dat ze ook hier te koop stonden.

Ik denk dat bij jou fietsen vooral de maat een dingetje is wat de verkoop stagneerd.

Maar inderdaad, wie weet met het voorjaar in zicht.

Gelukkig schijn je het geld in ieder geval niet nodig te hebben voor nieuwe aankopen, bij mij is dat wel het geval dus komt er nooit een schuurtje vol. Zo heeft elk voor z'n na.
“niet-natuurliefhebbers, de leegte van die levens schokt me” heel vrij naar Tim Krabbé.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Lars TB schreef:
kermit schreef: Maar zit nu toch met drie bikes voor verschillende toepassingen die voor mij redelijk ideaal zijn dus voorlopig geen aankoopplannen meer...
Het is nog lang geen 1 april, maar je schud de grappen nu al uit je mouw :lol:
Ik ben dan ook de leukste thuis! :wink: :D

@Maverick, da's tijdelijk. Ik had wat geld van een erfenisje apart gezet voor de e-mtb anders had ik die ook niet zomaar een kunnen kopen. En de rest daarvan gaat in een ander huis zitten. En dat heeft hoe dan ook een sleutelplek! :-q

Ik heb ook weleens een fiets via MP verkocht, maar op een of andere manier vind ik het vaak wat minder vertrouwd aanvoelen als via ons onvolprezen forumpje.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De Genesis is de afgelopen tijd weer regelmatig uitgelaten. Fietsje bevalt me uitstekend!
Gisteren eindelijk de moeite genomen de maar nèt passende Conti achter ook te vervangen door een Schwalbe G-One Allround. Dus nu is er weer een normale ruimte tussen de band en het frame :)
Ik voel eigenlijk geen verschil met de Conti slick, op 4,5 bar rolt dit op straat als een wegbandje. Maar met wat minder lucht erin doet dit het natuurlijk wel veel beter op een onverhard pad dan een echte slick, mooi compromis dus.

Het leek me leuk om ook een helm in bijpassende kleur te hebben en On One/Planet-X heeft hele betaalbare helmpjes in het assortiment. Daar een flitsend oranje Carnac vandaan laten komen dus nu helemaal in style op de fiets :D

Afbeelding

De Conti raakte het mannetje zowat, dit is toch beter:
Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4052
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ziet er weer super uit :-q (maar dat ben ik intussen gewend van je :winkie: )
35mm Schwalbe neem ik aan?

NB kwam deze site tegen https://cobblescycling.com/2018/02/27/5 ... ielrennen/
Misschien toch eens een relaxte "gravelride" bij jou in de buurt ??
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Grappig, die eerste route lijkt heel veel op het rondje wat ik regelmatig rijd :)
En het startpunt van die routes ligt ook best dichtbij mijn huis, dus ik zal die andere routes ook eens bekijken/downloaden.

Zin om een keer mee te gaan voor een relaxed ouwe-mannen tochtje? ;-)
Ik stuur je wel een pb-tje!

Oja, mijn Schwalbes zijn de 700x38c / 40-622.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4052
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Dan vielen die Conti contact speed wel erg breed ? Ik heb de Speedride 40 onder mijn stads-toerfiets en die vallen smaller uit. Ik moest weer eens zonodig Goodyear uitproberen ( :winkie: ) maar jouw Schwalbes zijn waarschijnlijk de best/veiligste keus voor 95% vd tijd in Nederland.
Binnenkort keertje afspreken lijkt me leuk :-q
Gebruikersavatar
Jamis Diablo
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5065
Lid geworden op: di 12 december 2006, 00:25
Mijn mountainbike: de oudste.
Contacteer:

Waren die Conti draadbanden?
Die vallen vaak hoog en relatief smal.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Zijn draadbanden, maar vielen toch vrij breed met 41mm. Dat was echter het probleem niet, de hoogte wel...

Ik heb trouwens een paar Spyres voor flatmount besteld, gaat nog even duren voor ze erop zitten want die komen van heul ver :D
Maar dan kunnen deze pm uitvoeringen incl. de grote adapters eraf.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
guntherrex
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 282
Lid geworden op: vr 28 augustus 2015, 10:24
Mijn mountainbike: Stumpjumper en Epic

mooie fiets! Kleur is buiten een heel stuk mooier inderdaad. :winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ja, dat kleurtje bevalt me wel!
Ik ben niet zo van de zwarte fietsen :wink:

De telefooncamera heeft echter flink moeite met dat oranje, helemaal als de zon erop staat. Ook met de witbalans handmatig aanpassen blijft het op z'n best matig. De foto's onderaan pag.5 zijn met de reflexcamera gemaakt, daarmee lukt het een stuk beter de werkelijke kleur(en) te benaderen. Maar die neem ik liever niet elke rit mee :D
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

De Fugio wordt regelmatig met veel plezier uit de schuur gehaald, hij bevalt me uitstekend. Naast dat een fiets fijn moet rijden vind ik het van belang dat ik een fiets mooi vind, en ook in dat opzicht ben ik dik tevreden met de Genesis.
Na een rit ga ik vaak nog even zitten en kijk een paar minuten naar mijn fiets, met lekker weer met een drankje erbij. Ik kan echt genieten van een mooie fiets...

Gisteren had ik zin in een "toeristisch" ritje en heb er de (fraaie) Lingeroute mee gereden, ongeveer 70km. Die vielen me op het eind toch zwaar, dat gecombineerd met de keelpijn de nacht ervoor doet me vermoeden dat ik niet 100% fit ben :D

Maar het was desondanks een leuk ritje, met voor het eerst in jaren weer eens een lekke band... een miniscuul glassplintertje dat waarschijnlijk al even in het profiel zat en nu besloot door te duwen. Mooie kans om mijn CO2 pompje eens uit te proberen, werkte prima!
Er zitten een paar stukjes gravel in de route, dus de keuze voor een gravelracer was volledig verantwoord :tong

Afbeelding

Afbeelding

Ook nog een kleine upgrade gedaan en de postmount-Spyres vervangen door flatmount exemplaren.
Functioneel geen voordelen, maar het oogt net wat strakker. Hoewel, de kabelloop van de voorrem is nu ook wat beter, een kronkel minder dan eerst.

Van dit:
Afbeelding

Naar dit:
Afbeelding

Achter:
Afbeelding

Afbeelding
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
Meegs
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3158
Lid geworden op: di 6 maart 2007, 15:07
Mijn mountainbike: Spectaculaire Kloof

:-q
Ziet er mooi strak uit zo met de andere bevestiging van de remmen.

Daarnaast snap ik je verhaal van zitten en kijken naar je fiets, met een glaasje drank en/of wat te knabbelen erbij helemaal. Ik doe dat zelf ook, soms tot vervelens toe van mijn partner.
Nadeel alleen met veel fietsen, is dat je ook naar veel fietsen moet kijken. En dat gaat dan weer ten koste van de rijtijd...
:winkie:
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16700
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Alleen naar de fiets kijken waar je net mee gereden hebt hè ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
MonkeyRider
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4052
Lid geworden op: ma 14 januari 2013, 20:23
Contacteer:

Ziet er inderdaad strakker uit zo :-q

Ik hou ook wel van dat frisse kleurtje, dan is mijn titanium fiets eigenlijk best saai :oops:
Plaats reactie