NP Utrechtse Heuvelrug - Specialized Amerongen - Leersum

Voor alle vragen en tips over de vaste routes en leuke plekjes van Nederland.
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

bouwpakket schreef: ma 1 april 2019, 22:04
Rayb81 schreef: ma 1 april 2019, 19:36 Omleiding viel wel mee.
Heb het pad langs de Bergweg gezien, lijkt erop dat het een fietspad gaat worden, wel zo slim, die auto's op de bergweg rijden te hard om daar lekker te fietsen.
Paar posts hiervoor staat de waarheid over het pad wat geen pad is
Je kan morgen niet wat anders komen melden... Ik geloof nu dit verhaal van je!! Anders geen biertje na de 5 van LV voor jou maar als straf nog even de 5 van HV erachteraan... (of dat echt een straf is voor jou is een 2e maar goed)
Nils W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 4 november 2009, 00:31
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead3+, Idworx Alpine Rohler en Liteville301 mk5, Trek Remedy 8

Rayb81 schreef: ma 1 april 2019, 19:36
Nog een knurft op Rhenen (zonder helm en trainingsbroek) die in de afdaling na de paardenklim tegengesteld fietste :evil:
Ik denk dat ik diezelfde knurft op de route Amerongen, afdaling ri. Prattenburg, tegenkwam.
Moest vol in de ankers :evil: .

Op Hoge Ginkel, bovenaan de klim, ter plekke nog even een omleiding bedacht omdat de route daar ook werd versperd door een flinke boom.
Al met al heerlijk gereden en de routes beginnen inderdaad al aardig stoffig te worden.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Nils W schreef: ma 1 april 2019, 22:22
Rayb81 schreef: ma 1 april 2019, 19:36
Nog een knurft op Rhenen (zonder helm en trainingsbroek) die in de afdaling na de paardenklim tegengesteld fietste :evil:
Ik denk dat ik diezelfde knurft op de route Amerongen, afdaling ri. Prattenburg, tegenkwam.
Moest vol in de ankers :evil: .

Op Hoge Ginkel, bovenaan de klim, ter plekke nog even een omleiding bedacht omdat de route daar ook werd versperd door een flinke boom.
Al met al heerlijk gereden en de routes beginnen inderdaad al aardig stoffig te worden.
Ik heb geen boom gezien daar??

Over reeen gesproken, er stak er nog eentje over het pad, een paar meter voor me, op het stuk Ginkelduin waar ik een PR poging deed :-q
Nils W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 4 november 2009, 00:31
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead3+, Idworx Alpine Rohler en Liteville301 mk5, Trek Remedy 8

Rayb81 schreef: ma 1 april 2019, 22:59
Ik heb geen boom gezien daar??
Het zal tegen 14:15 - 14:30 uur zijn geweest, dat daar 2 man druk aan het (om)zagen waren.
Er lag een forse boom in meerdere stukken op de route en daarmee aardig in de weg.
markpatat
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 630
Lid geworden op: ma 16 september 2002, 22:43
Mijn mountainbike: Cube Reaction RX 2010
Contacteer:

Afgelopen zaterdag geweest en mij viel de droogte op. Vroeg dit jaar, als gevolg van endless summer vorig jaar natuurlijk. 18 dagen regen achter elkaar heeft dan weinig effect. Het bos begint nu te groeien en bloeien, dat gaat de droogte en los zand hard versnellen. Het is nog maar april, maar hou me hart vast...
Hier staat niets.
Rayb81
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 5595
Lid geworden op: di 7 januari 2014, 00:11
Mijn mountainbike: Specialized Camber 26" 2k11 - Crave 2k14

Idd de ondergrond deed zomers aan gisteren.
Niks aan te doen..
Gebruikersavatar
Jan Willem
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 4204
Lid geworden op: wo 26 augustus 2009, 14:10
Mijn mountainbike: Batavus Rambler 'Action line' 1988

Heel goed artikeltje van het Vleesbook, waard om hier maar even te quoten:
MTB Utrechtse Heuvelrug schreef:We zijn verschrikkelijk blij met wat we in vijf jaar op de Utrechtse Heuvelrug hebben bereikt. Samen met het Nationaal Park en met de medewerking van de terreineigenaren. Laten we met z’n allen, jong of oud, solo of met een groep, met of zonder vering, met of zonder trapondersteuning, op staal, aluminium, titanium, carbon, bamboe of hout, met dertig versnellingen of zonder versnelling (of zelfs fixed), met ̶o̶f̶ ̶z̶o̶n̶d̶e̶r̶ remmen, met ̶o̶f̶ ̶z̶o̶n̶d̶e̶r̶ helm, met dikke of dunne banden, met 20, 22, 24, 26, 27.5, 28, 29, 32 of 36 inch wielen, met lycra of baggy kleding, met flat pedals of klik pedalen, met of zonder Strava, met of zonder dropper, met een krom of een recht stuur, snel of langzaam, ervan genieten en het voor elkaar een mountainbike paradijs houden. Met respect voor de natuur en andere recreanten.

Voor degene die het nog niet doorhadden er geldt géén verbod voor e-bikes op de mountainbikeroutes van de Utrechtse Heuvelrug. Bikers mét en zonder trapondersteuning kunnen lekker blijven genieten van de routes en natuur op onze prachtige heuvelrug. Veel plezier met (e-)biken op de routes. En hou een beetje rekening met elkaar.
Volgens mijn BMI ben ik bijna 15cm 13cm 11½cm 10,3cm te kort.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10859
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Nils W schreef: ma 1 april 2019, 23:18
Rayb81 schreef: ma 1 april 2019, 22:59Ik heb geen boom gezien daar??
Het zal tegen 14:15 - 14:30 uur zijn geweest, dat daar 2 man druk aan het (om)zagen waren.
Er lag een forse boom in meerdere stukken op de route en daarmee aardig in de weg.
HG5. Een Tsuga. Die stond al een tijdje op de nominatie om omgehaald te worden, maar omdat ie zo raar gespleten was, moest er duchtig over nagedacht worden hoe hem te verwijderen. Voor je begint met zagen, moet je al een vallijn kunnen voorspellen.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Nils W
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 23
Lid geworden op: wo 4 november 2009, 00:31
Mijn mountainbike: Bulls Copperhead3+, Idworx Alpine Rohler en Liteville301 mk5, Trek Remedy 8

bert l. schreef: di 2 april 2019, 18:59 HG5. Een Tsuga. Die stond al een tijdje op de nominatie om omgehaald te worden, maar omdat ie zo raar gespleten was, moest er duchtig over nagedacht worden hoe hem te verwijderen. Voor je begint met zagen, moet je al een vallijn kunnen voorspellen.
Dat is dan prima gelukt :-q
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 8042
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Omleidingsbordjes op fietspad tussen Prattenburg en 't Berghuis (Cuneraweg is dat volgens mij) liggen op de grond :(
dubbelop
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 1397
Lid geworden op: zo 4 september 2005, 15:40
Mijn mountainbike: MSC Zion tandem

Jurriaan schreef: wo 10 april 2019, 16:00 Omleidingsbordjes op fietspad tussen Prattenburg en 't Berghuis (Cuneraweg is dat volgens mij) liggen op de grond :(
Dank voor de melding - wordt aan gewerkt. Voor wie nog niet geweest is: vanaf de dichtgezette ingang (AM43) volg je eerst het fietspad richting Amerongen en gaat rechtsaf het fietspad richting Overberg op. Voor de volledigheid nog de afbeelding van de omleiding zoals hij is bedoeld:

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
bjlevi
All rounder
All rounder
Berichten: 86
Lid geworden op: ma 5 februari 2018, 14:28
Mijn mountainbike: Commencal META TR + Canyon Exceed

Is dat momenteel de enige omleiding op Amerongen? Of zijn er (aanstaande zondag) nog meer?
Ik wil iemand voor het eerst meenemen naar Amerongen. Maar als er teveel Omleidingen zijn dan gaan we naar Leersum.
Trek Superfly 6 - 2015
Commencal META TR - 2021
Canyon Exceed CF 6 - 2021
Gebruikersavatar
bouwpakket
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 6132
Lid geworden op: vr 22 mei 2009, 21:58
Mijn mountainbike: Ibis Ripley V4, Ripmo V2, Ragley TD:1 SS, Ragley Trig

bjlevi schreef: do 11 april 2019, 15:56 Is dat momenteel de enige omleiding op Amerongen? Of zijn er (aanstaande zondag) nog meer?
Ik wil iemand voor het eerst meenemen naar Amerongen. Maar als er teveel Omleidingen zijn dan gaan we naar Leersum.
Er is ook nog een andere omleiding aan de zuidkant. Daar gaan de vrijwilligers zaterdag aan de slag. Met een beetje mazzel is dat deel zondag al open (en wel helemaal "gerenoveerd")

Leersum is helemaal open
MTB Trail Care Crew Utrechtse Heuvelrug
Garage Sale
Ibis Ripley V4
Ibis Ripmo V2
Ibis Ripley V1 => met pensioen, aan de muur
Ragley TD:1 29 ti rigid Single Speed
Gebruikersavatar
38x10
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2070
Lid geworden op: ma 29 mei 2017, 15:02
Mijn mountainbike: Santa Cruz Tallboy 3 / RAAW Madonna

Met die twee omleidingen is Amerongen wel een beetje gekortwiekt kwam ik vandaag achter. Maar 't is voor het goede doel. Bij beide omleidingen miste er overigens een pijltje naar rechts ergens (of ik zat niet goed op te letten, kan ook heel goed)

Erg stoffig al trouwens. Verloor een paar keer bijna mijn voorwiel, en ik ging voor mijn gevoel al zo voorzichtig de hoek om. Hou mijn hart vast voor de zomer straks. Mountainbiken dreigt zo in ieder geval toch niet echt een zomersport te zijn :-(
Niet bikers, de leegheid van die levens schokt me. (Vrij naar Tim Krabbé)
Gebruikersavatar
vibemaker
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2038
Lid geworden op: zo 18 augustus 2013, 10:32
Contacteer:

38x10 schreef: do 11 april 2019, 17:06 Met die twee omleidingen is Amerongen wel een beetje gekortwiekt kwam ik vandaag achter. Maar 't is voor het goede doel. Bij beide omleidingen miste er overigens een pijltje naar rechts ergens (of ik zat niet goed op te letten, kan ook heel goed)

Erg stoffig al trouwens. Verloor een paar keer bijna mijn voorwiel, en ik ging voor mijn gevoel al zo voorzichtig de hoek om. Hou mijn hart vast voor de zomer straks. Mountainbiken dreigt zo in ieder geval toch niet echt een zomersport te zijn :-(
Geen angst, het wordt de natste zomer sinds 2018 :bier:
Plaats reactie