RS785 caliper alternatief

Welke voorvork is goed, welke shifters schakelen meer dan nodig? Stel je vragen zo duidelijk mogelijk!
Plaats reactie
rockshark
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 22
Lid geworden op: za 19 juli 2008, 11:50
Mijn mountainbike: Soma Juice Rohloff - Idworx Alpine Rohler

Mijn RS785 caliper op de gravelbike begint te lekken en volgens het internet ben ik niet de enige. In de plaats van deze gewoon te vervangen (en vroeg of laat opnieuw met dit probleem te zitten), vroeg ik mij af of er geen alternatief is die dezelfde remblokken en type connector gebruikt. Ik heb namelijk nog een voorraad remblokken en geen zin om de leidingen te vervangen.

De M6000 caliper lijkt mij een goed alternatief te zijn, kan ik hiervan dezelfde performantie verwachten? Of zijn er andere/betere alternatieven?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Het lijkt erop dat de hydraulische overbrenging van Shimano race en mtb schijfremmen dezelfde is, dus je zou in principe elke caliper moeten kunnen gebruiken. Mits het past, ik kan me voorstellen dat een dikke vierzuiger-caliper niet op een gravelbike past (en dat is ook geen logische keuze ;-)).

Deore remmen zijn gewoon goed, dus ik verwacht dat die 6000 caliper het prima zal doen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie