Ragley big al

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
hardtail sucker
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 10 april 2019, 09:20
Mijn mountainbike: Bird aether 9

Hoi allemaal, ik zit al een tijd te zoeken naar een nieuwe 29" trail hardtail en was op de vitus sentier vr uitgekomen. maar die fiets is nu al een paar weken niet tekoop. vorig jaar was precies hetzelfde gebeurd in april maar ik kan niet vinden of de fiets toen nog terug kwam of dat je een half jaar moest wachten voor het nieuwe model. weet iemand miss wat toen was gebeurt??(of de fietsen toen nog back in stock kwamen?). Maar ik ben dus naar een alternatief gaan zoeken voor het geval dat de vitus er voorlopig niet meer zal zijn. mij lijkt de Ragley big al een mooie mtb alleen er zijn 0 reviews van te vinden...
ik ben 1.92m en die ragley lijkt een gunstig frame voor deze lengte te hebben, ook is hij lekker agresief met een head angle van 65.5°, een 130mm voorvork en lekker brede banden. wat vinden jullie van dit frame? zelf weet ik niet of die remmen wel goed genoeg zijn en heb ook een klein beetje twijfel over de groepset, omdat de vitus toch wel een groepset hoger is. Ik weet niet al te veel van geometrie maar de wielbasis is wel langer dan de vitus ik wil geen speelsheid verliezen, maakt dit verschil veel uit? dus in het kort: kan iemand herinderen wat er vorig jaar rond april met de voorraad van de vitus fietsen was gebeurt en wat vinden jullie van de ragley big al? Alvast bedankt!

de vitus: https://www.wiggle.nl/vitus-sentier-29- ... 1x11-2019/

de ragley: https://www.wiggle.nl/ragley-big-al-har ... bike-2019/
Laatst gewijzigd door hardtail sucker op do 11 april 2019, 19:14, 2 keer totaal gewijzigd.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Tip: zet er even de specs en wat geometriegegevens bij.
Jij stelt een vraag, maar nu moeten anderen gaan opzoeken waar het over gaat ;-)

Kan niks zeggen over die Ragley, wel over een andere die ik zelf gehad heb, de Blue Pig. Dat was een fijn fietsje, met voor z'n tijd echt een moderne geo. Langer en slacker dan veel concurrenten.
De afwerking van het frame (ik had het los gekocht) was redelijk maar niet perfect. Dat merk je als je zelf opbouwt, in dit geval was de zadelpenpassing wat ruim.

Maar zoiets is vaak exemplarisch en als je een fiets/frame treft met te grote afwijkingen (komt bij elk merk weleens voor) is er altijd nog de garantie ;-)
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
hardtail sucker
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 10 april 2019, 09:20
Mijn mountainbike: Bird aether 9

hi kermit, ty voor de reactie. ik heb ff een linkje van beide fietsen erbij gezet zodat je snel de specs en geo kan zien, of is het handiger als ik alles uittype in de post?
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16845
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Dat scheelt al een stuk ;-)

Het zijn wel fietsen in hetzelfde segment, er zullen vast (kleine) karakterverschillen in het rijgedrag zitten. Superspeels zijn fietsen met een moderne (long-low-slack) geometrie naar mijn idee eigenlijk nooit, het is altijd wat harder werken dan met een conservatievere kortere en steilere fiets. Daar krijg je dan wel stabiliteit en controle voor terug als het terrein lastig wordt :)

De Ragley gaat inderdaad net iets verder in het "agressieve" van de geo, iets langere reach, wielbasis, lagere bb-hoogte, graadje slacker...

Maar het blijft lastig -zeg maar onmogelijk- om op basis van alleen een tabel te voorspellen hoe groot de verschillen in het rijgedrag zullen zijn. Ik vind de Ragley iets mooier om te zien, maar de Vitus heeft inderdaad wat onderdelen die ook mijn voorkeur zouden hebben. Aan de andere kant zijn die verschillen ook weer niet wereldschokkend groot.

Lastig...
Heb je Wiggle al eens gevraagd of de Vitus weer leverbaar wordt? Ik heb ooit met hun klantenservice te maken gehad en werd toen erg goed geholpen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
hardtail sucker
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 10 april 2019, 09:20
Mijn mountainbike: Bird aether 9

Kermit, ja ik heb wiggle 1 keertje gemailed 2 weken geleden en gister die livechat van hun, beide keren zeiden ze 2tot4 weken voordat hij er weer is, maar die persoon van de live chat vertelde me dat hun suplier geen preciezere info geven dus dat hun het eigenlijk ook niet weten
hardtail sucker
All rounder
All rounder
Berichten: 55
Lid geworden op: wo 10 april 2019, 09:20
Mijn mountainbike: Bird aether 9

update: de vitus is weer te koop dus dit topic is klaar haha
Plaats reactie