Felt Virtue Nine 1

Welke bike is nu de goede? Het merk blijft deels een persoonlijke keuze en voorkeur. Respecteer die!
Plaats reactie
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Ik zag deze fiets ergens nieuw als FRAME ONLY te koop staan, model 2014.
Heeft iemand ervaringen met dit merk en/of dit model?
Op- en aanmerkingen over veer systeem , specs, geometrie zijn welkom :-q

https://reviews.mtbr.com/first-look-fel ... ntain-29er
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Voor zover dit wat zegt omdat het een ander model is maar, in het verleden heb ik een Felt Compulsion gehad uit 2013.

Dit is een trail/all-mountain bike met 150/160mm veerweg, en ik vond dit qua geometrie een goed uitgebalanceerde bike waar ik me meteen op thuis voelde. Het equilink veersysteem was ik ook heel tevreden over. Er zat een Monarch R demper in dus zonder lockout of andere instellingen (behalve rebound), maar eigenlijk nooit het gevoel gehad dat ik een lockout o.i.d. nodig had. Ik reed er hoofdzakelijk xc rondjes mee (Schoorl) en dat was best heel goed te doen. Plan was hem vaker in uitdagender terrein uit te laten, maar kwam er helaas niet van en heb hem daarom uiteindelijk weer verkocht.
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

Bedankt voor je reactie. Maakt die extra “stang” aan het veersysteem tussen achterband en zitbuis deel uit van dat equilink systeem, en wat is de toegevoegde waarde ervan?
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Ja, die stang maakt onderdeel uit van het veersysteem, de functie herinner ik me niet meer.
Vergeleken met diverse xc- fullies die ik hiervoor had vond ik de Felt, gezien zijn veerweg, zeer goed fietsbaar zonder wippen van de achterkant.
Hier kan je nog een analyse van het veersysteem van het Virtue 1 model bekijken, daar is ook te lezen dat de trapeffectiviteit zeer goed is:

http://linkagedesign.blogspot.com/searc ... lt%20Bikes
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
theemutz
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2074
Lid geworden op: zo 8 juli 2007, 20:29

:-q Helaas is mijn spaans niet zo geweldig, maar de grafieken zien er goed uit. :tong
Gebruikersavatar
mtfuji
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 2751
Lid geworden op: ma 14 februari 2005, 13:11
Mijn mountainbike: 3 stuks
Contacteer:

Van mij ook niet, maar rechtsboven op de pagina kan je ook vertalen in het Nederlands kiezen.... :winkie:
"Strong, light, cheap. Pick two." Keith Bontrager
Plaats reactie