Sportbril op sterkte

Voor alle andere bikegerelateerde onderwerpen die de biker bezig houden.
Nick_66
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: do 11 juni 2009, 20:42

fleche schreef: ma 8 april 2019, 12:28
Nick_66 schreef: za 6 april 2019, 00:03
Ik heb contact gehad met mijn opticien in Weert en die doet nu zaken met het merk Julbo:

https://www.julbo.com/en_nl/

Zaterdag ga ik eens langs bij de opticien.
Mag ik je dan aanraden om clip en bril tegelijk te kopen en goed te checken of het goed in elkaar klikt.
viewtopic.php?f=8&t=138132&p=2332287#p2332287
OK, bedankt voor de tip! :-q
Geralt
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 219
Lid geworden op: di 31 maart 2015, 09:22
Mijn mountainbike: Fatbikers are better bouncers

Bij Pearle ook vaak sportbrillen met clip in de aanbieding.

Als je standaard, geen multifocaal, glaasjes erin laat zetten kosten deze vorig jaar € 10,- per stuk.

Kunt ook los een sportbril kopen waar een clip bijzit.
De glazen zetten ze er bij Pearle dan ook in voor bovenstaand bedrag, let wel was vorig jaar weet niet of prijs inmiddels iets verhoogd is.
Jurriaan
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 7998
Lid geworden op: za 3 november 2001, 02:00
Mijn mountainbike: Met stuur

Ooit glazen gehad van de Pearl. Wat een drama. Er was geen rekening gehouden met het feit dat de glazen gebogen waren. Terug gegaan en mij werd de schuld gegeven. eens en nooit weer.
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Net bij Eyewish een paar glazen voor een Shimano insert besteld.

149 euro voor de goedkoopste optie. (kaswerend en antireflecterend)
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Omdat die insert(glazen) beschermd zitten achter de lens heb ik die opties achterwege gelaten, dat scheelde wel geld. Ik betaalde nog geen zes tientjes bij HA.
Of dat nog voor de prijs uitmaakte weet ik niet maar ik had nog een recent recept voor de glazen dus heb geen nieuwe meting laten doen.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

kermit schreef: wo 10 april 2019, 20:13 Omdat die insert(glazen) beschermd zitten achter de lens heb ik die opties achterwege gelaten, dat scheelde wel geld. Ik betaalde nog geen zes tientjes bij HA.
Of dat nog voor de prijs uitmaakte weet ik niet maar ik had nog een recent recept voor de glazen dus heb geen nieuwe meting laten doen.
Bij eyewish waren dit de goedkoopste en aangezien dat mijn go to opticien is voelt Hans Anders als vreemd gaan. En ik hoefde niet door de coating-die-moet-je-echt-hebben-marketing heen te prikken want ze hadden geen goedkopere optie ;)

Volgens mij was Pearle 90 euro voor dezelfde soort glazen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Ik was eerst naar Specsavers gegaan, daar kom ik naar tevredenheid voor mijn gewone bril(len).
Daar zou het iets van 85 euro kosten, maar zij konden geen passende glazen slijpen voor de insert. Iets met machinaal glazen slijpen en plaatsen en de insert was te klein voor die machine :~

Dus ik moest uitwijken naar een andere optieker.
HA was erg dichtbij :D

Inmiddels de bril al de nodige ritten in gebruik en naar volle tevredenheid.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Ik heb bij de FM een sportbril met een inzetbrilletje gekocht en er bij HA geslepen glazen in laten maken met een een leesgedeelte. Dat leesgedeelte is nodig om mijn Garmin te kunnen uitlezen. Ik heb nog al bijzonder lenzen met cilinders en assen. Kosten per lens bij HA iets van 45 euro.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Nick_66
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 338
Lid geworden op: do 11 juni 2009, 20:42

Deze week even binnengelopen bij Pearle bij mij in het dorp. Was ik snel klaar. Geen enkele sportbril in de collectie, dus ik snap niet hoe andere daar dan wel geslaagd zijn?

Blijft nog over een Julbo, maar dat gaat me 500 euro kosten met multifocale glazen. Erg prijzig nog!

Via een online brillenzaak in Duitsland kan ik de volgende bril kopen: https://www.brille-kaulard.de/einstaerk ... lass=13459

Deze bril kan ik met sterkte in de glazen kopen.

"Gleitsichtgläzer" is multifocaal in het Duits?

Ik heb wel alle meetgegevens van mijn ogen, zoals de SPH, Cylinder, As, PD en Additie waardes.

Blijft wel een gok om een bril online te bestellen. Zal ze eens een mail sturen in mijn beste Duits :-?
awinkel
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 3280
Lid geworden op: za 10 oktober 2015, 21:11
Mijn mountainbike: Canyon Grand Canyon AL SL 6.9

Bij de Pearle konden ze mij ook niet helpen. Sportbril bestaat dat? :roll:
Uiteindelijk ben ik geslaagd door het kopen van een Adidas sportbril en heb daar geslepen glazen in laten zetten.
Een insert werkte bij mij niet. Het vervormde teveel en werd snel vies, omdat mijn oogharen er tegenaan kwamen.
Informeren bij verschillende opticiens naar prijzen voor geslepen glazen loont.
Bij een winkel in Zwolle zou het dik 400 euro gaan kosten en bij een opticien in Ermelo was ik volgens mij net geen 250 euro kwijt voor geslepen polaroid glazen met Adidas filter.
Voor de winter en de donkere avonden ook transparante glazen laten maken en we kunnen weer wat jaren vooruit....hoop ik. :-D
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Veel reacties over brillen en inserts voir brillen, want daar werd ook naar gevraagd.
Toch zou ik iedereen willen adviseren eens lenzen te proberen.
Uiteraard zijn er tig bezwaren en sommigen hebben wellicht in het verleden minder goede ervaringen, maar de ene lens is de andere niet, er zijn verschillende soorten lenzenvlowistof enz.
Het is net als bij fietsen, je kunt alle mtbs niet over een kam scheren.
Die lenzen hoeven niet duur of gecompliceerd te zijn.
Daglenzen kan, maar zijn erg dun en dus lastiger in te brengen. Maandlenzen kan ook, maar die moet je weer opbergen.
De lenzen hoeven niet ingewikkeld te zijn, gewoon een lichte correctie zodat je scherp ziet waar je het nodig hebt.
Grote voordeel van lenzen is dat je ze kunt combineren met iedere zonnebril
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
Gebruikersavatar
janvangastel
Mountainbike Junk
Mountainbike Junk
Berichten: 274
Lid geworden op: ma 1 mei 2017, 18:59
Mijn mountainbike: Huizen
Contacteer:

Lenzen zijn denk ik wel alleen van toepassing als je anders de hele dag een bril draagt. Als je alleen moeite hebt met het lezen van je navigator (dus bijziend bent) is het niet handig.
Gebruikersavatar
bert l.
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 10838
Lid geworden op: zo 29 februari 2004, 15:12
Mijn mountainbike: Cube AMS 100
Contacteer:

Er zijn inmiddels ook lenzen met een leesgedeelte.
Vrijwilliger bij MTB Heuvelrug.


link: www.mtb-utrechtseheuvelrug.nl
Gebruikersavatar
ThaSingleTrackMastah
Moderator
Moderator
Berichten: 29834
Lid geworden op: do 19 december 2002, 10:56
Mijn mountainbike: Heeft een motortje
Contacteer:

Met een receptje vd oogarts of opticien kan je op internet voordelig lenzen bestellen.
Bijv bij visiondirect.nl
Beetje practisch advies van een lenzendrager helpt je op weg.
Net als een bril niet ieder zn ding, maar ik vind dat je het een kans moet geven.

Zo'n beetje als de discussie bidon vs Camelbak.
Some days it's easy, some days it's a fight.

Disclaimer: Spellingscontrole vern#ukt mijn posts. Excuses voor vreemde woorden en afkortingen.
kermit
Moderator
Moderator
Berichten: 16709
Lid geworden op: wo 27 oktober 2004, 11:29
Mijn mountainbike: is niet de jouwe :)
Contacteer:

Lang geleden (nineties) heb ik lenzen gedragen, harde. Ooit mee gestopt omdat ik last van mijn ogen kreeg, ook na overstappen op nieuwere types.

Een paar jaar geleden was ik voor een nieuwe bril bij de optieker en kwamen daglenzen ter sprake om te gebruiken bij het fietsen. Ik kreeg een paar setjes op proef mee, dus de week erop maar eens proberen. Dat ging best goed, klein beetje wennen.

Totdat ik ze weer uit wilde doen... dat lukte me niet! Ik heb zitten peuteren tot ik dacht, dit gaat me echt niet lukken.
Gelukkig was het nog voor sluitingstijd van de winkel, dus ik fluks terug naar de optieker waar ze me geholpen hebben de lenzen weer uit te doen.

Die daglenzen zijn inderdaad flinterdun, en qua uit je oog halen niet te vergelijken met de harde lenzen die ik destijds droeg. De opticien heeft me toen (wederom gratis) een set maandlenzen met vloeistof meegegeven, die zouden iets steviger zijn en daardoor ook beter uit te doen. Ik heb het niet meer geprobeerd :D
Toch eens kijken of ze nog niet over datum zijn en wellicht alsnog een kans geven...

Hoewel een nadeeltje is dat ik inmiddels niet meer goed kan lezen met bril op. Met bril af wel, maar om nu elke keer dat ik iets op dergelijke korte afstand goed wil kunnen zien m'n lenzen uit te doen, da's niet echt handig. En lenzen met een leesgedeelte is alleen een optie als je permanent lenzen draagt, dat ben ik niet van plan.
DONEER JE OOK?

"I'd love to change the world but I don't know what to do
so I'll leave it up to you"
- Ten Years After
Plaats reactie