Canyon 2024

Heb je nieuws dat met biken te maken heeft, plaats het hier, zodat je medebikers het ook weten!
Plaats reactie
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Cube-Elite schreef: wo 3 april 2019, 12:54
RoySmit schreef: wo 3 april 2019, 12:38

Dan na een week kun je alsnog naar Canyon een mail sturen om te weten te komen hoe het zit :lol: :lol: :-q
Omdat dan vervolgens weer hier in de groep te gooien en vragen wat we ervan vinden :D
En het in twijfel trekken of het wel klopt wat ze verteld hebben.. WANT wat wij hier zeggen is zoiezo altijd meer waarheid als wat de fabriek / Merk zelf zegt toch? :lol: :lol:
Flow&Co
Extreme Biker
Extreme Biker
Berichten: 645
Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
Mijn mountainbike: Neuron / Grail

Het gaat niet om de vraag. En het goede antwoord is ook niet interessant. Zie het meer als een handreiking. Het duwtje dat je nodig had om je ongezouten mening over dit onderwerp te durven ventileren. Die mening is wat de nieuwstopics draaiende houdt. We komen hier niet voor kloppende informatie uit eerste hand. We komen hier omdat we weten dat de informatie op dit forum meer waarde heeft. Een diepere betekenis. Wat de fabrikant zegt is immers allemaal marketing. Dit is de plek waar we gelijkgezinden vinden om tezamen, met elkander, die misleidende en manipulatieve fietsfabrikant tot op de grond af te fikken en ons eigen plan te trekken. Gewapend met speculatie gaan wij een "discussie" aan, met elkaar. In de volksmond ook wel "slap lullen" of "ouwehoeren" genoemd.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

Flow&Co schreef: wo 3 april 2019, 15:20 Het gaat niet om de vraag. En het goede antwoord is ook niet interessant. Zie het meer als een handreiking. Het duwtje dat je nodig had om je ongezouten mening over dit onderwerp te durven ventileren. Die mening is wat de nieuwstopics draaiende houdt. We komen hier niet voor kloppende informatie uit eerste hand. We komen hier omdat we weten dat de informatie op dit forum meer waarde heeft. Een diepere betekenis. Wat de fabrikant zegt is immers allemaal marketing. Dit is de plek waar we gelijkgezinden vinden om tezamen, met elkander, die misleidende en manipulatieve fietsfabrikant tot op de grond af te fikken en ons eigen plan te trekken. Gewapend met speculatie gaan wij een "discussie" aan, met elkaar. In de volksmond ook wel "slap lullen" of "ouwehoeren" genoemd.
Amen
B.A.R.T
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 06:41
Mijn mountainbike: Canon Nerve 7.0 AL.

Flow&Co schreef: vr 29 maart 2019, 15:07 In een videoreview van singletrack magazine over de nieuwe Neuron CF vertelden ze dat je in een 1x setup maximaal een 32t kunt monteren.
Is dit zo?
Ik heb op mijn nieuwe Neuron CF direct een 34 tandwiel voor gemonteerd( 1x12 sram).
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

En hoe reageren je achtervork en demper daarop? Speling is namelijk niet het enige waar je op moet letten.

Je kunt door een groter kettingwiel aan de voorkant namelijk flink wat krachten op je demper introduceren die je niet wilt hebben. Krijg je weer een hobbelpaard bijvoorbeeld.
i-toon
All rounder
All rounder
Berichten: 139
Lid geworden op: za 28 augustus 2004, 15:00
Mijn mountainbike: wordt vooral gebruikt in de Maasduinen

i-toon schreef: vr 29 maart 2019, 17:18 2e POGING

Vandaag de LUX CF SL 7.0 besteld, levering volgende week.

Ik ben benieuwd! :-D
Het kan dus toch!
Vrijdag besteld, dinsdag binnen :-q
B.A.R.T
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 06:41
Mijn mountainbike: Canon Nerve 7.0 AL.

RuudRuud schreef: vr 5 april 2019, 06:13 En hoe reageren je achtervork en demper daarop? Speling is namelijk niet het enige waar je op moet letten.

Je kunt door een groter kettingwiel aan de voorkant namelijk flink wat krachten op je demper introduceren die je niet wilt hebben. Krijg je weer een hobbelpaard bijvoorbeeld.
Eerlijk gezegd merk ik daar weinig, en weet ik daar niks van(nooit aan gedacht ook). Ik heb ook voordat ik het tandwiel verving Canyon op de chat gevraagd of dat het mogelijk was om een 34t te monteren, dit was gewoon te doen zeiden ze.
RoySmit
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 1864
Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0

i-toon schreef: vr 5 april 2019, 07:44
i-toon schreef: vr 29 maart 2019, 17:18 2e POGING

Vandaag de LUX CF SL 7.0 besteld, levering volgende week.

Ik ben benieuwd! :-D
Het kan dus toch!
Vrijdag besteld, dinsdag binnen :-q
WIEHOEE!! Dat is wel echt heel heel snel! Super relaxt zeg :-q :-q
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

B.A.R.T schreef: vr 5 april 2019, 08:32
RuudRuud schreef: vr 5 april 2019, 06:13 En hoe reageren je achtervork en demper daarop? Speling is namelijk niet het enige waar je op moet letten.

Je kunt door een groter kettingwiel aan de voorkant namelijk flink wat krachten op je demper introduceren die je niet wilt hebben. Krijg je weer een hobbelpaard bijvoorbeeld.
Eerlijk gezegd merk ik daar weinig, en weet ik daar niks van(nooit aan gedacht ook). Ik heb ook voordat ik het tandwiel verving Canyon op de chat gevraagd of dat het mogelijk was om een 34t te monteren, dit was gewoon te doen zeiden ze.
Het wordt veroorzaakt door de lijn van de ketting tov het draaipunt van je achtervork in het verticale vlak. Door een groter kettingwiel kan het originele ontwerp van de achtervering dus verstoord worden.
B.A.R.T
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 06:41
Mijn mountainbike: Canon Nerve 7.0 AL.

:-q
Weer wat geleerd Thanx!
Dukje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 11:40

Ik heb momenteel de Lux 7.0 2019 maar kom van een Spectral 29er 2014. Ik kan nog niet echt wennen aan de andere , gestrekte houding t.o.v.mijn oude Spectral. Twijfel er over om naar een Neuron te gaan.
Kan iemand hier iets zinnigs zeggen over de zithouding van de Neuron?
B.A.R.T
All rounder
All rounder
Berichten: 51
Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 06:41
Mijn mountainbike: Canon Nerve 7.0 AL.

De Neuron zit tussen de Spectral en Lux in. Ze zeggen dat je het beste van beiden hebt.

Ik heb mijn Exceed teruggestuurd en de nieuwe Neuron CF gekocht. Ik kon bij de Exceed niet wennen aan ook de in jouw geval Lux kwa zithouding. De Neuron zit een stuk relaxter, minder diep.

Ik heb toen met Canyon op de chat gezeten en ze vertelden me daar dat de Lux niet veel scheelt met de geometrie van de Exceed.
Lars TB
Elite Mountainbiker
Elite Mountainbiker
Berichten: 16075
Lid geworden op: do 2 mei 2013, 12:55

RuudRuud schreef: vr 5 april 2019, 06:13 En hoe reageren je achtervork en demper daarop? Speling is namelijk niet het enige waar je op moet letten.

Je kunt door een groter kettingwiel aan de voorkant namelijk flink wat krachten op je demper introduceren die je niet wilt hebben. Krijg je weer een hobbelpaard bijvoorbeeld.
Niet overdrijven hoor! Dan ken ik er nog wel een paar... .
Weg met de labrador onderdelen!

"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Dukje
Mtb fanaat
Mtb fanaat
Berichten: 11
Lid geworden op: zo 16 maart 2014, 11:40

Terug sturen naar Canyon zal wel niet meer lukken. Ik heb hem al enige weken. Misschien moet ik hem hier te koop zetten maar ja, wordt dan wel een dure hobby 😉
RuudRuud
Pro Biker
Pro Biker
Berichten: 994
Lid geworden op: di 10 september 2013, 05:20

Lars TB schreef: zo 7 april 2019, 19:29
RuudRuud schreef: vr 5 april 2019, 06:13 En hoe reageren je achtervork en demper daarop? Speling is namelijk niet het enige waar je op moet letten.

Je kunt door een groter kettingwiel aan de voorkant namelijk flink wat krachten op je demper introduceren die je niet wilt hebben. Krijg je weer een hobbelpaard bijvoorbeeld.
Niet overdrijven hoor! Dan ken ik er nog wel een paar... .
Vertel, ik leer graag ;)
Plaats reactie