En het in twijfel trekken of het wel klopt wat ze verteld hebben.. WANT wat wij hier zeggen is zoiezo altijd meer waarheid als wat de fabriek / Merk zelf zegt toch?Cube-Elite schreef: ↑wo 3 april 2019, 12:54Omdat dan vervolgens weer hier in de groep te gooien en vragen wat we ervan vinden
Canyon 2024
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1864
- Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0
-
- Extreme Biker
- Berichten: 645
- Lid geworden op: vr 2 juni 2017, 12:40
- Mijn mountainbike: Neuron / Grail
Het gaat niet om de vraag. En het goede antwoord is ook niet interessant. Zie het meer als een handreiking. Het duwtje dat je nodig had om je ongezouten mening over dit onderwerp te durven ventileren. Die mening is wat de nieuwstopics draaiende houdt. We komen hier niet voor kloppende informatie uit eerste hand. We komen hier omdat we weten dat de informatie op dit forum meer waarde heeft. Een diepere betekenis. Wat de fabrikant zegt is immers allemaal marketing. Dit is de plek waar we gelijkgezinden vinden om tezamen, met elkander, die misleidende en manipulatieve fietsfabrikant tot op de grond af te fikken en ons eigen plan te trekken. Gewapend met speculatie gaan wij een "discussie" aan, met elkaar. In de volksmond ook wel "slap lullen" of "ouwehoeren" genoemd.
-
- Elite Mountainbiker
- Berichten: 1864
- Lid geworden op: do 2 november 2017, 21:27
- Mijn mountainbike: Canyon Neuron AL 7.0
AmenFlow&Co schreef: ↑wo 3 april 2019, 15:20 Het gaat niet om de vraag. En het goede antwoord is ook niet interessant. Zie het meer als een handreiking. Het duwtje dat je nodig had om je ongezouten mening over dit onderwerp te durven ventileren. Die mening is wat de nieuwstopics draaiende houdt. We komen hier niet voor kloppende informatie uit eerste hand. We komen hier omdat we weten dat de informatie op dit forum meer waarde heeft. Een diepere betekenis. Wat de fabrikant zegt is immers allemaal marketing. Dit is de plek waar we gelijkgezinden vinden om tezamen, met elkander, die misleidende en manipulatieve fietsfabrikant tot op de grond af te fikken en ons eigen plan te trekken. Gewapend met speculatie gaan wij een "discussie" aan, met elkaar. In de volksmond ook wel "slap lullen" of "ouwehoeren" genoemd.
En hoe reageren je achtervork en demper daarop? Speling is namelijk niet het enige waar je op moet letten.
Je kunt door een groter kettingwiel aan de voorkant namelijk flink wat krachten op je demper introduceren die je niet wilt hebben. Krijg je weer een hobbelpaard bijvoorbeeld.
Je kunt door een groter kettingwiel aan de voorkant namelijk flink wat krachten op je demper introduceren die je niet wilt hebben. Krijg je weer een hobbelpaard bijvoorbeeld.
-
- All rounder
- Berichten: 51
- Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 06:41
- Mijn mountainbike: Canon Nerve 7.0 AL.
Eerlijk gezegd merk ik daar weinig, en weet ik daar niks van(nooit aan gedacht ook). Ik heb ook voordat ik het tandwiel verving Canyon op de chat gevraagd of dat het mogelijk was om een 34t te monteren, dit was gewoon te doen zeiden ze.RuudRuud schreef: ↑vr 5 april 2019, 06:13 En hoe reageren je achtervork en demper daarop? Speling is namelijk niet het enige waar je op moet letten.
Je kunt door een groter kettingwiel aan de voorkant namelijk flink wat krachten op je demper introduceren die je niet wilt hebben. Krijg je weer een hobbelpaard bijvoorbeeld.
Het wordt veroorzaakt door de lijn van de ketting tov het draaipunt van je achtervork in het verticale vlak. Door een groter kettingwiel kan het originele ontwerp van de achtervering dus verstoord worden.B.A.R.T schreef: ↑vr 5 april 2019, 08:32Eerlijk gezegd merk ik daar weinig, en weet ik daar niks van(nooit aan gedacht ook). Ik heb ook voordat ik het tandwiel verving Canyon op de chat gevraagd of dat het mogelijk was om een 34t te monteren, dit was gewoon te doen zeiden ze.RuudRuud schreef: ↑vr 5 april 2019, 06:13 En hoe reageren je achtervork en demper daarop? Speling is namelijk niet het enige waar je op moet letten.
Je kunt door een groter kettingwiel aan de voorkant namelijk flink wat krachten op je demper introduceren die je niet wilt hebben. Krijg je weer een hobbelpaard bijvoorbeeld.
Ik heb momenteel de Lux 7.0 2019 maar kom van een Spectral 29er 2014. Ik kan nog niet echt wennen aan de andere , gestrekte houding t.o.v.mijn oude Spectral. Twijfel er over om naar een Neuron te gaan.
Kan iemand hier iets zinnigs zeggen over de zithouding van de Neuron?
Kan iemand hier iets zinnigs zeggen over de zithouding van de Neuron?
-
- All rounder
- Berichten: 51
- Lid geworden op: zo 16 oktober 2011, 06:41
- Mijn mountainbike: Canon Nerve 7.0 AL.
De Neuron zit tussen de Spectral en Lux in. Ze zeggen dat je het beste van beiden hebt.
Ik heb mijn Exceed teruggestuurd en de nieuwe Neuron CF gekocht. Ik kon bij de Exceed niet wennen aan ook de in jouw geval Lux kwa zithouding. De Neuron zit een stuk relaxter, minder diep.
Ik heb toen met Canyon op de chat gezeten en ze vertelden me daar dat de Lux niet veel scheelt met de geometrie van de Exceed.
Ik heb mijn Exceed teruggestuurd en de nieuwe Neuron CF gekocht. Ik kon bij de Exceed niet wennen aan ook de in jouw geval Lux kwa zithouding. De Neuron zit een stuk relaxter, minder diep.
Ik heb toen met Canyon op de chat gezeten en ze vertelden me daar dat de Lux niet veel scheelt met de geometrie van de Exceed.
Niet overdrijven hoor! Dan ken ik er nog wel een paar... .RuudRuud schreef: ↑vr 5 april 2019, 06:13 En hoe reageren je achtervork en demper daarop? Speling is namelijk niet het enige waar je op moet letten.
Je kunt door een groter kettingwiel aan de voorkant namelijk flink wat krachten op je demper introduceren die je niet wilt hebben. Krijg je weer een hobbelpaard bijvoorbeeld.
Weg met de labrador onderdelen!
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
"Mountainbikers don't get old. They just go downhill"
Vertel, ik leer graagLars TB schreef: ↑zo 7 april 2019, 19:29Niet overdrijven hoor! Dan ken ik er nog wel een paar... .RuudRuud schreef: ↑vr 5 april 2019, 06:13 En hoe reageren je achtervork en demper daarop? Speling is namelijk niet het enige waar je op moet letten.
Je kunt door een groter kettingwiel aan de voorkant namelijk flink wat krachten op je demper introduceren die je niet wilt hebben. Krijg je weer een hobbelpaard bijvoorbeeld.